NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Jasná - Chopok
24.01.2017 - 01:48
Ahojte,
skúsim tu pre všetkých, ale najmä kompetentných pánov, ktorí to tu čítajú zhrnúť niekoľko mojich postrehov a pripomienok, ktoré sa mi nazbierali v hlave po mojej nedeľňajšej návšteve v Jasnej.
1) Na lanovke som sedel vedľa pána, ktorý rozprával kamarátovi, ako v lete a na jeseň pracoval na výstavbe lanovky z Krupovej a veľmi si pochvaľoval. Pochvaľoval si podmienky, pracoval pre nejakého dodávateľa - montoval podpery a podobné veci a že skvelé platovo a podobne.To len taká poznámka na začiatok pre tých všetkých hejterov, ktorí tu písali celú jeseň, ako sa majú robotníci zle a ako stavba mešká a podobne.
2) Čudujem sa, že pri východe z rotundy sa ešte niekto na tom vyšúchanom ľade neprizabil. To naozaj za tie roky nikoho z vedenia strediska nenapadlo sneh za dverami vyrovnať krompáčom a dať tam tie gumenné rohože, ktoré sú vnútri, aby tam nemuseli lyžiari v lyžiarkach na tom ľade balansovať? Dúfam, že takúto drobnú banalitu, na ktorú neprišlo niekoľko desiatok zamestnancov Jasnej niekoľko rokov dokážete pre spokojnosť a najmä bezpečnosť lyžiarov zabezpečiť do mojej najbližšej návštevy cca o týždeň.
3) Tak s prepáčením doje.ané svahy som dávno nezažil. Lyže to toľko krát schytali na zjazdovkách, ktoré boli označené, že majú veľmi dobré podmeinky, že som to na obed prestal počítať a len som dúfal, že mi neodtrhne hranu a tešil som sa keď ich odnesiem do Tatry Motion servisu na wellness. Na zjazdovke 33a v hornej polovici úplne skryto na mnohých miestach trčali skaly. Zjazdovka bola super, žiaden kúsok ľadu, dokonca ani bubny sa tento raz nerobili, ale pod drobným prašanom sa schovávali riadne kusiská skál. Okolo 13-14 hod. niektoré skipatrol síce označil, ale pri ďalšej jazde o niekoľko metrov vedľa mi zase lyže iskrili. KATASTROFA ! Neviem či vám ten snowsat nefunguje, alebo či máte na tej zjazdovke zlý podklad, že trčia skaly, alebo len jednocho máte málo snehu a nedosnežíte ani za svet, ale toto je dosť veľký prúser na top stredisko aby som pri každej jazde chytil pri veľmi dobrých podmienkach nejakú skalu - nie kamienok na svahu, ale skalu z podložia. Zjazdovka číslo 34a - popadané a porosýpané kamene po celej šírka zjazdovky - ppredpokaldám, že večer dobre zaratrákované do snehu a ráno po prejazde prvého lyžiara mu už "brúsili" lyže. Opäť veľmi dobré podmienky a opäť zničená sklznica. Musím povedať, že za túto nedeľu získali moje lyže viac škrabancov ako mali dokopy od januára 2016 kedy boli naposledy v servise a odkedy som lyžoval asi 10 krát. Všetko na neoznačených šutroch na zjazdovkách s veľmi dobrými podmienkami. O tom, že na mnohých miestach boli na zjazdovkách označené úseky s doslova korčuliarskym ľadom, niekde dokonca tak, že som mal pocit, že dobrá časť zjazdovky ani nikde nie je, lebo označené bolo fakt že všetko a to, že na severe skoro nič iné ako korčuliarsky ľad sa po 12:00 nájsť ani nedá ani nejdem radšej písať - to sa tu už písalo a všetci o tom vedia. Ale do čerta ako je možné, že na poslednom padáčiku tesne pred Krupovou na zjazdovke 33 je bezpečnejšie ísť v tej tretine zjazdovky, ktorá nie je upravovaná po pravej strane smerom dole ako v tom pomer úzkom rozbitom úseku, ktorý je upravovaný? To sa naozaj nedá nejako dosnežiť? Rozbiť ten ľad? Jednoducho s tým niečo urobiť?
4) Navrhujem do Gopass aplikácie vložiť možnosť označenia rizikového miesta. Predstavujem si to tak, že by som niečo stlačil, vybral riziko (trčiaci kameň, voľné kamene na zjazdovke, nebezpečná ľadová plocha, prípadne iné riziko), možno by sa hodila aj možnosť pridania fotky a spolu s presnou polohou by aplikácia poslala dané miesto na dispečing strediska, ktorý by následne na miesto vyslal skipatrol, aby dané miesto označil. Aj som totiž chcel niektoré miesta nahlásiť obsluhe lanovky, aby kontaktovala skipatrol kvôli označeniu, ale keďže ani delá nemajú nejaké viditeľné číslovanie, tak som jednoducho nevedel opísať presne miesto, kde sa to nachádza.
5) Single line Kosodrevina: Pamätám si čo to boli za reklamy po stredisku ako už skončilo šlapanie zo 4-sedačky na kabínku a že sa na Chopok dostaneme pohodlne. Pohodlne znamená vystúpiť z jednej kabínky, čakať viac ako 5 minút a nestúpiť na ďalšiu. Stále si myslím, že bolo by tam miesto na to, aby sa spravila lanovka priebežnou, ala keď už nie je, ten tie ohrádky, ktoré sú tam spravené a sú spravené úplne na hovno sú navrhnuté zle. Je tam za turniketmi prechodovými z jednej kabínky na druhú tá skoro 180 stupňová zákruta doprava a potom tam je taký nepochopiteľný lievik, kde keď stoja ľudia sa neviem pretlačiť ani tak, aby som mohol pristupovať do už plnej kabínky ďalej. Navrhujem nejako upraviť tie bariéry tak, aby sa vytvoril single line pre prestupujúcich vonkajšou stranou oblúku a ktorý by vyústil niekde pred "velínom" lanovky, čiže už v mieste, kde je kabínka skoro naplnená a kde pristupujú ľudia, ktorí neprestupujú, ale nastupujú priamo na Kosodrevine. Ono totiž šlapanie zostalo aj po vybudovaní kabínky. Vytváram si vlastný single line zídením dole po schodoch, podídením kabínky, potom následne vyšlapaním do kopca a príchodom zo strany prichádzajúcich lyžiarov na Kosodrevinu. Keďže tých je strašne málo, naozaj podľa pozorovania cez 80-90% ľudí prestupuje a len 10-20% ľudí pristupuje, tak úplne bez čakanie keď to takto obídem, tak sa dostanem do kabínky do cca 1-2 minút namiesto 5-10 minút čakania.
6) Hlásenia v stredisku - na mnohých miestach hlásenia nepočuť. Ide napríklad o lanovku Záhradky - Rovná hoľa, kde najbližšie hlásenie počuť niekde z Priehyby a fakt to počuť dosť blbo. Nevšmol som si, či reproduktory sú aj na podperách tejto lanovky alebo nie, ale ak nie, zišlo by sa ich doplniť.
7) Zjazdovku 11a v nedeľu už ratrakovali - na hrubo to vyrovnávali, dnes to asi ležalo a mrzlo, čiže najbližší jeden až dva dni to hádam už otvoria :) Konečne :)
8) Nevyznám sa veľmi, vychádzam len z mojich teoretikých poznatkov, ale nepomohlo by zjazovke 1c mierne dosneženie? Veď to je klzisko. Pred týždňom som sa tam šmykol na jednom neoznačenom korčuliarkom ľade a letel som dobrých 20 metrov bez nádeje trochu zastaviť, lebo podklad je tam totálne klzký. Podľa mňa by tam trocha čerstvého technického snehu prospela keby sa nalepila na ten ľadový podklad. Samozrejme môžem sa mýliť, ale hento je naozaj veľmi nebezpečné.
9) Majstrovská - minulú nedeľu úplná pecka. Asi najlepšia zjazdovka - aj okolo 15 hod takmer žiaden ľad, jednoducho dokonalá a v stave, v akom sú iné zjazovky už asi o 10 hod doobeda. Túto nedeľu takých 60% dĺžky super, ale zvyšných 40% už začalo byť ľadových. Opäť sa pýtam, naozaj sa to nedá upraviť, alebo to len neviete? Lebo nepamätám si v Rakúsku ani pri menšom množstve prírodného snehu, prípadne v Taliansku, že by boli zjazovky takto katastrofálne ľadové. A to nebolo v Jasnej ani také počasie ako pred rokom, že by prčalo a bolo plus 5 a následne by to všetko pomrzlo. Jednocho si to pri kontinuálnom mraze neviem predstaviť, ako je možné niečo takéto nechať vzniknúť a nevedieť to upraviť tak, aby tam proste tá korčuliarska vrstva ľadu nebola.
10) Rád by som sa dozvedel, kde sa má lyžiar po dolyžovaní napríklad na takých Lúčkach prezuť za predpokladu, že má topánky uložené v skrinkách. Ono totiž väčšinou keď skončím skôr, tak stihnem ešte rozložené stoly z Apres ski, ktoré však už pracovníci od 15:30 balia a vyháňajú ľudí. Teraz v nedeľu som prišiel na Lúčky z poslednej jazdy z Chopku až okolo 15:50 a stoly a stoličky nikde. Hľadal som jedno jediné miesto na sedenie, kde by som si mohol civilizovane v TOP stredisku prezuť lyžiarky za topánky a NIKDE sa takéto miesto nenašlo - jediné miesto na sedenia bola záchodová doska v tej unimobunke. Tú som pochopiteľne nevyužil. Toto je fakt zúfalstvo. Keďže vždy začínam na Lúčkach neviem aká je situácia na iných nástupných miestach, ale predpokladám, že podobná. Tiež predpokladám, že keďže si to doteraz žiaden zamestnanec Jasnej za niekoľko rokov nevšimol, po mojej pripomienke nebude problém pridať ku všetkým skrinkám, ktoré máte v stredisku 1-2 lavičky. Však aspoň niečo okrem uschovania vecí v skrinke by ste mohli dať lyžiarom za to 1€, ktoré sa tam necháva.
11) Keďže chodím do Jasnej z Bratislavy na jednodňovky väčšinou, tak po totálnom zdeštruovaní (ako hovorí pán kapitán :D ) mojej sklznice na tých katastrofálnych zjazdovkách s veľmi dobrými podmienkami s prímesou skál som si vymyslel super plán. Však ja nemusím lyže trepať do Bratislavy do skiservisu, ja môžem využiť moje nazbierané Gopass body a s doplatkom 10€ si môžem dať opraviť lyže v Tatry Motion servise!!! Super! Až do momentu, kedy som prišiel do servisu, podelili som sa s týmto mojim nápadom a s informáciou, že niekedy vo štvrtok až sobotu o týždeň ráno prídem a vyzdvihnem si moje super opravené lyže. Pracovník ma odbil s tým, že tak dlho tam zostať nemôžu a že mám vo štvrtok ráno s nimi prísť a môžu mi ich na mieste na počkanie urobiť :/ Pecka. To si ich už len z princípu nechám urobiť zatiaľ niekde v Bratislave. To naozaj takto má fungovať? Žiadna pridaná hodnota? To som zostal akože dosť zarazený a s podobným prístupom som sa ešte nestretol z žiadnom servise.
12) Samozrejme ako vždy po ukončení lyžovania nasledovalo dlhé čakanie na skibus do Mikuláša. Lebo však keď lanovky prestanú jazdiť o 15:30, tak logicky skibus musí ísť až o 16:17 a dovtedy si nemôžete posedieť ani na terase Apres ski na Lúčkach, lebo o 15:30 terasu začínajú baliť. Ale t by až tak nevadilo. Totálne sprosté je to, že tak dlho nič nejde a potom idú vždy 2 skibusy do Mikuláša za sebou - jednoducho ide zdvojený odchod a tento skibus má príchod na stanicu v LM okolo 16:36, pričom o 16:37 odchádza rýchlim smerom do Bratislavy. Pochopiteľne sa nestíha :D Lebo však rozumné je čakať 30 minút na skibus zo strediska, ktorý nemôže ísť o 10 minút skôr a potom nestihnúť kvôli tomu vlak :D Skorší skibus ide 14:35 z Bielej Púte, čo je zase príliš skoro. Čiže logické by bolo keď už tú cestu merajú aj tak 2 autobusy aby jeden jazdil povedzme 15:50 a druhý 16:10 z Bielej Púte a potom by to dávalo zmysel. Ale však Jasná zatiaľ nezvládla robiť skibusovú dopravu poriadne okrem svetového pohára, možno sa o pár rokov naučí.
Toľko z mojich postrehov. Počasie bolo mimochodom geniálne, bezvetrie, slniečko, ľudí relatívne primerane - čiže dalo sa prežiť, aj keď lepšie by som sa mal keby ich bolo trochu menej, najmä na zjazdovke 1c z Chopku, na ktorú nemá cca 70% lyžiarov, ktorí ju schádzajú :/ Aj preto vyzerá ako vyzerá. pekný deň a dúfam, že aspoň niektoré z mojich postrehov sa budú dať vyriešiť veľmi rýchlo, rádovo v hodinách až dňoch - gumenné rohože pri východe z rotundy a lavičky pri skrinkách.
skúsim tu pre všetkých, ale najmä kompetentných pánov, ktorí to tu čítajú zhrnúť niekoľko mojich postrehov a pripomienok, ktoré sa mi nazbierali v hlave po mojej nedeľňajšej návšteve v Jasnej.
1) Na lanovke som sedel vedľa pána, ktorý rozprával kamarátovi, ako v lete a na jeseň pracoval na výstavbe lanovky z Krupovej a veľmi si pochvaľoval. Pochvaľoval si podmienky, pracoval pre nejakého dodávateľa - montoval podpery a podobné veci a že skvelé platovo a podobne.To len taká poznámka na začiatok pre tých všetkých hejterov, ktorí tu písali celú jeseň, ako sa majú robotníci zle a ako stavba mešká a podobne.
2) Čudujem sa, že pri východe z rotundy sa ešte niekto na tom vyšúchanom ľade neprizabil. To naozaj za tie roky nikoho z vedenia strediska nenapadlo sneh za dverami vyrovnať krompáčom a dať tam tie gumenné rohože, ktoré sú vnútri, aby tam nemuseli lyžiari v lyžiarkach na tom ľade balansovať? Dúfam, že takúto drobnú banalitu, na ktorú neprišlo niekoľko desiatok zamestnancov Jasnej niekoľko rokov dokážete pre spokojnosť a najmä bezpečnosť lyžiarov zabezpečiť do mojej najbližšej návštevy cca o týždeň.
3) Tak s prepáčením doje.ané svahy som dávno nezažil. Lyže to toľko krát schytali na zjazdovkách, ktoré boli označené, že majú veľmi dobré podmeinky, že som to na obed prestal počítať a len som dúfal, že mi neodtrhne hranu a tešil som sa keď ich odnesiem do Tatry Motion servisu na wellness. Na zjazdovke 33a v hornej polovici úplne skryto na mnohých miestach trčali skaly. Zjazdovka bola super, žiaden kúsok ľadu, dokonca ani bubny sa tento raz nerobili, ale pod drobným prašanom sa schovávali riadne kusiská skál. Okolo 13-14 hod. niektoré skipatrol síce označil, ale pri ďalšej jazde o niekoľko metrov vedľa mi zase lyže iskrili. KATASTROFA ! Neviem či vám ten snowsat nefunguje, alebo či máte na tej zjazdovke zlý podklad, že trčia skaly, alebo len jednocho máte málo snehu a nedosnežíte ani za svet, ale toto je dosť veľký prúser na top stredisko aby som pri každej jazde chytil pri veľmi dobrých podmienkach nejakú skalu - nie kamienok na svahu, ale skalu z podložia. Zjazdovka číslo 34a - popadané a porosýpané kamene po celej šírka zjazdovky - ppredpokaldám, že večer dobre zaratrákované do snehu a ráno po prejazde prvého lyžiara mu už "brúsili" lyže. Opäť veľmi dobré podmienky a opäť zničená sklznica. Musím povedať, že za túto nedeľu získali moje lyže viac škrabancov ako mali dokopy od januára 2016 kedy boli naposledy v servise a odkedy som lyžoval asi 10 krát. Všetko na neoznačených šutroch na zjazdovkách s veľmi dobrými podmienkami. O tom, že na mnohých miestach boli na zjazdovkách označené úseky s doslova korčuliarskym ľadom, niekde dokonca tak, že som mal pocit, že dobrá časť zjazdovky ani nikde nie je, lebo označené bolo fakt že všetko a to, že na severe skoro nič iné ako korčuliarsky ľad sa po 12:00 nájsť ani nedá ani nejdem radšej písať - to sa tu už písalo a všetci o tom vedia. Ale do čerta ako je možné, že na poslednom padáčiku tesne pred Krupovou na zjazdovke 33 je bezpečnejšie ísť v tej tretine zjazdovky, ktorá nie je upravovaná po pravej strane smerom dole ako v tom pomer úzkom rozbitom úseku, ktorý je upravovaný? To sa naozaj nedá nejako dosnežiť? Rozbiť ten ľad? Jednoducho s tým niečo urobiť?
4) Navrhujem do Gopass aplikácie vložiť možnosť označenia rizikového miesta. Predstavujem si to tak, že by som niečo stlačil, vybral riziko (trčiaci kameň, voľné kamene na zjazdovke, nebezpečná ľadová plocha, prípadne iné riziko), možno by sa hodila aj možnosť pridania fotky a spolu s presnou polohou by aplikácia poslala dané miesto na dispečing strediska, ktorý by následne na miesto vyslal skipatrol, aby dané miesto označil. Aj som totiž chcel niektoré miesta nahlásiť obsluhe lanovky, aby kontaktovala skipatrol kvôli označeniu, ale keďže ani delá nemajú nejaké viditeľné číslovanie, tak som jednoducho nevedel opísať presne miesto, kde sa to nachádza.
5) Single line Kosodrevina: Pamätám si čo to boli za reklamy po stredisku ako už skončilo šlapanie zo 4-sedačky na kabínku a že sa na Chopok dostaneme pohodlne. Pohodlne znamená vystúpiť z jednej kabínky, čakať viac ako 5 minút a nestúpiť na ďalšiu. Stále si myslím, že bolo by tam miesto na to, aby sa spravila lanovka priebežnou, ala keď už nie je, ten tie ohrádky, ktoré sú tam spravené a sú spravené úplne na hovno sú navrhnuté zle. Je tam za turniketmi prechodovými z jednej kabínky na druhú tá skoro 180 stupňová zákruta doprava a potom tam je taký nepochopiteľný lievik, kde keď stoja ľudia sa neviem pretlačiť ani tak, aby som mohol pristupovať do už plnej kabínky ďalej. Navrhujem nejako upraviť tie bariéry tak, aby sa vytvoril single line pre prestupujúcich vonkajšou stranou oblúku a ktorý by vyústil niekde pred "velínom" lanovky, čiže už v mieste, kde je kabínka skoro naplnená a kde pristupujú ľudia, ktorí neprestupujú, ale nastupujú priamo na Kosodrevine. Ono totiž šlapanie zostalo aj po vybudovaní kabínky. Vytváram si vlastný single line zídením dole po schodoch, podídením kabínky, potom následne vyšlapaním do kopca a príchodom zo strany prichádzajúcich lyžiarov na Kosodrevinu. Keďže tých je strašne málo, naozaj podľa pozorovania cez 80-90% ľudí prestupuje a len 10-20% ľudí pristupuje, tak úplne bez čakanie keď to takto obídem, tak sa dostanem do kabínky do cca 1-2 minút namiesto 5-10 minút čakania.
6) Hlásenia v stredisku - na mnohých miestach hlásenia nepočuť. Ide napríklad o lanovku Záhradky - Rovná hoľa, kde najbližšie hlásenie počuť niekde z Priehyby a fakt to počuť dosť blbo. Nevšmol som si, či reproduktory sú aj na podperách tejto lanovky alebo nie, ale ak nie, zišlo by sa ich doplniť.
7) Zjazdovku 11a v nedeľu už ratrakovali - na hrubo to vyrovnávali, dnes to asi ležalo a mrzlo, čiže najbližší jeden až dva dni to hádam už otvoria :) Konečne :)
8) Nevyznám sa veľmi, vychádzam len z mojich teoretikých poznatkov, ale nepomohlo by zjazovke 1c mierne dosneženie? Veď to je klzisko. Pred týždňom som sa tam šmykol na jednom neoznačenom korčuliarkom ľade a letel som dobrých 20 metrov bez nádeje trochu zastaviť, lebo podklad je tam totálne klzký. Podľa mňa by tam trocha čerstvého technického snehu prospela keby sa nalepila na ten ľadový podklad. Samozrejme môžem sa mýliť, ale hento je naozaj veľmi nebezpečné.
9) Majstrovská - minulú nedeľu úplná pecka. Asi najlepšia zjazdovka - aj okolo 15 hod takmer žiaden ľad, jednoducho dokonalá a v stave, v akom sú iné zjazovky už asi o 10 hod doobeda. Túto nedeľu takých 60% dĺžky super, ale zvyšných 40% už začalo byť ľadových. Opäť sa pýtam, naozaj sa to nedá upraviť, alebo to len neviete? Lebo nepamätám si v Rakúsku ani pri menšom množstve prírodného snehu, prípadne v Taliansku, že by boli zjazovky takto katastrofálne ľadové. A to nebolo v Jasnej ani také počasie ako pred rokom, že by prčalo a bolo plus 5 a následne by to všetko pomrzlo. Jednocho si to pri kontinuálnom mraze neviem predstaviť, ako je možné niečo takéto nechať vzniknúť a nevedieť to upraviť tak, aby tam proste tá korčuliarska vrstva ľadu nebola.
10) Rád by som sa dozvedel, kde sa má lyžiar po dolyžovaní napríklad na takých Lúčkach prezuť za predpokladu, že má topánky uložené v skrinkách. Ono totiž väčšinou keď skončím skôr, tak stihnem ešte rozložené stoly z Apres ski, ktoré však už pracovníci od 15:30 balia a vyháňajú ľudí. Teraz v nedeľu som prišiel na Lúčky z poslednej jazdy z Chopku až okolo 15:50 a stoly a stoličky nikde. Hľadal som jedno jediné miesto na sedenie, kde by som si mohol civilizovane v TOP stredisku prezuť lyžiarky za topánky a NIKDE sa takéto miesto nenašlo - jediné miesto na sedenia bola záchodová doska v tej unimobunke. Tú som pochopiteľne nevyužil. Toto je fakt zúfalstvo. Keďže vždy začínam na Lúčkach neviem aká je situácia na iných nástupných miestach, ale predpokladám, že podobná. Tiež predpokladám, že keďže si to doteraz žiaden zamestnanec Jasnej za niekoľko rokov nevšimol, po mojej pripomienke nebude problém pridať ku všetkým skrinkám, ktoré máte v stredisku 1-2 lavičky. Však aspoň niečo okrem uschovania vecí v skrinke by ste mohli dať lyžiarom za to 1€, ktoré sa tam necháva.
11) Keďže chodím do Jasnej z Bratislavy na jednodňovky väčšinou, tak po totálnom zdeštruovaní (ako hovorí pán kapitán :D ) mojej sklznice na tých katastrofálnych zjazdovkách s veľmi dobrými podmienkami s prímesou skál som si vymyslel super plán. Však ja nemusím lyže trepať do Bratislavy do skiservisu, ja môžem využiť moje nazbierané Gopass body a s doplatkom 10€ si môžem dať opraviť lyže v Tatry Motion servise!!! Super! Až do momentu, kedy som prišiel do servisu, podelili som sa s týmto mojim nápadom a s informáciou, že niekedy vo štvrtok až sobotu o týždeň ráno prídem a vyzdvihnem si moje super opravené lyže. Pracovník ma odbil s tým, že tak dlho tam zostať nemôžu a že mám vo štvrtok ráno s nimi prísť a môžu mi ich na mieste na počkanie urobiť :/ Pecka. To si ich už len z princípu nechám urobiť zatiaľ niekde v Bratislave. To naozaj takto má fungovať? Žiadna pridaná hodnota? To som zostal akože dosť zarazený a s podobným prístupom som sa ešte nestretol z žiadnom servise.
12) Samozrejme ako vždy po ukončení lyžovania nasledovalo dlhé čakanie na skibus do Mikuláša. Lebo však keď lanovky prestanú jazdiť o 15:30, tak logicky skibus musí ísť až o 16:17 a dovtedy si nemôžete posedieť ani na terase Apres ski na Lúčkach, lebo o 15:30 terasu začínajú baliť. Ale t by až tak nevadilo. Totálne sprosté je to, že tak dlho nič nejde a potom idú vždy 2 skibusy do Mikuláša za sebou - jednoducho ide zdvojený odchod a tento skibus má príchod na stanicu v LM okolo 16:36, pričom o 16:37 odchádza rýchlim smerom do Bratislavy. Pochopiteľne sa nestíha :D Lebo však rozumné je čakať 30 minút na skibus zo strediska, ktorý nemôže ísť o 10 minút skôr a potom nestihnúť kvôli tomu vlak :D Skorší skibus ide 14:35 z Bielej Púte, čo je zase príliš skoro. Čiže logické by bolo keď už tú cestu merajú aj tak 2 autobusy aby jeden jazdil povedzme 15:50 a druhý 16:10 z Bielej Púte a potom by to dávalo zmysel. Ale však Jasná zatiaľ nezvládla robiť skibusovú dopravu poriadne okrem svetového pohára, možno sa o pár rokov naučí.
Toľko z mojich postrehov. Počasie bolo mimochodom geniálne, bezvetrie, slniečko, ľudí relatívne primerane - čiže dalo sa prežiť, aj keď lepšie by som sa mal keby ich bolo trochu menej, najmä na zjazdovke 1c z Chopku, na ktorú nemá cca 70% lyžiarov, ktorí ju schádzajú :/ Aj preto vyzerá ako vyzerá. pekný deň a dúfam, že aspoň niektoré z mojich postrehov sa budú dať vyriešiť veľmi rýchlo, rádovo v hodinách až dňoch - gumenné rohože pri východe z rotundy a lavičky pri skrinkách.
@joffo to ta stale bavi do nich vyripovat... vsak ste dostali maximalne slusnu a vypovednu odpoved,dokonca to uz aj dali do poriadku...uz ma to tu uprimne nebavi citat, sama negativna energia...podpichovanie... co chces pocut, ze si niekto neurobil poriadne svoju robotu? asi ano, vsak sme len ludia a stane sa, a to vsade nie len na chopku. Ja som vcera skoro dokalicil nove lyze za 900Eur v Zillertali lebo niekto nedal na zjazdovku bez snehu tabulu, ze ma byt zavreta! Povedal som to na najblizsej lanovke nech to oznacia a tym to pre mna konci. Co im mam teraz vypisovat, ako je to mozne, kto je zato zodpovedny atd? To je uz ich vec... jasne, ze su v poriadku konstruktivne kritiky, ktore im pomozu zlepsit sluzby, ale toto mi pride uz ako prechadzanie za hranicu a zneuzivanie toho, ze tu s vami niekto aktivne komunikuje. Presne v takychto situaciach si hovorim, aky som rad, ze som zo slovenska vypadol... :-/
@2 " Na vystupe z Rotudy sa nachadzaju schody zo zeleznych rostov.Zial pocas vikendu nebola zabezpecena potrebna udrzba." - Keby vam tam niekto padol a sa zranil tak , ze by skoncil na voziku, by ste sa inak stavali k veciam co maju byt samozrejme ! Tak nam prosim napiste,ze preco schody neboli v stave v akom by ich ludia ocakavali. Za odpoved dakujem. @Marko k tvojej reakcii vyssie. Neporovnavaj schody s nevysnezenou pistou. Po tych schodoch chodia aj peší, nielen lyziari! Ak pred domom,ktory vlastnis si neupraces chodnik(schody) od snehu a niekomu sa tam cosi stane si zato zodpovedny a budes znasat vsetky dosledky.A doslova zo zakona je ten chodnik dat do poriadku, inak ti hrozi pokuta. Mna skor dojalo to ospravedlnenie od JASNANT, preto som tak zareagoval.
Dobry vecer Richard a vsetci nasi fanusikovia na Skifore.
Dali ste nam trochu zabrat, ale sme radi, ze ziskavame aj z takejto komunity ortodoxnych lyziarov a nadsencov tohto sportu hodnotne podnety ako aj konstruktivnu kritiku.
K Vasim postrehom sme sa snazili dat ferove a objektivne odpovede resp. zdovodnenia, tieto su cislované podla povodných podnetov vo Vasom prispevku:
1. Dakujeme za pozitivnu spatnu vazbu. (a tak to dobre zacinalo...)
2. Na vystupe z Rotudy sa nachadzaju schody zo zeleznych rostov. Zial pocas vikendu nebola zabezpecena potrebna udrzba. Za tutu skutocnost a vzniknute komplikacie pri vystupe na odjazdovu plochu Chopok sa vsetkym navstevnikom ospravedlnujeme. Aktualne su schody vycistene a proti pripadnemu smykaniu. Ak bude nevyhnutne doplnime aj gumenne rohoze.
3. Zial aktualne klimaticke a poveternostne podmienky a nedostatok prirodneho snehu na svahoch neumoznuju aj napriek najvacsiemu usiliu nasich ratrakarov pripravit zjazdovky tak, aby sa na nich v poobednajsich hodinach neukazali vysuchane miesta, ladove platne alebo pripadne otvorene kamene a skaly. Skipatrola sa snazi vsetky tieto exponovane miesta identifikovat a v spolupraci s pracovnikmi zodpovednymi za zjazdovky dostatocne oznacit a vytycit. Samozrejme ako aj pisete nie je mozne odhalit okamzite vsetky taketo exponovane miesta nakolko skaly mozu ostat zakryte malou vrstvou snehu. V takychto pripadoch pristupujeme k zmene snehovych podmienok, o com informuje nasich klientov aj prostrednictvom stredsikoveho rozhlasu. V dany den sme uvadzali na zjazdovke c. 33a podmienky dobre. Budeme sa snazit aj v tejto oblasti zlepsit kvalitu nasich sluzieb resp. informovanosti o stave snehovych podmienok.
Co sa tyka ladovych casti zjazdoviek aktualne naozaj celime kombinacii viacerych faktorov, ktore nam nedovolia mat pripravene zjazdovky tak ako by sme chceli. Jedna sa o dlhodobo rekordne nizke teploty (sneh je premrznuty na lad az na podklad), vysoka vlhkost vzduchu na urovni 70-80% pri slnecnom pocasi, ako aj nedostatok prirodneho snehu. Tieto skutocnosti nam aktualne zamedzuju upravit zjazdovky v dostatocnej kvalite zjazdovky tak, aby sa rozrusili ladove platne, dosnezili potrebne useky a previazali jednotlive vrstvy snehu.
4. Dakujeme za podnet, velmi zaujimavy napad, ale aktualne zial z technickych dovodov je realizacia takejto aplikacie pomerne narocna. Urcite vsak budeme uvazovat o alternativnych moznostiach vhodneho informovania nasich navstevnikov o stave snehovych podmienok resp. exponovanych miestach.
5. Aktualne prehodnocujeme usporiadanie koridorov v ramci prestupnej stanice A5 a A2 Kosodrevina, pricom pracujeme aj s pripravou single line pre navstevnikov prestupujucich z A5 na A2.
6.Stredikovy rozhlas ako sucast centralneho dispecingu je novinkou tejto zimnej sezony a ma priniest zvysenu informovanost klientov o dolezitych prevadzkovych skutocnostiac. Aktualne doladujeme s dodavatelom drobne nedostatky, medzi ktorymi su aj nedostatocne ozvucenie na niektorych nastupnych staniciach. V priebehu tohto tyzdna prebieha vymena resp. doplnanie reproduktorov.
7.Zjazdovku c. 11a otvarame tento piatok. Nasi ratrakari robia vsetko preto, aby pripravili zjazdovku v pozadovanej kvalite.
8.Budeme sa opakovat s castou odvede na otazku c. 3., ale pri aktualnych poveternostnych a klimatickych podmienkach s nestandardne vysokou vlhkostou vzduchu je velmi narocne odstranit ladove casti zjazdovky a zabezpecit jej komplexnu upravu (rozrusenim ladovych platni, dosnezenim a prepojenie novej vrstvy snehu az po finalnu upravu na mensester).
9. Vid odpoved na Vasu predchadzajucu otazku.
10. Aktualne prehodnocujeme otvaracie doby nasich Apreski baroch na nastupnych staniciach, aby sme poskytli nasim navstevnikom moznost vyuzit nase gastro sluzby aj po ukonceni prevadzky lanovych drah resp. v case pred odchodmi skibusov. Lavicky ku skrinkam doplnime.
11.Aktualne nastavujeme proces moznosti uschovy lyzi po vykonanom servise v ramci nasej sluzby depot, ktoru poskytujeme v nasich prevadzkach tatry motion na vsetkych nastupnich lokalitach. Dakujeme za podnet.
12. Grafikon Skibusov je nastaveny aby obsiahol okrem ineho aj hlavne spoje zeleznicnej dopravy. Sucasne grafikon respektuje skutocnost, aby navstevnici mohli vyuzit co najviac casu na lyzovanie v nasom stredisku. V tomto pripade hlavny zeleznicny spoj v casovom horizonte tesne po ukonceni prevadzky strediska smerom na Bratislavu je IC Pendolino s odchodom stanica LM 16.52 (smer Praha) s prestupom v Ziline na IC 512 (smer Bratislava). Pricom Skibus (modra linka) s odchodom z Jasnej 16.10 ma prichod na stanicu 16.36, cize navstevnik ma dostatocnu rezervu 16 minut na presun na stanicu a kupenie listka. Zial rychlik smer Bratislava s odchodom 16.37, o ktorom pisete vo svojom prispevku aktualne nie je v cestovnom poriadku Zeleznic SR alebo ste mali na mysli iny spoj?
Samozrejme si uvedomujeme moznosti dalsieho rozvoja a posunu skibusovej dopravy, ktoru zabezpecujem v spolupraci s OOCR Liptov. Pricom kazdy rok sa snazime skibusovu dopravu posuvat dalej a davat jej novy rozmer reflektujuci potreby a poziadavky coraz vacsej skupiny nasich klietov (novinka sezony 2016-17 Skibus Bankska Bystrica – Chopok Juh Krupova.
Tolko za nas. Urcite nase odpovede neuspokoja kazdeho ale verte ze kazdodenne celý nas tím robi vsetko pre maximalnu spokojnost navstevnikov. :-)
Dali ste nam trochu zabrat, ale sme radi, ze ziskavame aj z takejto komunity ortodoxnych lyziarov a nadsencov tohto sportu hodnotne podnety ako aj konstruktivnu kritiku.
K Vasim postrehom sme sa snazili dat ferove a objektivne odpovede resp. zdovodnenia, tieto su cislované podla povodných podnetov vo Vasom prispevku:
1. Dakujeme za pozitivnu spatnu vazbu. (a tak to dobre zacinalo...)
2. Na vystupe z Rotudy sa nachadzaju schody zo zeleznych rostov. Zial pocas vikendu nebola zabezpecena potrebna udrzba. Za tutu skutocnost a vzniknute komplikacie pri vystupe na odjazdovu plochu Chopok sa vsetkym navstevnikom ospravedlnujeme. Aktualne su schody vycistene a proti pripadnemu smykaniu. Ak bude nevyhnutne doplnime aj gumenne rohoze.
3. Zial aktualne klimaticke a poveternostne podmienky a nedostatok prirodneho snehu na svahoch neumoznuju aj napriek najvacsiemu usiliu nasich ratrakarov pripravit zjazdovky tak, aby sa na nich v poobednajsich hodinach neukazali vysuchane miesta, ladove platne alebo pripadne otvorene kamene a skaly. Skipatrola sa snazi vsetky tieto exponovane miesta identifikovat a v spolupraci s pracovnikmi zodpovednymi za zjazdovky dostatocne oznacit a vytycit. Samozrejme ako aj pisete nie je mozne odhalit okamzite vsetky taketo exponovane miesta nakolko skaly mozu ostat zakryte malou vrstvou snehu. V takychto pripadoch pristupujeme k zmene snehovych podmienok, o com informuje nasich klientov aj prostrednictvom stredsikoveho rozhlasu. V dany den sme uvadzali na zjazdovke c. 33a podmienky dobre. Budeme sa snazit aj v tejto oblasti zlepsit kvalitu nasich sluzieb resp. informovanosti o stave snehovych podmienok.
Co sa tyka ladovych casti zjazdoviek aktualne naozaj celime kombinacii viacerych faktorov, ktore nam nedovolia mat pripravene zjazdovky tak ako by sme chceli. Jedna sa o dlhodobo rekordne nizke teploty (sneh je premrznuty na lad az na podklad), vysoka vlhkost vzduchu na urovni 70-80% pri slnecnom pocasi, ako aj nedostatok prirodneho snehu. Tieto skutocnosti nam aktualne zamedzuju upravit zjazdovky v dostatocnej kvalite zjazdovky tak, aby sa rozrusili ladove platne, dosnezili potrebne useky a previazali jednotlive vrstvy snehu.
4. Dakujeme za podnet, velmi zaujimavy napad, ale aktualne zial z technickych dovodov je realizacia takejto aplikacie pomerne narocna. Urcite vsak budeme uvazovat o alternativnych moznostiach vhodneho informovania nasich navstevnikov o stave snehovych podmienok resp. exponovanych miestach.
5. Aktualne prehodnocujeme usporiadanie koridorov v ramci prestupnej stanice A5 a A2 Kosodrevina, pricom pracujeme aj s pripravou single line pre navstevnikov prestupujucich z A5 na A2.
6.Stredikovy rozhlas ako sucast centralneho dispecingu je novinkou tejto zimnej sezony a ma priniest zvysenu informovanost klientov o dolezitych prevadzkovych skutocnostiac. Aktualne doladujeme s dodavatelom drobne nedostatky, medzi ktorymi su aj nedostatocne ozvucenie na niektorych nastupnych staniciach. V priebehu tohto tyzdna prebieha vymena resp. doplnanie reproduktorov.
7.Zjazdovku c. 11a otvarame tento piatok. Nasi ratrakari robia vsetko preto, aby pripravili zjazdovku v pozadovanej kvalite.
8.Budeme sa opakovat s castou odvede na otazku c. 3., ale pri aktualnych poveternostnych a klimatickych podmienkach s nestandardne vysokou vlhkostou vzduchu je velmi narocne odstranit ladove casti zjazdovky a zabezpecit jej komplexnu upravu (rozrusenim ladovych platni, dosnezenim a prepojenie novej vrstvy snehu az po finalnu upravu na mensester).
9. Vid odpoved na Vasu predchadzajucu otazku.
10. Aktualne prehodnocujeme otvaracie doby nasich Apreski baroch na nastupnych staniciach, aby sme poskytli nasim navstevnikom moznost vyuzit nase gastro sluzby aj po ukonceni prevadzky lanovych drah resp. v case pred odchodmi skibusov. Lavicky ku skrinkam doplnime.
11.Aktualne nastavujeme proces moznosti uschovy lyzi po vykonanom servise v ramci nasej sluzby depot, ktoru poskytujeme v nasich prevadzkach tatry motion na vsetkych nastupnich lokalitach. Dakujeme za podnet.
12. Grafikon Skibusov je nastaveny aby obsiahol okrem ineho aj hlavne spoje zeleznicnej dopravy. Sucasne grafikon respektuje skutocnost, aby navstevnici mohli vyuzit co najviac casu na lyzovanie v nasom stredisku. V tomto pripade hlavny zeleznicny spoj v casovom horizonte tesne po ukonceni prevadzky strediska smerom na Bratislavu je IC Pendolino s odchodom stanica LM 16.52 (smer Praha) s prestupom v Ziline na IC 512 (smer Bratislava). Pricom Skibus (modra linka) s odchodom z Jasnej 16.10 ma prichod na stanicu 16.36, cize navstevnik ma dostatocnu rezervu 16 minut na presun na stanicu a kupenie listka. Zial rychlik smer Bratislava s odchodom 16.37, o ktorom pisete vo svojom prispevku aktualne nie je v cestovnom poriadku Zeleznic SR alebo ste mali na mysli iny spoj?
Samozrejme si uvedomujeme moznosti dalsieho rozvoja a posunu skibusovej dopravy, ktoru zabezpecujem v spolupraci s OOCR Liptov. Pricom kazdy rok sa snazime skibusovu dopravu posuvat dalej a davat jej novy rozmer reflektujuci potreby a poziadavky coraz vacsej skupiny nasich klietov (novinka sezony 2016-17 Skibus Bankska Bystrica – Chopok Juh Krupova.
Tolko za nas. Urcite nase odpovede neuspokoja kazdeho ale verte ze kazdodenne celý nas tím robi vsetko pre maximalnu spokojnost navstevnikov. :-)
@richard Mam v Ruzomberku servis, rad ti lyze urobim a aj uskladnim.
Rychle reakcie kde viem reagovat:
1)ok dik aspon jeden pozitivny moment
2) riesime , ale tie rohoze je blbost... no nieco inziniery vymyslia
3) uz som to tu rozoberal mnohokrat inde. Dosnezuje sa ak sa da. Skor ale lad je vacsi problem ako kamene. Ak, tak lyzujte popod dela tam je to istejsie ale skipatrol sa posnazi
4) dobry napad zapracujeme ale nevidim to na tuto sezonu asi
5) hej riesi sa .. problem single line kosodrevina. Bude to chciet aj stavebne upravy asi uz je to iste. Tieto veci sa najlepsie ukazu az v praxi
6) dnes je doba viac online a nie rozhlasu. Pred rokom sa nehlasilo vobec napriklad dnes sa hlasi ale vsetko je online na strnke a appke
7) dosnezila sa - stale tam fukali pojde to uz nebojte
8) dosnezovat na lad nedava zmysel , rozfrezovat lad na tomto useku znamena ze to to rozfuka. Tazka dilema toto
9) majstrovska fakt nema problem v porovnani s inymi. A ta je len pre dobreho lyziara. Toto nie je priorita. Lad z Lukovej a z chopku je vacsi problem.
10) apreski je na zabavu po lyzovacke. Bohuzial na Luckach nie je na toto moc klietela aby to fungovalo. Toto je na Bielej puti a champagne bar - ako obvykla zabavka. Ludia co dosli autom na Lucky nebudu v apreski chlastat to da rozum!
Takze otvarat apreski koli tomu aby ste sa mali kde prezut je blbost. Ale nejaka lavicka tam mozno by nebola zla ! Zelezna a pribetonovana?
11) servis neskladuje. To by chcelo skladovanie a servis ako sluzbu spolu! Dobry napd preverim zavedieme ak sa da.
12) pozrieme tie casy ale mali by to pasovat na vlak. Dva autobusy nesli naschval spolu. To sa asi jeden zamotal niekde. Mal by sa stihat ten rychlik... zistim..
1)ok dik aspon jeden pozitivny moment
2) riesime , ale tie rohoze je blbost... no nieco inziniery vymyslia
3) uz som to tu rozoberal mnohokrat inde. Dosnezuje sa ak sa da. Skor ale lad je vacsi problem ako kamene. Ak, tak lyzujte popod dela tam je to istejsie ale skipatrol sa posnazi
4) dobry napad zapracujeme ale nevidim to na tuto sezonu asi
5) hej riesi sa .. problem single line kosodrevina. Bude to chciet aj stavebne upravy asi uz je to iste. Tieto veci sa najlepsie ukazu az v praxi
6) dnes je doba viac online a nie rozhlasu. Pred rokom sa nehlasilo vobec napriklad dnes sa hlasi ale vsetko je online na strnke a appke
7) dosnezila sa - stale tam fukali pojde to uz nebojte
8) dosnezovat na lad nedava zmysel , rozfrezovat lad na tomto useku znamena ze to to rozfuka. Tazka dilema toto
9) majstrovska fakt nema problem v porovnani s inymi. A ta je len pre dobreho lyziara. Toto nie je priorita. Lad z Lukovej a z chopku je vacsi problem.
10) apreski je na zabavu po lyzovacke. Bohuzial na Luckach nie je na toto moc klietela aby to fungovalo. Toto je na Bielej puti a champagne bar - ako obvykla zabavka. Ludia co dosli autom na Lucky nebudu v apreski chlastat to da rozum!
Takze otvarat apreski koli tomu aby ste sa mali kde prezut je blbost. Ale nejaka lavicka tam mozno by nebola zla ! Zelezna a pribetonovana?
11) servis neskladuje. To by chcelo skladovanie a servis ako sluzbu spolu! Dobry napd preverim zavedieme ak sa da.
12) pozrieme tie casy ale mali by to pasovat na vlak. Dva autobusy nesli naschval spolu. To sa asi jeden zamotal niekde. Mal by sa stihat ten rychlik... zistim..
@fofo3, presne, inak opat uplne primitivna funkcionalita, ak mam zapnute GPS v mobile, zastavim pri prolemovom mieste, na gopaSS Applikacii kliknem na tlacidlo NEBEZPECNE MIESTO, pridam poznamku, pripadne uroven nebezpecia, nejake foto a lyzujem dalej. toto by mohli robit za zakaznikov SKIPATROLACI, keby take nieco v GOPASS app je. Samozrejme opravnena osoba by mohla NEBEZPECNE MIESTA z APP mazat, ked uz prestanu byt aktualne.
@Michal.trno urobit primitivny ram z Fe, Al a do neho tie rohoze dat a nejako opat jednoducho ich mat moznost prichytit. Co sa tyka cistenia. Keby to treba cistit raz za hodinu, nech to zoberie 5 mint prace. Nejakeho brigadnika za par drobnych nato najat a je po probleme.
Este sa spytam ci pri vysupe hore na chopku z lanovky od juhu je stale tlacidlo POZIARNY HLASIC pod kopu ladu, alebo uz to nejako opravili. MI to pred rokom ci dvoma prislo take humorne, ked je dolezite tlacidlo zaliate ladom a fukaju naň horkovydusnym fukarom, aby sa to roztopilo.
Este sa spytam ci pri vysupe hore na chopku z lanovky od juhu je stale tlacidlo POZIARNY HLASIC pod kopu ladu, alebo uz to nejako opravili. MI to pred rokom ci dvoma prislo take humorne, ked je dolezite tlacidlo zaliate ladom a fukaju naň horkovydusnym fukarom, aby sa to roztopilo.
No minulú sezónu tam rohože dali a tie behali po ľade kade tade sňať by pomohlo to ráno vyrovnať a rohože priskrutkovat nejakými ja neviem dlhé skrutky (špeciálky) a počas dňa sneh z nich aj odhadzat. Ale to asi nemá kto lanovkar má moc práce. Ale keď tam necháte lopatu rád to odchádzam.
Klobuk dole za tak rozsiahli report. Tvoj stav nasr..tosti musel byt znacny, ked si sem napisal tolko riadkov.
@2 zamestnacov, nema dovod trapit, ci si tam niekto nabije drzku, alebo nie. Oni sa staraju o svoje a do vysky svojho platu. Taketo primitivne riesenie by nebolo zle zaviest. Akurat by sa o ten gumenny koberec musel niekto starat, lebo ked zapadne snehom a zladovatie strati vyznam.
@Kamene v celej sirke zjazdovky= posypovy material, aby sa na lade nesmykalo ;-)
@12 ku APRES SKI. Tu je definicia z WIKI. Slovo Après-ski je francúzskeho povodu a znamena po lyžovaní , ale kedze sme u nas na SLovensku, tak tu to ma asi iny vyznam. ;-) Nie som frankofon, tak sa tomu nerozumiem xi,xi) Après-ski je termín pre zábavu, nočný život alebo spoločenských akcií, ktoré sa vyskytujú najmä v lyžiarskych strediskách. Tieto pridať k požívaniu strediska návštevníkov a poskytnúť čo do činenia okrem lyžovania a snowboarding . Kultúra vznikla v Alpách , kde je najpopulárnejší a kde lyžiari často zastaviť v baroch na svojej poslednej jazde dňa pritom stále nosia všetky svoje lyžiarske vybavenie. Je jasne,ze moc ludi asi v APRES nezostane, ale na druhej strane vyhadzovat ich o 15.30 je trochu OUT.
@GOPASS lokacia kamenov s foto. Myslim si super napad, z programatorskeho hladiska absolutne nenarocny na realizaciu. Kopec rooznych primitivnych app. dokaze pridavat foto s popisom.
@2 zamestnacov, nema dovod trapit, ci si tam niekto nabije drzku, alebo nie. Oni sa staraju o svoje a do vysky svojho platu. Taketo primitivne riesenie by nebolo zle zaviest. Akurat by sa o ten gumenny koberec musel niekto starat, lebo ked zapadne snehom a zladovatie strati vyznam.
@Kamene v celej sirke zjazdovky= posypovy material, aby sa na lade nesmykalo ;-)
@12 ku APRES SKI. Tu je definicia z WIKI. Slovo Après-ski je francúzskeho povodu a znamena po lyžovaní , ale kedze sme u nas na SLovensku, tak tu to ma asi iny vyznam. ;-) Nie som frankofon, tak sa tomu nerozumiem xi,xi) Après-ski je termín pre zábavu, nočný život alebo spoločenských akcií, ktoré sa vyskytujú najmä v lyžiarskych strediskách. Tieto pridať k požívaniu strediska návštevníkov a poskytnúť čo do činenia okrem lyžovania a snowboarding . Kultúra vznikla v Alpách , kde je najpopulárnejší a kde lyžiari často zastaviť v baroch na svojej poslednej jazde dňa pritom stále nosia všetky svoje lyžiarske vybavenie. Je jasne,ze moc ludi asi v APRES nezostane, ale na druhej strane vyhadzovat ich o 15.30 je trochu OUT.
@GOPASS lokacia kamenov s foto. Myslim si super napad, z programatorskeho hladiska absolutne nenarocny na realizaciu. Kopec rooznych primitivnych app. dokaze pridavat foto s popisom.
NIE SI PRIHLÁSENÝ!
Pre zadávanie príspevkov, alebo komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo zaregistrovať.Nacitavam...