NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Rakúske strediská
19.09.2019 - 09:44
Moelltal
V Rakúsku takto "zhodnotili" že čo sa deje s Moelltalom po kúpe TMR:
"Plány s výstavbou strediska nechávajú na seba stále čakať..."
"Plány s výstavbou strediska nechávajú na seba stále čakať..."
tak to rozhodne... a v dobe smartfonov ich naučíme, že pred nástupom do lanovky, si budú musieť vytlačiť miestenku....???
Tak pre zaujimavost na Molltaler oschadza sef lanovycj drach zo Špindlu aby ich to naucil ako to maju robit! To nie je z mojej hlavy tomsa tak vyskytlo...
Ono totiz miestny sef lanoviek ma v doline maly vlek. A ked troska hore fukne hned to vypina nech si polyzuju ludia u neho! ??jak ja neznasam tento rakusky socializmus! Uz tam placub, ze 17 rokov to robili nejak a nerozmyslali pro tom a teraz chceme po nich aby mysleli. No parada!
Zapreme sa vsetci a naucime ich to!! To dame ???
Ono totiz miestny sef lanoviek ma v doline maly vlek. A ked troska hore fukne hned to vypina nech si polyzuju ludia u neho! ??jak ja neznasam tento rakusky socializmus! Uz tam placub, ze 17 rokov to robili nejak a nerozmyslali pro tom a teraz chceme po nich aby mysleli. No parada!
Zapreme sa vsetci a naucime ich to!! To dame ???
Vidíš takto mi nenapadlo sa nato pozrieť, asi mäknem.
Možno rakúšania fakt čakali nejakú katastrofu a teraz sú milo prekvapení, že tam slováci po lete vôbec potrafili no a ešte to aj spustili...
Gastein, Semmering a pod zrejme nastavili latku veľni nízko.
Možno rakúšania fakt čakali nejakú katastrofu a teraz sú milo prekvapení, že tam slováci po lete vôbec potrafili no a ešte to aj spustili...
Gastein, Semmering a pod zrejme nastavili latku veľni nízko.
Tak v Rakúsku zatiaľ nových slovenských majiteľov Moelltalu chvália.
Starosta Flattachu zdôrazňuje že v stredisku neboli žiadne problémy so spustením sezóny a napr. vyzdvihuje, že všetci z vedenia vedia po nemecky a sú veľmi ochotní a prístupní.
Starosta Flattachu zdôrazňuje že v stredisku neboli žiadne problémy so spustením sezóny a napr. vyzdvihuje, že všetci z vedenia vedia po nemecky a sú veľmi ochotní a prístupní.
Ešte k tým problémom s vetrom.
Nová Fleckalmbahn od Leitnera vydrží vietor až 70 km/hod a je pritom jednolanová - kvôli nejakým špeciálnym bočným protiveterným komponentom.
Bude to súčasne aj najrýchlejšia 10EUB v Rakúsku (7m/sec), štartuje 14.12.
Nová Fleckalmbahn od Leitnera vydrží vietor až 70 km/hod a je pritom jednolanová - kvôli nejakým špeciálnym bočným protiveterným komponentom.
Bude to súčasne aj najrýchlejšia 10EUB v Rakúsku (7m/sec), štartuje 14.12.
Dnes tam bylo nádherně a podle kamer i maličko lidí.Už se ale znovu otepluje, tak na další přírůstek sněhu si budeme muset počkat. Ale základ už je.
Aj tu je niečo:
https://dromedar.zoznam.sk/cl/11161/1829403/Prva-l...
https://dromedar.zoznam.sk/cl/11161/1829403/Prva-l...
jasne Dano, spominal som 2 lana, a ten kaunertal je tu
https://blog.kaunertaler-gletscher.at/de/detail/ne...
https://blog.kaunertaler-gletscher.at/de/detail/ne...
ano urcite myslel toto...tieto lanovky sa bezne nebuduju ..ide o pripady kde v dôsledku geologickych resp. lavinoznych situacii nieje mozne vybudovat obeznu trat na stlpoch a zaroven poveternostne podmienky stazuju prevadzku visutej lanovej drahy...podotykam ale ze z hladiska prepravnej kapacity nedoaahuje takeho prepravneho vykonu ako obezne drahy ...taketo nieco by malo opodstatnenie napr v pripade prepojenia dereskeho kotla a deresov
@bukvar Myslel si na tento systém? Príde mi dosť podobný "Funitelu".
FuniFor: https://www.doppelmayr.com/cz/produkty/funifor/
FuniFor: https://www.doppelmayr.com/cz/produkty/funifor/
vseobecne, proti vetru este existuje funifor, sice tiez princip 2 lan ale medzi kabinovymi lanovkami najodolnejsie, jeden sa teraz dokoncuje na kaunertal gletscher..
Jediny systemmodolny vetru je Funitel, dokazenist pri 120km/h vetre co je brutal osttne su nanic vydrzia ani nie štvrtinu tejto rychlosti.
@ bulvar. Poschodove parkovisko na Luckach je naplanovane ak bude potreba. Je tam rezerva na to. A tiez lanovka Lucky - priehyba ma aj EIA ( uz sice neplatnu ale je tiez v uzemnych planoch. Teraz s medzistanicou na Bielej Puti.
Vacsi problem je odjazdova zjazdovka s dvoma mostami ponad cestu a velkym sklonom. Strasne drahe riesenie ... navyse nepovolene zatial.
Lanovky v jansej teraz netreba , treba zjazdovky !
@ bulvar. Poschodove parkovisko na Luckach je naplanovane ak bude potreba. Je tam rezerva na to. A tiez lanovka Lucky - priehyba ma aj EIA ( uz sice neplatnu ale je tiez v uzemnych planoch. Teraz s medzistanicou na Bielej Puti.
Vacsi problem je odjazdova zjazdovka s dvoma mostami ponad cestu a velkym sklonom. Strasne drahe riesenie ... navyse nepovolene zatial.
Lanovky v jansej teraz netreba , treba zjazdovky !
bukvar - len pre info - zafúka aj inde ako na Lukovej alebo napr. v Tepličke a netreba ani všade ísť aby sa to pochopilo.
Výrobcovia lanoviek už dlho vyvíjajú modely odolné voči vetru a tak kto chce v tom vetre aj jazdiť, si jednoducho takýto model môže aj kúpiť.
Pred vyše 20 rokmi aj napr. na Hintertuxe takto vyriešili problém s odstávkami spôsobenými vetrom - práve takouto technikou odolnou proti vetru. Prvý odolný bus (typ Funitel) tam postavili v roku 1995.
Výrobcovia lanoviek už dlho vyvíjajú modely odolné voči vetru a tak kto chce v tom vetre aj jazdiť, si jednoducho takýto model môže aj kúpiť.
Pred vyše 20 rokmi aj napr. na Hintertuxe takto vyriešili problém s odstávkami spôsobenými vetrom - práve takouto technikou odolnou proti vetru. Prvý odolný bus (typ Funitel) tam postavili v roku 1995.
bola tu diskusia na skifore pre par rokmi ked sa staval funitel, vtedy sa tu rozoberalo viac veci, aj to ze trasa funitelu nieje uplne najoptimalnejsia atd.. uz ked sa stavali lucky, malo sa postavit viacpodlazne parkovisko stym ze by do buducna mohla byt spominana lucky - priehyba.. bolo by kde parkovat a asi aj lanovka by bola priechodnejsia, aj na leto by to bolo ok.. dzowo inak ty sa pysis tym ze nechodis na chopok, tak asi fakt nechapes kolko fuka na lukovej, technika netechnika..
Kabínka BP - Luková aj tak stojí za mimoriadne zváženie, keďže "za pár" euro poskytne úplne iný komfort lyžovania.
Dnes tie zariadenia už predsa vydržia väčší vietor a keď by fúkalo príliš, tak sa samozrejme odstaví, čo sa dá ľahko riešiť.
Nedemontoval by som starú sedačku BP, jednak by na nej mohli lyžovať ďalej tí "lúčkári" a jednak by slúžila ako rezerva spolu s lienkou pre dopravu na Priehybu.
Keď dnes toto vlastne roky musí stačiť ako nosný systém BP - Priehyba, tak potom by to stačilo aj ako už "len" záložný systém pre veľký vietor.
A hlavne - keď nebude fúkať, sme niekde úplne inde...
Dnes tie zariadenia už predsa vydržia väčší vietor a keď by fúkalo príliš, tak sa samozrejme odstaví, čo sa dá ľahko riešiť.
Nedemontoval by som starú sedačku BP, jednak by na nej mohli lyžovať ďalej tí "lúčkári" a jednak by slúžila ako rezerva spolu s lienkou pre dopravu na Priehybu.
Keď dnes toto vlastne roky musí stačiť ako nosný systém BP - Priehyba, tak potom by to stačilo aj ako už "len" záložný systém pre veľký vietor.
A hlavne - keď nebude fúkať, sme niekde úplne inde...
Dovolim si oponovat.
- kanovka Biela put - lukova fakt nie je dobre riesenie. Lebo na lukovejncasto fuka a stal by vam zakladny dopravny system teda z BP bybste sa nikam nedostali.
Navyse stale lyzuje na tej lucke ( BP) vela zacitocnikov ktorych z Lukovej pustit nemozeme. Spajat jednou lnovkou trasu ( sedmicka) a modru ( BP) je fakt nerozumne ! To nerobia ani v Rakusku?
- z Lucok na Bielu Put stale je naplanovana trasa v zalohe. Moze to byt ako prvy usek tej lanovky ktoru teraz nutne potrebujeme. Vsetko sa ukaze podla toho aka bude potreba na parkovacie miesta v doline. Osobne si myslim ze ked sa postavia vsetky pocty ložok ktore sa zacali tak moc parkovania nebude uz ani treba . Dochadzat bude menšina.
Teda lanovka na Lučky- priehyba by sa stavala keby parkovisko muselo byt viac poschodove
- kanovka Biela put - lukova fakt nie je dobre riesenie. Lebo na lukovejncasto fuka a stal by vam zakladny dopravny system teda z BP bybste sa nikam nedostali.
Navyse stale lyzuje na tej lucke ( BP) vela zacitocnikov ktorych z Lukovej pustit nemozeme. Spajat jednou lnovkou trasu ( sedmicka) a modru ( BP) je fakt nerozumne ! To nerobia ani v Rakusku?
- z Lucok na Bielu Put stale je naplanovana trasa v zalohe. Moze to byt ako prvy usek tej lanovky ktoru teraz nutne potrebujeme. Vsetko sa ukaze podla toho aka bude potreba na parkovacie miesta v doline. Osobne si myslim ze ked sa postavia vsetky pocty ložok ktore sa zacali tak moc parkovania nebude uz ani treba . Dochadzat bude menšina.
Teda lanovka na Lučky- priehyba by sa stavala keby parkovisko muselo byt viac poschodove
Len to kvôli tomu vetru stojí vyše 20 ročná lanovka, dnešná technika je už niekde inde.
Ktovie prečo TMR nenapadlo práve takéto riešenie - v podstate je to drahšie len o "pár metrov lana a pár stĺpov" a efekt neporovnateľný. A nebude sa "všetko" valiť na Priehybu.
A s tým "rúbaním" som to myslel skôr všeobecne ako cielene na Teba Dano GL.
A s tým "rúbaním" som to myslel skôr všeobecne ako cielene na Teba Dano GL.
@dzowo3 Určite mi nešlo o to "rúbať do TMR vždy a všade". Veľmi dobre si uvedomujem že TMR (+Igor) dostali lyžovanie na Slovensku na svetovú úroveň. Ak by nebolo ich investícií, tak s úrovňou lyžovania na Slovensku je to určite veľmi bledé. Skôr som chcel upozorniť na chyby, ku ktorým došlo počas hektickej výstavby. Inak tvoj návrh na kabínku "Biela Púť - Luková" je ozaj pozoruhodný.
Téma je síce niekde úplne inde, ale ako vidno odkaz "rúbať do TMR vždy a všade" ostal aj po lete stále večne živý, podobne ako Lenin.
Čo sa však týka tej plánovanej kabínky, ja si myslím, že obe varianty či BP - Priehyba, či Lúčky - Priehyba sú z pohľadu lyžiarskeho využitia rovnako úplne o ničom.
Na Lúčky sa z Priehyby zlyžovať ani nedá, cez deň by na nej chodili možno rodiny s malými deťmi, ktorí by sa vozili po 5 a 14, aj to s prestupom, nič pre lyžiarov. Ranný nápor zvláda B8 a cez deň úplne v pohode..
No a lyžovať z Priehyby na BP kvôli krátkemu úseku 2 je lyžiarsky tiež slabota.
Jediné čo oba takéto varianty riešia je, ako na preplnené zjazdovky dovaliť čo najviac lyžiarov v čo najkratšej dobe hneď ráno a potom chodiť poloprázdne.
Jediné poriadne a zmysluplné riešenie by bola kabínka BP - Luková, to by sa lyžiarsky všetko (Majstrovská, Spravodlivá, Pretekárska...) dostalo na úplne iný level.
Tu by bola kabínka využitá celý deň, a navyše okrem dobrej lyžovačky by v nej na tých 2-2,5km dĺžky aj zo 500 - 1000 lyžiarov nonstop sedelo a o toľko by ich bolo samozrejme menej na zjazdovkách.
Čo sa však týka tej plánovanej kabínky, ja si myslím, že obe varianty či BP - Priehyba, či Lúčky - Priehyba sú z pohľadu lyžiarskeho využitia rovnako úplne o ničom.
Na Lúčky sa z Priehyby zlyžovať ani nedá, cez deň by na nej chodili možno rodiny s malými deťmi, ktorí by sa vozili po 5 a 14, aj to s prestupom, nič pre lyžiarov. Ranný nápor zvláda B8 a cez deň úplne v pohode..
No a lyžovať z Priehyby na BP kvôli krátkemu úseku 2 je lyžiarsky tiež slabota.
Jediné čo oba takéto varianty riešia je, ako na preplnené zjazdovky dovaliť čo najviac lyžiarov v čo najkratšej dobe hneď ráno a potom chodiť poloprázdne.
Jediné poriadne a zmysluplné riešenie by bola kabínka BP - Luková, to by sa lyžiarsky všetko (Majstrovská, Spravodlivá, Pretekárska...) dostalo na úplne iný level.
Tu by bola kabínka využitá celý deň, a navyše okrem dobrej lyžovačky by v nej na tých 2-2,5km dĺžky aj zo 500 - 1000 lyžiarov nonstop sedelo a o toľko by ich bolo samozrejme menej na zjazdovkách.
Absolútny súhlas s @bukvar:
1/ Nevhodná lanovka Biela Púť - Priehyba, omnoho lepšie riešenie bolo pôvodne zamýšľané Lúčky - Priehyba (viac parkovacích miest....) veľká škoda že sa to nepodarilo presadiť. Možno by stalo za to pouvažovať o zmene trasy, ak ta pôvodná rušila obyvateľov nejakej bytovky.
2/ Lienka, škoda komentovať!
3/ Liptovská Teplička bola priskoro zrušená. Ešte sa len dostávala do povedomia širokej verejnosti. A určite by pomohla aj preplneným Tatrám. Večná škoda!
4/...???
1/ Nevhodná lanovka Biela Púť - Priehyba, omnoho lepšie riešenie bolo pôvodne zamýšľané Lúčky - Priehyba (viac parkovacích miest....) veľká škoda že sa to nepodarilo presadiť. Možno by stalo za to pouvažovať o zmene trasy, ak ta pôvodná rušila obyvateľov nejakej bytovky.
2/ Lienka, škoda komentovať!
3/ Liptovská Teplička bola priskoro zrušená. Ešte sa len dostávala do povedomia širokej verejnosti. A určite by pomohla aj preplneným Tatrám. Večná škoda!
4/...???
stym spackanim to bolo myslene skôr nepichnut do osieho hniezda lebo ste tam dva dni aj s cestou a uz tu vyhlasujete ze idete nieco zatvarat...zbytocne na seba uputavate pozornost...naseriete rakusanov a uz Vam nepredaju ani praclik z Christkindlmarkt
Tak ode sezona uz to citit na reakciach?:
@Bukvar - teplicka bol omyl a spackane bolo to ze som do toho siel. Ked som sa tam za mladi dobre polyzoval neznamena ze je to perspektivne stredisko.
@f.baltiar - moltaler by mal byt v gopasse je to ale nejak cez vouchrr lebo v rakusku to nevedeli pripojit ci co. Pre majitelov rocnych litkov by tam mala byt zlava a dalsiu sezonu to bude sucast rozisreneho balika atd... budeme skusat ako sa to nejalepesie predava. V kazdom pripade to nebude gratis k zakladnej slovenakej sezonke. Ani my sme
Gratis to stredisko nedostali?
@Bukvar - teplicka bol omyl a spackane bolo to ze som do toho siel. Ked som sa tam za mladi dobre polyzoval neznamena ze je to perspektivne stredisko.
@f.baltiar - moltaler by mal byt v gopasse je to ale nejak cez vouchrr lebo v rakusku to nevedeli pripojit ci co. Pre majitelov rocnych litkov by tam mala byt zlava a dalsiu sezonu to bude sucast rozisreneho balika atd... budeme skusat ako sa to nejalepesie predava. V kazdom pripade to nebude gratis k zakladnej slovenakej sezonke. Ani my sme
Gratis to stredisko nedostali?
spackanie je to ze sa musi stavat dalsia zbytocna lanovka k funitelu, spackanie je lienka, spackanie je liptovska teplicka... to len tak narychlo
My tu strediská na okolí nemáme žiadne, takže zatiaľ o tom veľmi neuvažujeme.
Ale v dedine uvažujú o tom, že ešte do zimy vyasfaltujú nejaké opotrebované cesty.
Ale v dedine uvažujú o tom, že ešte do zimy vyasfaltujú nejaké opotrebované cesty.
Neuvažujete o zaradení strediska na gopass sezonku? Prípadne pre akcionárov?
Co to znamena spackaju? Ze sa nic nepostavi? Alebo tam nebude nik chodit? Alebo nieco ine ? Ake su vase kriterie pre posudenie ci sme to spackali? Celkom ma to zaujima , vazne ...
nechajme sa prekvapiť ako obstoja v skutočnej konkurencii, dostali šancu sa ukázať, keď to spackajú ďaľšia už nebude
Ked fuka tak ze v januari 2019 stalo stredisko koli vetru tak treba investovat do technologii co to vydrzia.
Ankogell na zavretie tam nik nechodi a Molltaler tiez treba najorv nejakych ludi tam dostat potom sa moze investovat. Teda okrem toho vetra....
Ankogell na zavretie tam nik nechodi a Molltaler tiez treba najorv nejakych ludi tam dostat potom sa moze investovat. Teda okrem toho vetra....
Tak TMR sa následne rýchlo "zobudilo" a prostredníctvom Árendáša dalo nejaké vyjadrenie:
Priorita sú investície do lanoviek s dôrazom aby neboli tak závislé od počasia. Tu už aj rokujú s dodávateľmi.
Ďalej je to talabfahrt cca v trase letnej prístupovej cesty a tiež nejaký nový hotel.
Dokopy chcú v strednodobom horizonte investov až 50 mio a chcú udržať resp aj trochu zvýšiť doterajšiu zamestnanosť.
O Ankogeli zatiaľ nič.
Priorita sú investície do lanoviek s dôrazom aby neboli tak závislé od počasia. Tu už aj rokujú s dodávateľmi.
Ďalej je to talabfahrt cca v trase letnej prístupovej cesty a tiež nejaký nový hotel.
Dokopy chcú v strednodobom horizonte investov až 50 mio a chcú udržať resp aj trochu zvýšiť doterajšiu zamestnanosť.
O Ankogeli zatiaľ nič.
Ne že bych schvaloval zavření Ankogelu, ale na Molltal je to od něj vzdušnou čarou 11 km přes dva hřebeny, to na spojovací lanovku fakt není.
No este si par rokov pockame :D Ale to nejde tak ze hned do toho desiatky milionov naleju, to predsa len chce nejaky cas, zatial ich za nic vinit nemozme. Jedine co sa mi nepaci tak ze Ankogel chce Rattaj zavret, sice dalo by sa to pekne spojit lanovkou tie 2 strediska ako tu chcu spravit z Hrebienka na Lomnicu.
Nacitavam...