NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Hrebienok
04.04.2014 - 00:48
TMR chce najnovsie 3S z Hrebienka na Skalnate Pleso
http://hn.hnonline.sk/ekonomika-a-firmy-117/tmr-ch...
http://hn.hnonline.sk/ekonomika-a-firmy-117/v-tatr...
http://hn.hnonline.sk/ekonomika-a-firmy-117/tmr-ch...
http://hn.hnonline.sk/ekonomika-a-firmy-117/v-tatr...
Presun lyžiarov po TEŽ je v dnešnej dobe nereálny. Prepojenie železničných staníc v TL a Smokovci na svahy je úplne nepriechodné a nedáva zmysel. Jediné zmysluplné riešenie s výrazným profitom pre CR je 3S. Zároveň platí, že z hľadiska ekológie i krajinárskeho je brutálny zásah. Včera so si to pozrel v teréne. Takú lanovku, ktorá by to územie neznehodnotila ešte nevymysleli. A pritom celá diskusia je dosť mimo. Stredisko v Smokovci by po štandardnom dobudovaní bolo vysoko rentabilné, dokonca si myslím že zisk na Euro tržieb by bol najvyšší zo všetkých stredísk TMR. Celé to vidím ako bublinu, ktorá má prekryť, že TMR si zobralo priveľké sústo a nedokáže ho prehltnúť. Nedokáže do svojich stredísk investovať toľko peňazí a v takom časovom horizonte, ako by sa žiadalo.
Ale predsa len to lano na Lomničák je menej rušivé, ako lano z Hrebienka na Skalnaté. Navyše Lomničák nemá žiadne stožiare, naproti tomu Hrebienok - Skalnaté by stožiare nevyhnutne musel mať, takže by to pôsobilo ako trať vysokého napätia. Navyše Lomnica - Skalnaté - Lomničák je jeden krajinný priestor a Hrebienok - Skalnaté by boli dva krajinné priestory zasiahnuté človekom. Preboha, neničme si neopakovateľný výhľad na obe Studené doliny a Prostredný hrot nejakými blbými lanami a stožiarmi, ktoré navyše z hľadiska prínosu pre CR sú totálnym nezmyslom. Načo, preboha máme nútiť lyžiarov zo Smokovcov, aby šli na Skalnaté cez Hrebienok, keď majú pohodlnú TEŽ priamo do Lomnice???
teraz si budem trochu protirecit. Povedzme ciste hypoteticky, ze visuta lanovka na Lomnicky Stit este neexistuje a TMR prave dokoncili investicie v oblasti Lomnickeho sedla. Slubovali, ze vyssie uz nepojdu. Tu zrazu ale predsa prisli s navrhom postavit lanovku az na samotny vrch. Vie si teraz niekto predstavit aka by asi bola reakcia verejnosti??? Bohuzial-Bohuvdaka ta lanovka tam dnes realne existuje, kazdy Slovak je na nu hrdy a je dokonca aj rentabilna.
Keby som mal peniaze a moc, tak by som potiahol TEŽ zo Štrbského plesa cez Podbanské Tichou dolinou a tunelom popod Kasprov vrch do Zakopaného. Táto 25 km dlhá trasa by mi zaručene priniesla obrovské zisky v podobe tisícov Poliakov, ktorým by som tak sprístupnil naše ďaleko atraktívnejšie Tatry. Zakopané má potenciál 300 tisíc turistov, z ktorých keby sa denne rozhodlo navštíviť naše Tatry len 10%, tak to by bola návštevnosť 30 tisíc ľudí denne krát povedzme 10 eur za spiatočný lístok by dalo tržby 300 tisíc eur denne, čo je za 6 mesiacov sezóny tržba 54 miliónov eur.
jalabert, priesek na 3S v Kitzbuheli je. Vid tu: https://picasaweb.google.com/116150844213399112313...
navrhujem urobit zachytne parkovisko v PP pri TESCU a odtial tahat JEDNO DHZ na Strbske Pleso, druhe na Hrebienok a tretie do Lomnice. Na ten objem zjazdoviek co je v Lomnici uz nic nestavat!!!! Nasledne by este bodol tunel popod Tatry zo Zakopaneho a do r.2020 prepojit Tatry s Bachledkou. :-)
Aj mne sa zdá tých 15 mil.€ ako príliš lacné, reálne náklady sú podľa mňa inde. Inak to vnímam ako hlúposť, keď TEŽkou môžu mať prepojené celkom pohodlne všetky svoje strediská. Samozrejme technicky prepojiť TEŽ s existujúcimi údolnými stanicami v zástavbe je tiež dobrý challenge, ale v zásade mi to príde jednoduchšie ako stavať lanovku cez Studenú dolinu.
Nikdy som si nemyslel, že nejakú novú lanovku na Slovensku by som odmietol, ale toto už je aj na mňa dosť. Som proti:)
Nabudúce sa asi dočkáme úvah o 40 km lanovke, ktorá bude prepájať Chopok so Soliskom...
Inak čo sa týka prieseku pod lanovkou, tak napr. vo Whistleri pod Peak2peak je http://goo.gl/maps/hKPCV
V Kitzbuheli priesek nie je http://goo.gl/maps/vL8mC
Nikdy som si nemyslel, že nejakú novú lanovku na Slovensku by som odmietol, ale toto už je aj na mňa dosť. Som proti:)
Nabudúce sa asi dočkáme úvah o 40 km lanovke, ktorá bude prepájať Chopok so Soliskom...
Inak čo sa týka prieseku pod lanovkou, tak napr. vo Whistleri pod Peak2peak je http://goo.gl/maps/hKPCV
V Kitzbuheli priesek nie je http://goo.gl/maps/vL8mC
Pre GabiM Posledná veta mala znieť: Spájať jednu somarsku luku s vedlajsou somarskou lukou je ako isť s Marianovám Ratracom upravovať FISku!!!
Kokso 3S to by bol Tunel!! Čim väčšia stavba tým väčší tunel!! Za peniaze za tunel pod Braniskom by v inde postavili 3 rúre a nie jednu!!
Kokso 3S to by bol Tunel!! Čim väčšia stavba tým väčší tunel!! Za peniaze za tunel pod Braniskom by v inde postavili 3 rúre a nie jednu!!
tam nejde podla mna primarne o ziadne somarske luky a lyzovanie, ale o letnu prevadzku, kde by si takato lanovka na seba mohla zarobit ako vyhliadkova trasa - atrakcia. Celkovo mi to pride ako riadna sprostost, uz len cakam kedy pridu s ekologickou lanovkou na Patriu.
osobne by som radsej dobudoval obsluzne dopravne zariadenia ktore by flexibilne prepajali stanice existujucej elektricky s nastupnymi bodmi lyz. stredisk a urcite zrychlill aj tempo elektricky
osobne som tiez soknuty, aj ked technologie lanoviek mam rad. Z praxe pozname, ze lanovky takehoto typu prepajaju velke rezorty, kde je aj velka migracia lyziarov medzi tymito strediskami. Spajat jednu somarsku luku s vedlajsou somarskou lukou je ako ist tankom na bazanty.
Šialenstvo :-(
no ak by to pojali tak vo velkom style, a lanovka by isla spod zeleznicnej stanice Smokovec, kde by bolo zachytne parkovisko(parkovaci dom), medzistanica s moznostou nastup/vystup na Hrebienku, tak to by som videl osobne ako prinos aj pre Smokovec,Hrebienok a Skalnate pleso,resp Tatr.Lomnicu.Inac neviem si dobre predstavit, kolko ludi by islo lyzovat na Skalnate, ak by mali ist na Hrebienok a potom este na lanovku s velmi limitovanou moznostou parkovania..skor si myslim, ze tak skoro to nebude,bohuzial
TMR je tak trosku "bublina",nebudu financie na takyto projekt, obzvlast ak budu taketo slabe zimy...
TMR je tak trosku "bublina",nebudu financie na takyto projekt, obzvlast ak budu taketo slabe zimy...
Podľa Google Earth by tá lanovka mala 3,3 km dĺžku. Neverím v ekonomickú návratnosť takéhoto projektu, navyše 15 M € mi príde akosi málo, napr. 3S v Avoriaz stála 25 M € (išlo o kratšiu lanovku - 1,7 km - ale horná stanica je podzemná). Výrub pod trasou podľa mňa bude potrebný kvôli zápletu lana, toto je zahmlievanie pred ekológmi.
Omnoho reálnejšie by bolo predĺžiť TEŽku k dolnej stanici novej 6-sedačky k botanickej záhrade. Vznikla by tak železničná stanica ski-in ski-out ako vo Švajčiarsku. Dolná stanica pozemnej lanovky na Hrebienok by sa dala so železničnou stanicou v Smokovcoch tiež nejak šikovne prepojiť, napr. pulzačnou kabínkou. Výsledný efekt by bol podobný a na rozdiel od 3S takmer zdarma.
Celkovo moc neverím investíciám do Smokoviec vzhľadom na orientáciu zjazdoviek a nadmorskú výšku, po tom ako sme svedkami tej snehovej mizérie za ostatné roky. Rád by som bol keby som sa mýlil samozrejme.
Omnoho reálnejšie by bolo predĺžiť TEŽku k dolnej stanici novej 6-sedačky k botanickej záhrade. Vznikla by tak železničná stanica ski-in ski-out ako vo Švajčiarsku. Dolná stanica pozemnej lanovky na Hrebienok by sa dala so železničnou stanicou v Smokovcoch tiež nejak šikovne prepojiť, napr. pulzačnou kabínkou. Výsledný efekt by bol podobný a na rozdiel od 3S takmer zdarma.
Celkovo moc neverím investíciám do Smokoviec vzhľadom na orientáciu zjazdoviek a nadmorskú výšku, po tom ako sme svedkami tej snehovej mizérie za ostatné roky. Rád by som bol keby som sa mýlil samozrejme.
Ja som kezmarsku nezazil ale castokrat aj teraz v Januari ked som bol s maminou pod Jeruzalemom na pasoch pocuvam pribehy a zazitky ktore tam zazila. Ako tam mavali na jesen v kopskom lyziarske treningy atd. atd. :)
Kežmarská. Som jeden z mála čo ju zažil. V zime tak 10 až 14 dní pravidelne. Niekoľko hodinový výstup hore v zime. Zážitok Dole zas na lyžiach!. Batožinu nám viezli hore na saniach s koňmi!! Až neskôr tam požívali Ratrac. Poväčšine bol stále pokazený Na výrobu elektriky generátor. Lyžovačka z Kopskeho sedla. Jeruzalem a pod!!! To je zaujímavý projekt!! Držím palce.
Ale neverím!!!
Ale neverím!!!
http://www.vysoketatry.sk/download_file_f.php?id=4...
V minulom vydani koho zaujma najde aj visualizaciu planovanej sedacky na start a plany na obnovu kezmarskej chaty....
V minulom vydani koho zaujma najde aj visualizaciu planovanej sedacky na start a plany na obnovu kezmarskej chaty....
Tiez som si myslel ze je to 1. April, ved 5km 3Ska sa ani v najvacsich strediskach v alpach neplanuje kazdy rok. :D Z investicneho hladiska maju pravdu, pokial Smokovec nebude priamo napojeny na Lomnicu, investovat tam 10tky milionov ako do samostatneho strediska kvoli 3 ci 4 lanovkam nedava zmysel. Ja osobne to pokladam za dobry napad par rokov do zadu ked este tahaval hrebienok som bezne doobedu lyzoval v lomnici na obed spustil zlabmi do malej studenej a poobede tocil Hrebienok. Pokial to urobia tak ako to deklaruju teraz, bez vyrubov s max 2-3 stoziarmi ok.
Toto a aj dalsie zmeny prave prebiehaju v schvalovani zmien v uzemnom plane. Ako sa vyjadrili v aktualnych Tatranskych novinach, posledna vacsia investicia v lomnici je kabinka od Botanickej po start, mozno uz buduci rok, nejake vleky od Bukovej po start ktore by premavali iba v case ked dolne sedacky nejdu a este vacsie rozsirenie "Esicok" zo skalnateho. Co mne najviac prekaza a co myslim ze neprejde len tak lahko cez mesto je postavenie parkoviska pod cestou pri botanickej zahrade. Ja si to parkovisko viem predstavit nad cestou najlepsie z casti pod zemou ale to zas zo strany TMR je najhorsie riesenie pre vysoke naklady.
Toto a aj dalsie zmeny prave prebiehaju v schvalovani zmien v uzemnom plane. Ako sa vyjadrili v aktualnych Tatranskych novinach, posledna vacsia investicia v lomnici je kabinka od Botanickej po start, mozno uz buduci rok, nejake vleky od Bukovej po start ktore by premavali iba v case ked dolne sedacky nejdu a este vacsie rozsirenie "Esicok" zo skalnateho. Co mne najviac prekaza a co myslim ze neprejde len tak lahko cez mesto je postavenie parkoviska pod cestou pri botanickej zahrade. Ja si to parkovisko viem predstavit nad cestou najlepsie z casti pod zemou ale to zas zo strany TMR je najhorsie riesenie pre vysoke naklady.
Peter5: spajanie stredisk v AT takymto sposobm funguje. Hrebienok ma cosi do seba, ale tam by bolo potrebne vsetko urobit nanovo (zasnezovanie + nadrz-kde?, DHZ, parking) do coho JaT nepojde a neviem ani ako je to tam s ochranarmi. Parking dole v Smokovci som popisal je ubohy, priam nulovy. Naviac neviem aku ma max. hodinovu kapacitu lanovka na Hrebienok kvoli vyvozu lyziarov. No a podla mna trasa Sk.Pleso - Hrebienok alebo spat je spolu s trasou Štr.Pleso-Popr.Pleso asi najvytazenejsia, kedze je nenarocna a zvladnu ju aj obcasni turisti, pripadne mensie deti.
najprv som si myslel, ze sa jedna o prvoaprilovy clanok, ale potom som zistil, ze to asi myslia vazne. Je to absurdita na Ntu, kvalite lyzovania to nepomoze a prostrediu a turistike tiez nie. Naco potom vedie TEZ zo Smokovca do Lomnice? Na hrebienku je tak 3km zjazdoviek aj s tou popri pozemnej lanovke ak dobre rata, kvoli tomu stavat 5km dlhu lanovku je nezmysel. Nehovoriac o tom, ze uz X zim nebolo dostatok snehu a zase nieco umelo zasnezovat, no cele zle.
Ten nápad je dobrý, na Hrebienku sú dobré lyžiarske terény, ktoré chátrajú. Prevádzkovať samostatne Hrebienok, kde bude jedna až dve lanovky lyžiarov nepritiahne, ale keď sa to spojí s T.Lom. bude to zaujímavý rezort. V alpách sa to robí bežne napr. tento rok Arosa-Lenzerhaide. Neviem prečo by malo niekomu vadiť jedno lano, keď chce čistú prírodu tak má na výber ďalšie doliny. Ja som jednoznačne za stavbu.
Je to na zaplakanie. Dovod, preco chcu z Hrebienka urobit lanovku je aj preto,ze v Smokovci maju prevadzkovatelia ubyt.zariadeni tazsiu ulohu zohnat klientelu. Preto sa aj primator snazi podporit takuto aktivitu, pri ktorej by lyziari "blizsie" na Sk.Pleso. Kazdopadne nechapem preco im "vadia" tie auta, ktore idu do T.Lomn, tolko ich zas nie je a ved v SMokovci nie je poriadne ani kde parkovat. Uz vidim ako idu lyziari kilometer od auta s lyzami na pleciach, lebo skratka museli az tak daleko zaparkovat, co vsade bolo plno. A ked bude na trase SK.PLeso-Hrebienok visiet kus lana, bude to otrasne.Ak stat nieco podobne odushlasi, tak fakt si treba dat otazku ci je u nas vsetko v poriadku. A to,ze zjazdovky na Plese kapacitne nebudu stihat asi ani nema zmysel pisat.
NIE SI PRIHLÁSENÝ!
Pre zadávanie príspevkov, alebo komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo zaregistrovať.Nacitavam...