NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Francúzske strediská
29.01.2018 - 19:36
Tak som sa bezpečne vrátil z lyžovačky a najmä cesty (1535 km). Bolo to už 5. krát vo FR a 4. Krát v Les Trois Vallées. To že je to z môjho pohľadu najlepšie stredisko a to najmä keď spadne v Decembri hodne prírodného je asi fakt. Na prírodnom snehu sa lyžuje úplne inak a nadmorská výška L3V , najmä Val Thorens to v podstate garantuje. Osobne najkrajšie zjazdovky sú podľa mňa v spodnejších častiach ale myslím že z tých 630 km si vyberie každý....
Cesta:
Cesta smerom tam bola najrýchlejšia akú som kedy zažil. Išli sme len 15 hodín a suchučká krásna diaľničná cesta. Naspäť tiež v pohode akurát úsek Nemeckom (400 km) také husté sneženie že som šiel cely čas 50 km/h a sám po diaľnici. Celkovo cesta domov trvala 19,5 hodiny, ma skoro drblo,.....
Ubytovanie:
Ako vždy v apartmánoch Les Balcons résidnece**** . Miesto ubytovania Val Thorens. Aby to bolo dokonalé dostali presne ten istý apartmán ako vlani takže také malé déjá vu. Na migráciu po stredisku to síce nie je najvhodnejší východiskový bod ale vo Val Thorens je istá garancia snehu predsa 2400 m nepustí i keď tento rok to nebolo nutné lebo výška na samom spodku bola okolo 150 cm a hore od 250-350 cm. Súčasťou ubytovania je aj wellnes centrum s bazénom a je v cene.
Strava:
Stravu si objednávame ako polpenziu lebo nikomu z partie sa nechce variť. Jediné čo my na francúzskej kuchyni chýba sú polievky. V podstate okrem cibuľačky nič iné nerobia.
Lyžovačka:
Keďže počasie sa malo od 3.dňa lyžovačky pokaziť prvé dva dni sme využili na lyžovačku v najvzdialenejšom Courcheveli a Méribeli. Celkovo som za tie predchádzajúce roky naučil že ak človek migruje musí vyberať zjazdovky aby nechodil po traverzoch.
1.deň
V prvom dni počasie polooblačno. Išli sme cez prechod Col de la Chambre po perfektnej modrej zjazdovke Mont de la chambre do strediska Les Menuires a bublinou Mont de la Chambre sme sa dostali do Meribel Mottaret tam sme polyžovali a šli po absolútne vyľudnenej zjazdovke Combe de Laitelet do Méribel – Centre. Z Méribel sme pokračovali na prechod Col de la Loze odtiaľ do la Tanie. Nasledovala zástavka na pivo a kávu na vrcholovke kabínky La Tania. Následne čierna Jockeys(upravená) a potom opät na prechod späť do Méribel po nádhernej modrej Pic Bleu, Potom ste stihli ešte Saint Martin až na úplný spodok a postupný návrat cez Les Menuires a potom opäť cez Meribel do Val Thorens. To bol šialený deň krížom krážom a urobili sme 65 km (podľa GPS). Lyžovačka v prírodnom snehu má svoje čaro.
2. deň
Druhý deň počasie azúro. Trasa lyžovania z Val Thorens smerom do Méribel Mottaret ale cez Mont Vallon po zjazdovke Combe du Vallon. Následne opäť do Méribel Centre a legendárnou lanovkou Saulire Express do Courchevelu. Po zjazdovke Creux až k lanovke Aigulle du Fruit. Jedna jazde na nej a potom lanovkou Charanrossa až do zadného courcehvelu nazývaného Moriond alebo 1650. V Courcheveli 1650 je fungeľ nová lanovka Ariondaz od POMY ktorá nahradila starú gravitačnú 6 kabínku. Potom sme vybrali polyžovať okolo lanovky Charanrossa kde sú 2 upravené zjazdovky (čierna, červená). Aby sme sa k ním však dostali museli sme absolvovať jazdu na vleku H-210 asi 1500 m dlhom. Po charanrose šup na lanovky Marmottes odtiaľ plynulý čierny zjazd Suisess a následne čierna Mur až k „ovocnej lanovke“. Odtiaľ po modrej Altiport okolo letiska a odbočili sme na zjazdovku Cospilot kde sú v okolí všetky luxusné a zbohatlícke chaty a hotely – krásny pohľad. Hotel L’Strato ***** je na pohľad krásny. Noc iba z raňajkami vychádza 980 € . Potom sa plynule dostali na širokú zjazdovku Stade pod Courchevel 1850 kde sme tiež polyžovali išli sme ešte jednu jazdu na Dou di Midi a už sme sa začali vracať domov cez prechod Saulire do Mottaret, kde nás čakala kabínka Platiéres a potom lanovka Côte Brune. Ostávalo sa už len spustiť z kopčeka domov čo po tých 70 km bolo najväčšie utrpenie......
3. deň
Po výdatnom snežení nás nebezpečenstvo lavín uzavrelo vo Val Thorens Tam sme polyžovali kde sa dalo kde to nebolo moc rozbite lebo tak husto snežilo že to bolo dosť kruté. Nová kabínka Moraine však bola celkom OK a zjazdovky k nej prislúchajúce pochopiteľne.
4. deň
Celé stredisko z dôvodu vetra zavreté fúkalo až 120 km/h. Fúkalo aj do apartmánov cez zavreté okná som chvíľu nechápal ako môžem mať v izbe závej ale nakoniec som na to došiel.
5.deň
Nakoľko spadlo asi 150 cm čerstvého snehu z dôvodu lavín pustili len 5 lanoviek vo Val Thorens. Nižšie položené strediska boli OK ale nedalo sa tam dostať ani lyžami ani autom. Keďže išli len 4 lanovky tak po 6 jazdách sme to zabalili lebo čakačky boli od 40 -70 min. Zlatá Jasná.
.
6.deň
Val Thorens začali postupne otvárať po odpálení lavín ale keďže sme sa dostali nižšie tak sme prekonali sieť s nápisom „CLOSED“ do Les Menuires lebo tam bola lepšia viditeľnosť a lyžovali sme tam. Tú sieť sme si mohli dovoliť prekonať lebo keby aj lanovky nešli tak chodí skibus na trase St. Martin – VT. V Les Menuires sme perfektne polyžovali na rôznych zjazdovkách a šli sme po zjazdovke Chasse do reštiky Nicolas Pepe kde som si dal cibuľačku ktoré bola vynikajúca za 13 €. Následne návrat domov teda do Val Thorens.
Lanovky:
V tejto sezóne na nás čakali 3 nové lanovky:
- Moraine vo Val Thorens čo je nová 10 miestna kabínka od firmy DOPPELMAYR a nahradila starú odpojiteľnú 4-sedačku z dvojitým nástupom(DLS) POMA z roku 1991.
- Ariondaz v Courcheveli čo je 8 miestna nová kabínka od POMY typ Multix a nahradila staršiu gravitačnú 6-kabínku z roku 1974.
- Roc de Tougne je nová 6-sedačka bez bublín ktorá nahradila dvojicu odpojiteľných vlekov typu H z roku 1974.
Inak sú v podstate lanovky moderné , zväčša bez bublín čo mne absolútne nechýba hlavne že sú odpojiteľné. Veľmi veľa ich je vymenených. V roku 2018 sa bude meniť aj lanovka Plan de l´homme v Méribel ktorá bola postavená iba v roku 2004. Už majiteľia strediska (skupina CDA) podpísali zmluvu s firmou POMA. Bude sa jednať o lanovku s kapacitou 3600 os./h s bublinami a luxusnými sedadlami. Tá súčasná sa ma presťahovať o poschodie vyššie namiesto vleku Cherferie. Do budúcna sa plánuje výstavba ďalších (asi majú malo) a aj veľa výmen.
Ak máte nejaké otázky k fotkám, stredisku alebo len tak rád odpoviem konkrétne.
Cesta:
Cesta smerom tam bola najrýchlejšia akú som kedy zažil. Išli sme len 15 hodín a suchučká krásna diaľničná cesta. Naspäť tiež v pohode akurát úsek Nemeckom (400 km) také husté sneženie že som šiel cely čas 50 km/h a sám po diaľnici. Celkovo cesta domov trvala 19,5 hodiny, ma skoro drblo,.....
Ubytovanie:
Ako vždy v apartmánoch Les Balcons résidnece**** . Miesto ubytovania Val Thorens. Aby to bolo dokonalé dostali presne ten istý apartmán ako vlani takže také malé déjá vu. Na migráciu po stredisku to síce nie je najvhodnejší východiskový bod ale vo Val Thorens je istá garancia snehu predsa 2400 m nepustí i keď tento rok to nebolo nutné lebo výška na samom spodku bola okolo 150 cm a hore od 250-350 cm. Súčasťou ubytovania je aj wellnes centrum s bazénom a je v cene.
Strava:
Stravu si objednávame ako polpenziu lebo nikomu z partie sa nechce variť. Jediné čo my na francúzskej kuchyni chýba sú polievky. V podstate okrem cibuľačky nič iné nerobia.
Lyžovačka:
Keďže počasie sa malo od 3.dňa lyžovačky pokaziť prvé dva dni sme využili na lyžovačku v najvzdialenejšom Courcheveli a Méribeli. Celkovo som za tie predchádzajúce roky naučil že ak človek migruje musí vyberať zjazdovky aby nechodil po traverzoch.
1.deň
V prvom dni počasie polooblačno. Išli sme cez prechod Col de la Chambre po perfektnej modrej zjazdovke Mont de la chambre do strediska Les Menuires a bublinou Mont de la Chambre sme sa dostali do Meribel Mottaret tam sme polyžovali a šli po absolútne vyľudnenej zjazdovke Combe de Laitelet do Méribel – Centre. Z Méribel sme pokračovali na prechod Col de la Loze odtiaľ do la Tanie. Nasledovala zástavka na pivo a kávu na vrcholovke kabínky La Tania. Následne čierna Jockeys(upravená) a potom opät na prechod späť do Méribel po nádhernej modrej Pic Bleu, Potom ste stihli ešte Saint Martin až na úplný spodok a postupný návrat cez Les Menuires a potom opäť cez Meribel do Val Thorens. To bol šialený deň krížom krážom a urobili sme 65 km (podľa GPS). Lyžovačka v prírodnom snehu má svoje čaro.
2. deň
Druhý deň počasie azúro. Trasa lyžovania z Val Thorens smerom do Méribel Mottaret ale cez Mont Vallon po zjazdovke Combe du Vallon. Následne opäť do Méribel Centre a legendárnou lanovkou Saulire Express do Courchevelu. Po zjazdovke Creux až k lanovke Aigulle du Fruit. Jedna jazde na nej a potom lanovkou Charanrossa až do zadného courcehvelu nazývaného Moriond alebo 1650. V Courcheveli 1650 je fungeľ nová lanovka Ariondaz od POMY ktorá nahradila starú gravitačnú 6 kabínku. Potom sme vybrali polyžovať okolo lanovky Charanrossa kde sú 2 upravené zjazdovky (čierna, červená). Aby sme sa k ním však dostali museli sme absolvovať jazdu na vleku H-210 asi 1500 m dlhom. Po charanrose šup na lanovky Marmottes odtiaľ plynulý čierny zjazd Suisess a následne čierna Mur až k „ovocnej lanovke“. Odtiaľ po modrej Altiport okolo letiska a odbočili sme na zjazdovku Cospilot kde sú v okolí všetky luxusné a zbohatlícke chaty a hotely – krásny pohľad. Hotel L’Strato ***** je na pohľad krásny. Noc iba z raňajkami vychádza 980 € . Potom sa plynule dostali na širokú zjazdovku Stade pod Courchevel 1850 kde sme tiež polyžovali išli sme ešte jednu jazdu na Dou di Midi a už sme sa začali vracať domov cez prechod Saulire do Mottaret, kde nás čakala kabínka Platiéres a potom lanovka Côte Brune. Ostávalo sa už len spustiť z kopčeka domov čo po tých 70 km bolo najväčšie utrpenie......
3. deň
Po výdatnom snežení nás nebezpečenstvo lavín uzavrelo vo Val Thorens Tam sme polyžovali kde sa dalo kde to nebolo moc rozbite lebo tak husto snežilo že to bolo dosť kruté. Nová kabínka Moraine však bola celkom OK a zjazdovky k nej prislúchajúce pochopiteľne.
4. deň
Celé stredisko z dôvodu vetra zavreté fúkalo až 120 km/h. Fúkalo aj do apartmánov cez zavreté okná som chvíľu nechápal ako môžem mať v izbe závej ale nakoniec som na to došiel.
5.deň
Nakoľko spadlo asi 150 cm čerstvého snehu z dôvodu lavín pustili len 5 lanoviek vo Val Thorens. Nižšie položené strediska boli OK ale nedalo sa tam dostať ani lyžami ani autom. Keďže išli len 4 lanovky tak po 6 jazdách sme to zabalili lebo čakačky boli od 40 -70 min. Zlatá Jasná.
.
6.deň
Val Thorens začali postupne otvárať po odpálení lavín ale keďže sme sa dostali nižšie tak sme prekonali sieť s nápisom „CLOSED“ do Les Menuires lebo tam bola lepšia viditeľnosť a lyžovali sme tam. Tú sieť sme si mohli dovoliť prekonať lebo keby aj lanovky nešli tak chodí skibus na trase St. Martin – VT. V Les Menuires sme perfektne polyžovali na rôznych zjazdovkách a šli sme po zjazdovke Chasse do reštiky Nicolas Pepe kde som si dal cibuľačku ktoré bola vynikajúca za 13 €. Následne návrat domov teda do Val Thorens.
Lanovky:
V tejto sezóne na nás čakali 3 nové lanovky:
- Moraine vo Val Thorens čo je nová 10 miestna kabínka od firmy DOPPELMAYR a nahradila starú odpojiteľnú 4-sedačku z dvojitým nástupom(DLS) POMA z roku 1991.
- Ariondaz v Courcheveli čo je 8 miestna nová kabínka od POMY typ Multix a nahradila staršiu gravitačnú 6-kabínku z roku 1974.
- Roc de Tougne je nová 6-sedačka bez bublín ktorá nahradila dvojicu odpojiteľných vlekov typu H z roku 1974.
Inak sú v podstate lanovky moderné , zväčša bez bublín čo mne absolútne nechýba hlavne že sú odpojiteľné. Veľmi veľa ich je vymenených. V roku 2018 sa bude meniť aj lanovka Plan de l´homme v Méribel ktorá bola postavená iba v roku 2004. Už majiteľia strediska (skupina CDA) podpísali zmluvu s firmou POMA. Bude sa jednať o lanovku s kapacitou 3600 os./h s bublinami a luxusnými sedadlami. Tá súčasná sa ma presťahovať o poschodie vyššie namiesto vleku Cherferie. Do budúcna sa plánuje výstavba ďalších (asi majú malo) a aj veľa výmen.
Ak máte nejaké otázky k fotkám, stredisku alebo len tak rád odpoviem konkrétne.
RE: Mirek: Keď budeš čítať tú mapku musíš trošku improvizovať lebo nie všetko som napísal ale na to prídeš. Bolo by toho zbytočne veľa hlavne body tam však máš :-)
RE: Marian: Ešte že si nebol s nami lebo by bolo 6 dni tak ako ten 4-tý.... :D
RE: matus: Ak bolo všetko v prevádzke tak na centrálnych lanovkách do 2 min. Ale L3V majú jednu výhodu na jeden bod sa vieš dostať viacerými spôsobmi. Ja som tam bol už 4-tý krát tak už sa pomaly učím.
Napríklad ak si v Mottarete a ideš do Val Thorens buď pôjdeš centrálnou spojkou ako ukazujú tabule tzn. LD Platiéres->zjazd->LD Côte Brune alebo to obideš rychlejšie a buez vyzúvania lyží LD Combes->zjazd->LD Chatelet-> LD Côte Brune. Taktiež do Courchevelu je lepšie využívať minimálne zaťažený prechod LOZE ako SAULIRE a vtedy si fakt polyžuješ. L3V je najväčšie stredisko na svete a ľudí to láka takže dobrá orientácia nezaškodí. Ešte stále napríklad nechápem logiku lanoviek a zjazdoviek v Les Menuires mne to príde strašne chaotické a aj preto sa tam zakaždým idem len kuknúť.
RE: GabiM: Jednoducho ísť do najväčšieho strediska na svete je lákadlo. Raz vyskúšaš potom sa vrátiš do AT a zistíš že v AT je to malé a nič moc tak sa vrátiš do FR a potom máš taký problém ako ja. Je problém nájsť stredisko na zmenu. A ako píše matúš je to lacnejšie ale musíš prekonať cestu, zvyknúť si na slabšie ubytko(da sa aj hotel ale to sú vesmírne ceny) , rýchlo si zvykneš že bývať na svahu je plus....... Treba si priznať Rakúsko veľmi zdraželo - dopláca na svoj luxusný rozvoj ako sú napríklad sedačky s bublinou ale aj rýchla výstavba a nestíha sa to splácať. Francúzi idú do toho pomalšie sedačky sú väčšinou bez bublín a bez ostatných opcii. Myslím že zo 120 lanoviek v L3V je len 8 s bublinou ale za to len 4 sú fixky
RE: Marian: Ešte že si nebol s nami lebo by bolo 6 dni tak ako ten 4-tý.... :D
RE: matus: Ak bolo všetko v prevádzke tak na centrálnych lanovkách do 2 min. Ale L3V majú jednu výhodu na jeden bod sa vieš dostať viacerými spôsobmi. Ja som tam bol už 4-tý krát tak už sa pomaly učím.
Napríklad ak si v Mottarete a ideš do Val Thorens buď pôjdeš centrálnou spojkou ako ukazujú tabule tzn. LD Platiéres->zjazd->LD Côte Brune alebo to obideš rychlejšie a buez vyzúvania lyží LD Combes->zjazd->LD Chatelet-> LD Côte Brune. Taktiež do Courchevelu je lepšie využívať minimálne zaťažený prechod LOZE ako SAULIRE a vtedy si fakt polyžuješ. L3V je najväčšie stredisko na svete a ľudí to láka takže dobrá orientácia nezaškodí. Ešte stále napríklad nechápem logiku lanoviek a zjazdoviek v Les Menuires mne to príde strašne chaotické a aj preto sa tam zakaždým idem len kuknúť.
RE: GabiM: Jednoducho ísť do najväčšieho strediska na svete je lákadlo. Raz vyskúšaš potom sa vrátiš do AT a zistíš že v AT je to malé a nič moc tak sa vrátiš do FR a potom máš taký problém ako ja. Je problém nájsť stredisko na zmenu. A ako píše matúš je to lacnejšie ale musíš prekonať cestu, zvyknúť si na slabšie ubytko(da sa aj hotel ale to sú vesmírne ceny) , rýchlo si zvykneš že bývať na svahu je plus....... Treba si priznať Rakúsko veľmi zdraželo - dopláca na svoj luxusný rozvoj ako sú napríklad sedačky s bublinou ale aj rýchla výstavba a nestíha sa to splácať. Francúzi idú do toho pomalšie sedačky sú väčšinou bez bublín a bez ostatných opcii. Myslím že zo 120 lanoviek v L3V je len 8 s bublinou ale za to len 4 sú fixky
GabiM je to lacnejsie aj s letenkou ako tyzzden v Ischgl alebo st anton co su porovnatelne rezorty.
wou Nerxo - toto je mega reportka. Zatial so prebehol iba fotky. Tesim sa uz do postele ako si to precitam a vychutnam. Za mna iba jedna otazka. Ako pride Slovakovi na um lyzovat az vo Francuzku? no mozno sa to prave docitam v reportiku.
Pekny report. Mna by zaujimalo ci neboli rady na klucovych lanovkach. V alpe dhuez dnes aj do 20min na pic blanc aj na DMC.
Tretí a štvrtý deň ako ja v Obertauerne!! Si spisovateľ, piť vieš, tak, už len na Hradčany!!!
NIE SI PRIHLÁSENÝ!
Pre zadávanie príspevkov, alebo komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo zaregistrovať.Nacitavam...