NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
off topic
21.03.2019 - 14:28
chcel by som sa opýtať, niekoho, kto sa ozaj vyzná, najlepšie "z domácej kuchyne"
na akom princípe funguje počítanie km v aplikácii GOPASS,
píše sa že je spriemerovaná dĺžka zjazdoviek, ale asi nejako ... divne,
lebo, ak to porovnávam s SKI TRACKER-om, ktorý ide cez GPS, tak mi vychádzajú prudko diametrálne rozdiely, niekde asi "udelali soudruzi z NDR chybu"
na akom princípe funguje počítanie km v aplikácii GOPASS,
píše sa že je spriemerovaná dĺžka zjazdoviek, ale asi nejako ... divne,
lebo, ak to porovnávam s SKI TRACKER-om, ktorý ide cez GPS, tak mi vychádzajú prudko diametrálne rozdiely, niekde asi "udelali soudruzi z NDR chybu"
Ja pouzivam sportstracker roky a som spokojny. GPS na mobile ma svoje odchylky a niekedy vyhodi hausnumero napr pri nasadani na lanovku, ale vacsinou si udaje pomerne presne.
Gopass, skiline a pod pocitaju nielen akysi priemer z moznych zjazdoviek, ale aj priemerny obluk pri lyzovani, alebo ako to nazvat. Napr Nova hola 2 ma dlzku podla webu 2300 m, sportstracker vsak ukazuje menej, okolo 1900 m. Tiez ked lyzujes na Chopku Juhu napr cez traverz na zadne a druhy traverz naspat na kabinku, tak nalyzujes uplne ine vzdialenosti, ako podla gopassu.
Ako pise Dzowo, jedine sa mozes spolahnut na naklesane vyskove metre pri gopass, skiline a pod.
Gopass, skiline a pod pocitaju nielen akysi priemer z moznych zjazdoviek, ale aj priemerny obluk pri lyzovani, alebo ako to nazvat. Napr Nova hola 2 ma dlzku podla webu 2300 m, sportstracker vsak ukazuje menej, okolo 1900 m. Tiez ked lyzujes na Chopku Juhu napr cez traverz na zadne a druhy traverz naspat na kabinku, tak nalyzujes uplne ine vzdialenosti, ako podla gopassu.
Ako pise Dzowo, jedine sa mozes spolahnut na naklesane vyskove metre pri gopass, skiline a pod.
Pár krát som zobral na lyže športtester, ktorý má aj sekciu na lyžovanie (spúšťa sa pri zjazde dole, sám sa vypína pri zastavení aj pri zvýšení nadmorskej výšky, napr. pri jazde lanovkou). V jasnej to vyšlo na cca 50 km/deň, ak nie sú čakačky (lyžovanie nie nonstop a obvykle ani nie úplne do záverečnej). Systém ukazoval o minimálne polovicu viac.
Osobne km neriešim.
Osobne km neriešim.
@Lubik jasne, ze je to velky rozdiel. Neodzrkadluje to realitu. Preto som s tymto meranim skoncil a pouzivam radsej Ski Tracker. Alebo si len lyzovacku uzivam a kilometre neriesim :)
dzowo3 patrick77,
konkrétne ja som porovnával Štrbské Pleso, jazdil som vlek, Solisko, Furkota, dole a toto
som opakoval, ÁNO vypínal som sa na vleku skôr, cca 200 -250 m pred koncom pri 13 jazdách to môže byť odhadom 2600 m plus Esičko - Interski podobne + 2600 spolu teda cca 5,2 km, pridajme chybu "merania" 10 % výsledok odhadom 5,8 km
reálny rozdiel v prospech GOPASS plus 43 km to sa mi osobne zdá DOSŤ veľa
konkrétne ja som porovnával Štrbské Pleso, jazdil som vlek, Solisko, Furkota, dole a toto
som opakoval, ÁNO vypínal som sa na vleku skôr, cca 200 -250 m pred koncom pri 13 jazdách to môže byť odhadom 2600 m plus Esičko - Interski podobne + 2600 spolu teda cca 5,2 km, pridajme chybu "merania" 10 % výsledok odhadom 5,8 km
reálny rozdiel v prospech GOPASS plus 43 km to sa mi osobne zdá DOSŤ veľa
ten system podla lanoviek a 'priemerne dlhej trasy' smerom nadol je riadna blbost. Ked uz ma Gopass aplikaciu v mobile mohli by to radsej merat cez nu pomocou GPS a bolo by to presne.
Prejdes rano turniketom, lyzovacka sa zacina. GPS zacne merat, ak nadmorska vyska stupa si na vleku a nema zmysel merat. Akonahle zacne klesat a Tvoja rychlost je vyssia ako 10 kmh mera prejdenu vzdialenost. Meranie sa automaticky vypina, ked bud prides k nejakemu nastupnemu bodu / parkovisku (zlyzoval si dole a bud lyzovacku skoncis alebo pojdes dalsiu jazdu) a znova sa zapina pri prechode turniketom.
Takto v jednoduchosti by to mohlo ist, urcite sa to da vyladit do omnoho lepsej podoby ako je to teeraz. Teraz je to len generator nahodnych kilometrov.
Prejdes rano turniketom, lyzovacka sa zacina. GPS zacne merat, ak nadmorska vyska stupa si na vleku a nema zmysel merat. Akonahle zacne klesat a Tvoja rychlost je vyssia ako 10 kmh mera prejdenu vzdialenost. Meranie sa automaticky vypina, ked bud prides k nejakemu nastupnemu bodu / parkovisku (zlyzoval si dole a bud lyzovacku skoncis alebo pojdes dalsiu jazdu) a znova sa zapina pri prechode turniketom.
Takto v jednoduchosti by to mohlo ist, urcite sa to da vyladit do omnoho lepsej podoby ako je to teeraz. Teraz je to len generator nahodnych kilometrov.
Žiadua chybu soudruzi s TMR neudelali - akurát porovnávať si najazdené kilometre podľa gopassu je totálna hlúposť.
Z vrchu Chopku sa dá ísť dole napr. piatimi spôsobmi, t.j. piatimi zjazdovkami - do najazdených km sa berie nejaké spriemerované číslo.
To znamená že kto pôjde dole po modrých tak v skutočnosti najazdil viac km ako mu to gopass zaznamenal a zase ten kto pôjde po čiernych najazdil v skutočnosti menej ako má na gopasse.
Aj Skiline používaný v Alpách počíta pre informáciu tieto nejaké spriemerované najazdené kilometre ale ak chce niekto zistiť ako je na tom v porovnaní s inými, tak to zistí jedine cez najazdené výškové kilometre - metre.
A na porovnávanie sa s inými lyžiarmi je jediná možnosť - TOP100 lyžiarov v najazdených výškových km aktualizovaných priebežne za sezónu.
Možnosť zadať poriadie v najazdených bežných km tam ani vôbec nie je, čo znamená že im porovnávať takúto blbosť ani nenapadlo.
Konkrétny príklad - na "lúčkach" Zillertalu som najazdil 23.1. diaľkových 147km pri výškových 14610m. Ale napr predvčerom na "strminách" Schladmingu len 81km diaľkových ale pri výškových 17623m.
Samozrejme tých 81km v Schladmingu je oveľa väčší výkon ako to motanie 147km po Zillertali.
Z vrchu Chopku sa dá ísť dole napr. piatimi spôsobmi, t.j. piatimi zjazdovkami - do najazdených km sa berie nejaké spriemerované číslo.
To znamená že kto pôjde dole po modrých tak v skutočnosti najazdil viac km ako mu to gopass zaznamenal a zase ten kto pôjde po čiernych najazdil v skutočnosti menej ako má na gopasse.
Aj Skiline používaný v Alpách počíta pre informáciu tieto nejaké spriemerované najazdené kilometre ale ak chce niekto zistiť ako je na tom v porovnaní s inými, tak to zistí jedine cez najazdené výškové kilometre - metre.
A na porovnávanie sa s inými lyžiarmi je jediná možnosť - TOP100 lyžiarov v najazdených výškových km aktualizovaných priebežne za sezónu.
Možnosť zadať poriadie v najazdených bežných km tam ani vôbec nie je, čo znamená že im porovnávať takúto blbosť ani nenapadlo.
Konkrétny príklad - na "lúčkach" Zillertalu som najazdil 23.1. diaľkových 147km pri výškových 14610m. Ale napr predvčerom na "strminách" Schladmingu len 81km diaľkových ale pri výškových 17623m.
Samozrejme tých 81km v Schladmingu je oveľa väčší výkon ako to motanie 147km po Zillertali.
NIE SI PRIHLÁSENÝ!
Pre zadávanie príspevkov, alebo komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo zaregistrovať.Nacitavam...