NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Minulosť naších stredísk
29.07.2018 - 13:35
Soumrak malých středisek IV: Kolárovice
V katastru Kolárovic (okr. Bytča) se kdysi nacházelo pět vleků: jeden krátký přímo v obci a další čtyři na východním svahu v závěru údolí. Páteřním zařízením areálu býval kotvový vlek Transporta VL-1000, jehož trasa vedla takto: https://mapy.cz/s/2TzCu
Ve starších pramenech u něj bývají uváděny chybné parametry (délka 1 km, převýšení 250 m, horní stanice v 960 m.n.m.), ve skutečnosti je o něco kratší a končí níže. Z připojených fotografií je patrné, že všechny podpěry, kladky i lano stále zůstávají na svém místě. Výrazně je poškozeno zařízení dolní stanice včetně zázemí pro obsluhu vleku a unašečů.
Po zbývajících třech vlecích (dvě kotvičky a EPV délek 200-400 m) již v terénu nezůstaly stopy, což je na pováženou obzvláště s ohledem na to, že sjezdovka podél jednoho z nich měla být vybavena osvětlením pro noční lyžování. Pouze na posledním snímku můžete vidět pozůstatky dolní stanice jednoho z nich, které byly nalezeny na louce sousedící s bývalou hlavní sjezdovkou.
P.S. Díky Maťovi za zaslání dobových podkladů
Ve starších pramenech u něj bývají uváděny chybné parametry (délka 1 km, převýšení 250 m, horní stanice v 960 m.n.m.), ve skutečnosti je o něco kratší a končí níže. Z připojených fotografií je patrné, že všechny podpěry, kladky i lano stále zůstávají na svém místě. Výrazně je poškozeno zařízení dolní stanice včetně zázemí pro obsluhu vleku a unašečů.
Po zbývajících třech vlecích (dvě kotvičky a EPV délek 200-400 m) již v terénu nezůstaly stopy, což je na pováženou obzvláště s ohledem na to, že sjezdovka podél jednoho z nich měla být vybavena osvětlením pro noční lyžování. Pouze na posledním snímku můžete vidět pozůstatky dolní stanice jednoho z nich, které byly nalezeny na louce sousedící s bývalou hlavní sjezdovkou.
P.S. Díky Maťovi za zaslání dobových podkladů
Toto stredisko sa volalo Čerenka a patrilo lyžiarskemu klubu z Považskej Bystrice. Funkčné boli dva vleky - Transporta na fotkách a potom malá 300-ka vpravo od chaty s osvetlením + chata. Zaujímavé bolo, že od autobusu tam trebalo šlapať cca hodinku. Zjazdovka išla cez dvor a pozemky vlekára, ktorý si to po revolúcii ohradil a tým znemožnil ďalšie fungovanie strediska.
Nacitavam...