NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Minulosť naších stredísk
13.05.2020 - 14:55
Podkonice
Ahojte, počas tejto doby, keď som viac doma ako v kancelárii trávim voľné chvíle cestovaním po okolí a dovolím si pridať aj ja postupne niekoľko stredísk, ktoré som za posledný mesiac navštívil. Nakoľko ma už PK78 predbehol, tak Poľanu vynechám a začnem strediskom v Podkoniciach - Pleše. Mal som možnosť ho raz v zime aj otestovať, ale to už bolo pár rokov dozadu. Nakoľko v stredisku absentuje umele zasnežovanie tak posledné roky je tam problém s lyžovačkou. V príložených fotkách si môžete pozrieť aj fotku s popisom histórie tohto strediska. A komu sa to nechce celé čítať, tak stručný výcuc
- prvý vlek tu bol postavený v roku 1967 a pochádzal z Králik
- o pár rokov neskôr sa realizovala výstavba vleku Turdus 200 ktorý vyrobila Transporta a pochádzal z Čertovice
- koncom 80 rokov tam postavili súčasný vlek H Tatrapomu, ktorú kupili z Táľov za cca 680 000 Kčs
- tento vlek bol krátky a museli dorobiť niekoľko stĺpov aby bol dostupný až na vrchol
- prvý ratrak mali v stredisku v roku 1973 - Bombardier z Kremnice
- na druhý ratrak kúpili prototyp z Dubnice nad Váhom a stál cca 1 mil Kčs a dostali na to peniaze od Slovenskej poisťovne
Zaujímavosťou je, že cestu hore na Pleše postavili za tri dni (vraj nonstop), keď z okresu si "požičali" jediný Caterpillar zo Zvolenského Doprastavu.
Ako som už písal na začiatku, mal som tam raz možnosť lyžovať, svah je pre stredne pokročílých (červená) a z hora Plešov sú krásne výhľady na Bystricu. Navýhodou je to, že je tam zlý prístup, chýba zasnežovanie, ale je tam stále vidieť snahu o zachovanie tohto areálu.
V priložených fotkách je aj súčasný ratrak, ktorých pochádza z Jasne.
Nabudúce prinesiem ďalší report z jedného zaniknutého strediska :-)
- prvý vlek tu bol postavený v roku 1967 a pochádzal z Králik
- o pár rokov neskôr sa realizovala výstavba vleku Turdus 200 ktorý vyrobila Transporta a pochádzal z Čertovice
- koncom 80 rokov tam postavili súčasný vlek H Tatrapomu, ktorú kupili z Táľov za cca 680 000 Kčs
- tento vlek bol krátky a museli dorobiť niekoľko stĺpov aby bol dostupný až na vrchol
- prvý ratrak mali v stredisku v roku 1973 - Bombardier z Kremnice
- na druhý ratrak kúpili prototyp z Dubnice nad Váhom a stál cca 1 mil Kčs a dostali na to peniaze od Slovenskej poisťovne
Zaujímavosťou je, že cestu hore na Pleše postavili za tri dni (vraj nonstop), keď z okresu si "požičali" jediný Caterpillar zo Zvolenského Doprastavu.
Ako som už písal na začiatku, mal som tam raz možnosť lyžovať, svah je pre stredne pokročílých (červená) a z hora Plešov sú krásne výhľady na Bystricu. Navýhodou je to, že je tam zlý prístup, chýba zasnežovanie, ale je tam stále vidieť snahu o zachovanie tohto areálu.
V priložených fotkách je aj súčasný ratrak, ktorých pochádza z Jasne.
Nabudúce prinesiem ďalší report z jedného zaniknutého strediska :-)
Podkonice sú krásne. moje foto:
Zajímavý příspěvek. Některé úseky z výcucu však neodpovídají původnímu textu a i ten obsahuje nejasnost - např. Transporta nevyráběla vleky Turdus, ty navíc vypadaly jinak, než ten na fotce.
Nacitavam...