NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Jasná - Chopok
13.01.2020 - 08:35
Udivuje ma (aj v nadvaznosti na vcerajsi vypadok elektriny), ze stredisko ako Jasna si nevie lepsie vyriesit komunikaciu/PR. Pritom je to nieco, co je plne v ich moci, narozdiel od stavby lanoviek a pod. Priklady:
- furt niekto nadava na vysoke ceny skipasov a ako si to Slovaci v Jasnej nemozu dovolit? Zverejnim priemernu cenu na den, za ktoru Slovak/Slovenka lyzovali v danej sezone (vratane sezonkarov). Kolko to bude - 20 - 30 Eur?
- ludia nadavaju ako TMR znicilo Lucky a aky skaredy mega hotel stavaju pri Vrbickom? Urobim interaktivnu mapu Jasnej, kde farebne vyznacim vlastnikov jednotlivych pozemkov a objektov.
- komunikacia - Facebook je absolutne nevhodny komunikacny kanal na informovanie o aktualnom diani v stredisku - vyzaduje registraciu, nacitavaju sa MB dat, treba sa preskrolovat cez kopec balastu, vela ludi z principu odmieta FB a pod.. Ovela lepsiu sluzbu by urobila jednoducha progressive web app (PWA) na samostnanej URL (napr. status.jasna.sk) so strucnymi kategorizovanymi info (Vypadky, Straty a nalezy, a pod.). PWA netreba instalovat, podporuju push notifikacie, funguju offline, ak su dobre urobene tak prenasaju minimum dat a funguju bleskovo.
- web stranka - v dnesnej dobe posobi uz ako taky zlepenec - dobre to vidno na Jasna live. Myslim, ze inspiracie ako to urobit je vo svete dost. Aj take male stredisko ako Bachledka si napr. vie urobit predstavenie jednotlivych zjazdoviek na YouTube. Nehovorim, ze to maju z vlastnej hlavy, ale je to super napad.
Takychto prikladov by sa dalo najst kopec, urobte si tam brainstorming po sezone :)
- furt niekto nadava na vysoke ceny skipasov a ako si to Slovaci v Jasnej nemozu dovolit? Zverejnim priemernu cenu na den, za ktoru Slovak/Slovenka lyzovali v danej sezone (vratane sezonkarov). Kolko to bude - 20 - 30 Eur?
- ludia nadavaju ako TMR znicilo Lucky a aky skaredy mega hotel stavaju pri Vrbickom? Urobim interaktivnu mapu Jasnej, kde farebne vyznacim vlastnikov jednotlivych pozemkov a objektov.
- komunikacia - Facebook je absolutne nevhodny komunikacny kanal na informovanie o aktualnom diani v stredisku - vyzaduje registraciu, nacitavaju sa MB dat, treba sa preskrolovat cez kopec balastu, vela ludi z principu odmieta FB a pod.. Ovela lepsiu sluzbu by urobila jednoducha progressive web app (PWA) na samostnanej URL (napr. status.jasna.sk) so strucnymi kategorizovanymi info (Vypadky, Straty a nalezy, a pod.). PWA netreba instalovat, podporuju push notifikacie, funguju offline, ak su dobre urobene tak prenasaju minimum dat a funguju bleskovo.
- web stranka - v dnesnej dobe posobi uz ako taky zlepenec - dobre to vidno na Jasna live. Myslim, ze inspiracie ako to urobit je vo svete dost. Aj take male stredisko ako Bachledka si napr. vie urobit predstavenie jednotlivych zjazdoviek na YouTube. Nehovorim, ze to maju z vlastnej hlavy, ale je to super napad.
Takychto prikladov by sa dalo najst kopec, urobte si tam brainstorming po sezone :)
Ako developer viem, že aby som zvýšil informovanosť, tak nepotrebujem ani appku. Dnes existuje niečo ako WEB push notifikácie, kde Vám browser vyhodí push notifikáciu. Fungujú tak spravodajské weby, ktoré prinášajú takto dôležité správy.
To predsa nie je problém dať pri kúpe denného skipasu možnosť byť na daný deň informovaný push notifikáciami nie ? Rovnako si napríklad v gopasse môžem vyklikať dni kedy idem lyžovať a počas tých dní budem prihlásený k push notifikáciam. Jednoduché a za cenu pár hodín programovania. Netreba appku zvlášť pre Android, iOS a neviem čo. Webový prehliadač má dnes v mobile každý :-P
Rovnako by sa tak dalo ako spomenul @shreddad vytvoriť jednoduchý web status.jasna.sk kde by info, ktoré napríklad vyhlásite, že sa niečo stratilo, niekto sa hľadá, niečo nefunguje bolo chronologicky a návštevník keď chce čosi vedieť a nepočuje rozhlas našiel info tam minútu po minúte.
To predsa nie je problém dať pri kúpe denného skipasu možnosť byť na daný deň informovaný push notifikáciami nie ? Rovnako si napríklad v gopasse môžem vyklikať dni kedy idem lyžovať a počas tých dní budem prihlásený k push notifikáciam. Jednoduché a za cenu pár hodín programovania. Netreba appku zvlášť pre Android, iOS a neviem čo. Webový prehliadač má dnes v mobile každý :-P
Rovnako by sa tak dalo ako spomenul @shreddad vytvoriť jednoduchý web status.jasna.sk kde by info, ktoré napríklad vyhlásite, že sa niečo stratilo, niekto sa hľadá, niečo nefunguje bolo chronologicky a návštevník keď chce čosi vedieť a nepočuje rozhlas našiel info tam minútu po minúte.
@mirek - Igor chce rakušakov učiť ako to treba robiť, tak som myslel že to je toto všetko, čo sa tu dookola rieši.
Alebo ich chce učiť niečo, čo ešte ani svojich nenaučil?
Alebo ich chce učiť niečo, čo ešte ani svojich nenaučil?
Mne to vychádza tak, že aj zle fungujúca appka Gopass bola lepšia ako žiadna. Teraz @Jasná NT píše, že sa na nej pracuje (za seba ďakujem a dúfam, že bude čo najskôr), ale fakt je, že naozaj to chýba, hlavne, keď už sme tu appku mali a zvykli si cez ňu kontrolovať počasie či čakačky na lanovky. Neviem, nebola som teraz v Jasnej, keď bol výpadok, ale systém posiela maily, že "už sa Vás nevieme dočkať", tak možno aj toto by bola zatiaľ cesta, poslať hromadný mail či SMS min. registrovaným užívateľom, čo myslím, že je v Jasnej väčšina.
@shreddad, ďakujeme za podnety, viaceré z nich sú trefné ale dovoľte nám zareagovať: Máme za to, že na komentáre ku cenám skipasov reagujeme a to rôznymi spôsobmi- sociálne siete, Info a Edu kampaň, tlačové správy či výstupy v médiách. Ceny komunikujeme priamo, nie je dôvod ich schovávať. Nezdielame Váš názor, že by bolo dobré hovoriť o priemernej cene jednak preto, že priemer nezaujíma média (pre nich je zaujímavý extrém 9€ vs 59€) a zároveň preto, že klienti by sa ohradili, že nie je bežné aby ktokoľvek využil každý deň lyžiarskej sezóny, teda túto info by považovali skôr za irelevantnú a populistickú.
K téme mapy vlastníckych vzťahov- v diskusiách identifikujeme, ktoré zaradenia patria do nášho portfólia (a ktoré nie), a zároveň neradi vstupujeme do konfrontačnej rétoriky, ale skúsenosti nám hovoria, že návštevníci Jasnej vnímajú stredisko skôr komplexne a majiteľké vzťahy zaujíma malé percento z nich. Každopádne Váš návrh je zaujímavý a do budúcna ho zvážime.
Rovnako súhlasíme s Vami, že FB nie je správny komunikačný kanál na informovanie o stave prevádzky strediska (okrem Vami spomenutých dôvodov sme ďalšie popísali v predchádzajúcom príspevku) a Vami spomenuté riešenie by ideálne vyriešila Gopass App, ktorá žiaľ aktuálne nie je funkčná, ale pracuje sa na nej ako na ďalšej nadstavbe Gopass.
WEB- na aktuálne používanom redakčnom systéme nefunguje len Jasná ale aj ďalšie naše strediská, vzhľadom na množstvo informácií a údajov, ktoré stránka zabezpečuje, nie je jednoduché pristúpiť k plošnej systémovej zmene, ale dobrá správa je, že rovnako sa intenzívne pracuje na jej redizajne a veríme, že bude čoskoro dostupná.
Ešte raz ďakujeme za Vaše podnety a postrehy
K téme mapy vlastníckych vzťahov- v diskusiách identifikujeme, ktoré zaradenia patria do nášho portfólia (a ktoré nie), a zároveň neradi vstupujeme do konfrontačnej rétoriky, ale skúsenosti nám hovoria, že návštevníci Jasnej vnímajú stredisko skôr komplexne a majiteľké vzťahy zaujíma malé percento z nich. Každopádne Váš návrh je zaujímavý a do budúcna ho zvážime.
Rovnako súhlasíme s Vami, že FB nie je správny komunikačný kanál na informovanie o stave prevádzky strediska (okrem Vami spomenutých dôvodov sme ďalšie popísali v predchádzajúcom príspevku) a Vami spomenuté riešenie by ideálne vyriešila Gopass App, ktorá žiaľ aktuálne nie je funkčná, ale pracuje sa na nej ako na ďalšej nadstavbe Gopass.
WEB- na aktuálne používanom redakčnom systéme nefunguje len Jasná ale aj ďalšie naše strediská, vzhľadom na množstvo informácií a údajov, ktoré stránka zabezpečuje, nie je jednoduché pristúpiť k plošnej systémovej zmene, ale dobrá správa je, že rovnako sa intenzívne pracuje na jej redizajne a veríme, že bude čoskoro dostupná.
Ešte raz ďakujeme za Vaše podnety a postrehy
@dzowo3: S první větou plně souhlasím. Ale k tomu dalšímu odstavci - možná málo čtu SF, ale fakt jsem nikdy neviděl Igorův komentář s tím, že by psal že jim v TMR vše šlape na 100%.
Toto podnetné množstvo poznatkov z Jasnej je asi škoda nechať len tak.
Vážne uvažujem, že napomôžem Igorovým ideám, preložím to do nemčiny a rozpošlem do rakúskych stredísk, alebo aj napr do Kronen, nech sa už konečne niečo priučia. Nech vidia ako to na Slovensku v strediskách TMR všetko "šlape".
Vážne uvažujem, že napomôžem Igorovým ideám, preložím to do nemčiny a rozpošlem do rakúskych stredísk, alebo aj napr do Kronen, nech sa už konečne niečo priučia. Nech vidia ako to na Slovensku v strediskách TMR všetko "šlape".
NIE SI PRIHLÁSENÝ!
Pre zadávanie príspevkov, alebo komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo zaregistrovať.Nacitavam...