NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Roháče - Spálená
18.03.2024 - 22:25
Forum:
Rakúske strediská
18.03.2024 - 20:23
Dalsie stredisko krachuje, celkom zaujimava story. Dokazat skrachovat na takom paradnom mieste ako je Heiligenblut, to je umenie. Ale ked tam zastal cas a niekto zaspal dobu, skoda, lebo lyzovacka je tam paradna.
https://www.krone.at/3295956
https://www.krone.at/3295956
Forum:
Rakúske strediská
18.03.2024 - 10:43
Včerajšok na "bazalagendárnom" Obertaurne😁
Keďže Marián nebol, tak bolo parádne azuro počas celého dňa. Zjazdovky vďaka teplu a opierajúcemu sa slnku od obeda parádna oráčina a to vrátane niektorých modrých zjazdoviek. Jediné čo sa v neskorších hodinách dalo dobre jazdiť bol vrch Zehnerkaru, ktorý držal. Rakúšania by podľa mňa mali zmeniť metodiku značenia zjazdoviek lebo (nielen na Obertauerne) veľa modrých zajzdoviek má aj strmé úseky, kde sa začiatočníci vyslovene trápia. Chápem, že im tie zjadovky priemerným sklonom vyjdú ako modré, ale osobne by som zohľadňoval aj to, či tam nie sú červeno-čierne úseky.
Taká Angerbahn obsluhuje peknú až by som povedal zeleno-modrú zjazdovku a ja sa zamýšľam, čo projektanta donútilo umiestniť vrchnú stanicu do priestoru čiernej zjazdovky Plattenkar. Tá lanovka mohla končiť 50m nižšie, z hľadiska prepojenia strediska by to nevadilo a bolo by to super pohodlné pre začiatočníkov. Takto musia "prežiť" úvodných 50-80m padáku aby sa pripojili na modrú 18a/12a.
Inak ako sa merajú prejazdené km cez skipas - prejazdy cez turnikety? Meria to vrátane jázd lanovkami alebo iba zjazdy? Lebo ja som mal zapnutý Ski Tracker a prelyžovaných (iba zjazd) mám niečo cez 38km a to sa mi nezdá, že by som dával len polovicu z toho, čo "dedo Marián", ktorý bežne jazdí 60km s prstom v nose🤙😂
Keďže Marián nebol, tak bolo parádne azuro počas celého dňa. Zjazdovky vďaka teplu a opierajúcemu sa slnku od obeda parádna oráčina a to vrátane niektorých modrých zjazdoviek. Jediné čo sa v neskorších hodinách dalo dobre jazdiť bol vrch Zehnerkaru, ktorý držal. Rakúšania by podľa mňa mali zmeniť metodiku značenia zjazdoviek lebo (nielen na Obertauerne) veľa modrých zajzdoviek má aj strmé úseky, kde sa začiatočníci vyslovene trápia. Chápem, že im tie zjadovky priemerným sklonom vyjdú ako modré, ale osobne by som zohľadňoval aj to, či tam nie sú červeno-čierne úseky.
Taká Angerbahn obsluhuje peknú až by som povedal zeleno-modrú zjazdovku a ja sa zamýšľam, čo projektanta donútilo umiestniť vrchnú stanicu do priestoru čiernej zjazdovky Plattenkar. Tá lanovka mohla končiť 50m nižšie, z hľadiska prepojenia strediska by to nevadilo a bolo by to super pohodlné pre začiatočníkov. Takto musia "prežiť" úvodných 50-80m padáku aby sa pripojili na modrú 18a/12a.
Inak ako sa merajú prejazdené km cez skipas - prejazdy cez turnikety? Meria to vrátane jázd lanovkami alebo iba zjazdy? Lebo ja som mal zapnutý Ski Tracker a prelyžovaných (iba zjazd) mám niečo cez 38km a to sa mi nezdá, že by som dával len polovicu z toho, čo "dedo Marián", ktorý bežne jazdí 60km s prstom v nose🤙😂
Včerajšok na "bazalagendárnom" Obertaurne😁
Keďže Marián nebol, tak bolo parádne azuro počas celého dňa. Zjazdovky vďaka teplu a opierajúcemu sa slnku od obeda parádna oráčina a to vrátane niektorých modrých zjazdoviek. Jediné čo sa v neskorších hodinách dalo dobre jazdiť bol vrch Zehnerkaru, ktorý držal. Rakúšania by podľa mňa mali zmeniť metodiku značenia zjazdoviek lebo (nielen na Obertauerne) veľa modrých zajzdoviek má aj strmé úseky, kde sa začiatočníci vyslovene trápia. Chápem, že im tie zjadovky priemerným sklonom vyjdú ako modré, ale osobne by som zohľadňoval aj to, či tam nie sú červeno-čierne úseky.
Taká Angerbahn obsluhuje peknú až by som povedal zeleno-modrú zjazdovku a ja sa zamýšľam, čo projektanta donútilo umiestniť vrchnú stanicu do priestoru čiernej zjazdovky Plattenkar. Tá lanovka mohla končiť 50m nižšie, z hľadiska prepojenia strediska by to nevadilo a bolo by to super pohodlné pre začiatočníkov. Takto musia "prežiť" úvodných 50-80m padáku aby sa pripojili na modrú 18a/12a.
+ pokračovanie
Keďže Marián nebol, tak bolo parádne azuro počas celého dňa. Zjazdovky vďaka teplu a opierajúcemu sa slnku od obeda parádna oráčina a to vrátane niektorých modrých zjazdoviek. Jediné čo sa v neskorších hodinách dalo dobre jazdiť bol vrch Zehnerkaru, ktorý držal. Rakúšania by podľa mňa mali zmeniť metodiku značenia zjazdoviek lebo (nielen na Obertauerne) veľa modrých zajzdoviek má aj strmé úseky, kde sa začiatočníci vyslovene trápia. Chápem, že im tie zjadovky priemerným sklonom vyjdú ako modré, ale osobne by som zohľadňoval aj to, či tam nie sú červeno-čierne úseky.
Taká Angerbahn obsluhuje peknú až by som povedal zeleno-modrú zjazdovku a ja sa zamýšľam, čo projektanta donútilo umiestniť vrchnú stanicu do priestoru čiernej zjazdovky Plattenkar. Tá lanovka mohla končiť 50m nižšie, z hľadiska prepojenia strediska by to nevadilo a bolo by to super pohodlné pre začiatočníkov. Takto musia "prežiť" úvodných 50-80m padáku aby sa pripojili na modrú 18a/12a.
gopass podla mna pocita aj jazdu hore aj zjazd dole - mal som zapnuty ski tracker, ten nameral 35 km zjazdu a gopass mi za ten den napocital 60 km. To +/- sedi - jazda dole je predsa len o nieco dlhsia, nejdes susom a zjazdovka byva o nieco dlhsia ako trasa vleku. Plus gopass si asi na jazdu dole vyberie najpouzivanejsiu trasu pre dany vlek alebo to round-robin rozhadzuje na zjazdovky co dany vlek obsluhuje.
Dik Jalabert. Ty si mal šťastie na vyhlaď. Ja som Zehnerkar tento rok nevidel, ale mal som zas mínusové teploty!! U Milana si nebol na Dalešické pivko a super desiatovú polievku a chleba s masťou??
Forum:
Talianske strediská
17.03.2024 - 22:12
Tradične koncom zimy sme začali našu lyžiarsku sezónu. Vybrali sme si na to Taliansko . Včera sme dali Alta Badiu. Počasie polooblačno, bezvetrie. Teplota aj tu vysoká. Cez deň na lanovkach ukazovalo 14-15'C. Ľudí málo, nikde sme za celý deň nečakali. Celé stredisko otvorené. Lanovky išli pocitovo na plný výkon.Čo ma prekvapilo,že posledné jazdy lanoviek sú o 16.30. Cena lístka 76.- Ceny na zjazdovkách ,pivo 6.-, cestoviny 12.-
Forum:
Roháče - Spálená
17.03.2024 - 21:50
My sme dnes zašli po stopách @null 😏 Ráno nás čakalo prekrásne azuro a čerstvý prašan cca od 1400m. Inak poprášené bolo až dole.
Počasie ozaj skvelé, podmienky úžasné. Hore to bola poriadna ruja v tom prašane❄️🥰 O týždeň zrejme pôjdeme znova.
Jediné mínus dávam tomu, že som si zabudol opaľovací a teraz vyzerám ako rak🦞🦞
Počasie ozaj skvelé, podmienky úžasné. Hore to bola poriadna ruja v tom prašane❄️🥰 O týždeň zrejme pôjdeme znova.
Jediné mínus dávam tomu, že som si zabudol opaľovací a teraz vyzerám ako rak🦞🦞
Forum:
Jasná - Chopok
17.03.2024 - 18:43
Dnes bola Jasna uzasna sice z rana tak na pol hodku zatiahnuta ale potom azuuuro. Trosicku sa mi nepacilo, ze na webe nebolo nic o pripravovanom preteku ZSL na 7cke. Z rana hned na Juh, tam sa gycovo vycasilo tak som vyskusal aj zadne derese prvy krat. Bol som prekvapeny ako mi hrany nie celkom drzali v obluku na tom vysmykanom a pripisoval som to tym, ze som si nedobrusil po troch makkych dnoch zaciatkom marca. o dvanastej presun na sever, kde bolo taktiez nadherne. Co som bol prekvapeny tak na severnej strane lyze drzali a praveze som vyhladaval vysmykane useky. Moze byt iny sneh na juhu a severe? :-D lebo fakt bol rozdiel. Dal som dve jazdy z chopku na priehybu a nohy uz mali dost. Ludi tak primerane, pozitivna emocia z dnesneho dna. Jedine co ma prekvapilo a aj som si to zisiel peso nakolko som nepochopil zabranu STOP na Koske, ze padak na srdiecko je uz pekne zelena luka.
Chcem sa este opytat tu znalych, ta poma H210(ako som vyguglil teraz) na deresoch dost kope. Ako u tychto (volam ich pracovne "zasobnikove" pomy) H120/130 sem tam kopu ale toto bolo silnejsie.
Chcem sa este opytat tu znalych, ta poma H210(ako som vyguglil teraz) na deresoch dost kope. Ako u tychto (volam ich pracovne "zasobnikove" pomy) H120/130 sem tam kopu ale toto bolo silnejsie.
Forum:
Tatranská Lomnica
17.03.2024 - 14:53
rano ako mladenci z rk, 8:08 skupinka pri kabinke.. hore nas cakalo trochu cerstveho lepidla a premenlive okno v mraku.. zjazdovka vyzerala z lanovky uz o 9 podla mna dost zle, zeby ju par freshakov tak doondilo... nastastie mna sa to netykalo, jazdil som vzadu v mulde aj dajake prasanovie pasy sa naskytli.. po 12 som padal, zisiel som az na start kedze som siel bokom z muldy.. dalo sa zist na lyziach az dolu.. mraky poobede postupne zmizli..
Forum:
Rakúske strediská
16.03.2024 - 20:05
Par dojmov z dnesneho Turracheru. Od rana teplo, 7-10°, okrem hornych partii - Kornocku, kde bolo pocitovo pod nulou. Pocasie premenlive, oblacno, obcss vykuklo slnko, raz bola prehanka - dole dazdova, od 1700m cca snehova.
Snehove podmienky bezproblemove, v sedle stale slusna zimna atmosfera - aj ked taxi cez jazero vydrzi mozno este tyzden ak neprimrzne. Jazdi sa tam skoro po vode. Exponovane useky uz od obeda ako za starych dobrych cias - metrove bubny. Celkovo dnes lepsia zapadna strana, ktora je vyssie. Polyzovali sme skoro vsetko, mne sa najviac pacili relativne nove zjazdovky okolo Schafalmbah. Zjazdovky pri Turrachbahn pre mna od obeda skoro nelyzovatelne kvoli tazkemu snehu a bubnom. Ludi nebolo malo, sem tam sa cakalo aj 3-5min, najma doobeda. Skipas 60,50€. Ceny jedal ako kde - v "centre" pri dolnej stanici Kornockbahn snicla so zemiakmi, prip. burger od 20€. Vo vedlajsich podnikoch sa dalo najst cele obedne menu za 16€, pizza 13-15€. Pivo neviem - ja pijem almdudler - 3 decka za 3-4€. Kavy 3-4€.
Snehove podmienky bezproblemove, v sedle stale slusna zimna atmosfera - aj ked taxi cez jazero vydrzi mozno este tyzden ak neprimrzne. Jazdi sa tam skoro po vode. Exponovane useky uz od obeda ako za starych dobrych cias - metrove bubny. Celkovo dnes lepsia zapadna strana, ktora je vyssie. Polyzovali sme skoro vsetko, mne sa najviac pacili relativne nove zjazdovky okolo Schafalmbah. Zjazdovky pri Turrachbahn pre mna od obeda skoro nelyzovatelne kvoli tazkemu snehu a bubnom. Ludi nebolo malo, sem tam sa cakalo aj 3-5min, najma doobeda. Skipas 60,50€. Ceny jedal ako kde - v "centre" pri dolnej stanici Kornockbahn snicla so zemiakmi, prip. burger od 20€. Vo vedlajsich podnikoch sa dalo najst cele obedne menu za 16€, pizza 13-15€. Pivo neviem - ja pijem almdudler - 3 decka za 3-4€. Kavy 3-4€.
Forum:
Rakúske strediská
16.03.2024 - 13:51
Místo Chopku jsem se vydal do Rakouska na menší střediska Katschberg a Groseck spiereck. Lidí minimum a sněhu stále hodně, bez vytátých mist a kamenů. Za 3dny nalyžováno okolo 220km,na Spierecku asi 20 ve volném terénu. Neviděl jsem jediného bezohledného lyžaře, jedinou srážku,jediný úraz. Na Katschbergu je od 17hodin do 8rána vstup na sjezdovku pod pokutou 500 euro, oni to zasněžují, oni to upravují a oni si kladou podmínky. Denní skipas na Spierecku 52 euro, píšou 50km sjezdovek, Katschberg 60. Ceny v restauracích jak v Jasné.
Tie ceny je tazke zrovnavat. Ale napriklad Bombardino stalo v IT 5€ za 2 deci v jasnej 3.7€ za 0.5 deci.
Díky za report. Ta pokuta je podle mne správná a mohla by se zavést i v Jasnej. A když už jsme u cenového srovnání, zkusím i já zkušenost z mé předvánoční Itálie (Santa Caterina/Bormio). Ceny v restauracích na svahu mi připadaly obdobné jako v Jasnej. Pivo je v Itálii dražší. Ostatní nápoje jak co, to je těžké srovnávat. Přidávám ofocený ceník, to je ale ta nejdražší chata úplně nahoře, my chodili do levnějších ve střední části sjezdovek.. Plus tam dávali ještě slevu 5-10% po přiložení voucheru z ubytování.
Ceny skipasů a hotelu přímo na sjezdovce jsou nižší než v Jasnej nebo rakouských střediscích. To je ale obecně známý fakt, že Itálie je kromě Dolomit a německy mluvících oblastí levná. Proto byla návštěvnost českých lyžařů tuto sezónu v Itálii vysoká. Trochu mne překvapuje, že Gopass nenabízí i skipasy do některých z italských středisek, kde jezdí Slováci a Češi. Možná je tam obava z větší vzdálenosti, nezájmu provozovatelů nebo další okolnosti do kterých nevidím. :-)
Ceny skipasů a hotelu přímo na sjezdovce jsou nižší než v Jasnej nebo rakouských střediscích. To je ale obecně známý fakt, že Itálie je kromě Dolomit a německy mluvících oblastí levná. Proto byla návštěvnost českých lyžařů tuto sezónu v Itálii vysoká. Trochu mne překvapuje, že Gopass nenabízí i skipasy do některých z italských středisek, kde jezdí Slováci a Češi. Možná je tam obava z větší vzdálenosti, nezájmu provozovatelů nebo další okolnosti do kterých nevidím. :-)
Forum:
Jasná - Chopok
15.03.2024 - 18:48
Pekny report, vyzera ze bola super lyzovacka. Zaujimave je ze cez pandemicky rok, ked som bol v Jasnej a lyzovali sme na Lucky 25.4. A boli hadam lepsie podmienky ako ste mali vy.
Forum:
Talianske strediská
14.03.2024 - 23:49
Cortina d'Ampezzo
-Tofana - Nová lanovka Cortina-Socrepes (nový sedací vlek) - bude potvrdená v roku 2024 alebo 2025
-Tofana - Nová lanovka Socrepes-Roncato (nahrádza dve 4-sedačkové lanovky)
Kronplatz
-Riscone - Nová 10-miestna kabínková lanovka K1+2 (nahradí starú 8-miestnu kabínkovú lanovku) - bude potvrdená v roku 2024 alebo 2025
-Riscone - Nová červená zjazdovka - bude potvrdená 2024 alebo 2025
Alta Badia
-Corvara - Nová 6-sedačková lanovka Braia Fraida (nahrádza 4-sedačkovú lanovku)
Carezza
-Nová 6-sedačková lanovka Franzin (nahrádza lyžiarsky vlek)
Arabba/Marmolada
-Nová 6-sedačková lanovka Antercrep (nahrádza 2-sedačkovú lanovku Padon 1)
3 Cime
-Nová 10-miestna kabínková lanovka Helmissimo (nahradí kabínkovú lanovku Versciaco-Monte Elmo) - bude potvrdená v roku 2024 alebo 2025
-Nová sedačková lanovka Gamssteig (nahrádza lyžiarsky vlek Porzen)
San Martino di Castrozza
-Nová 10-miestna kabínková lanovka Valcigolera (nahrádza 2-sedačkovú lanovku)
-Tofana - Nová lanovka Cortina-Socrepes (nový sedací vlek) - bude potvrdená v roku 2024 alebo 2025
-Tofana - Nová lanovka Socrepes-Roncato (nahrádza dve 4-sedačkové lanovky)
Kronplatz
-Riscone - Nová 10-miestna kabínková lanovka K1+2 (nahradí starú 8-miestnu kabínkovú lanovku) - bude potvrdená v roku 2024 alebo 2025
-Riscone - Nová červená zjazdovka - bude potvrdená 2024 alebo 2025
Alta Badia
-Corvara - Nová 6-sedačková lanovka Braia Fraida (nahrádza 4-sedačkovú lanovku)
Carezza
-Nová 6-sedačková lanovka Franzin (nahrádza lyžiarsky vlek)
Arabba/Marmolada
-Nová 6-sedačková lanovka Antercrep (nahrádza 2-sedačkovú lanovku Padon 1)
3 Cime
-Nová 10-miestna kabínková lanovka Helmissimo (nahradí kabínkovú lanovku Versciaco-Monte Elmo) - bude potvrdená v roku 2024 alebo 2025
-Nová sedačková lanovka Gamssteig (nahrádza lyžiarsky vlek Porzen)
San Martino di Castrozza
-Nová 10-miestna kabínková lanovka Valcigolera (nahrádza 2-sedačkovú lanovku)
Ešte k tej lanovke Cuca. Tam je aj druhá varianta. Výmena starej Catores (btw je to asi najstarsia lanovka v Dolomitoch, ešte staršia ako Antercreps), s predĺžením na úroveň začiatku starej Cucy. Je to však len v štádiu úvah, pretože aj taliani zápasia s podobnými problémami ako u nás. Byrokracia, neochota majiteľov pozemkov, ochranári. Takže aj nová Longia je len utópia.
Zaujimave, fakt je asi 50 lepsich miest ako ten vlek na Secede, co by stalo za to obnovit. To uz radsej spravit novu zjazdovku od Longie naspat v mieste vleku (akoze modra zjazdovka a nie cervena) a vymenit 4-ku za 6-ku s bublinou a vyhrievanim. Predpokladam ze vo Valgardene ak budu MS, vymenia staru lanovku na Sas Long za novu, idealne ak by mala prestupnu stanicu a sla az hore. Len potom by uz na tych sedackach nikto nejazdil, s cim bol problem minulu sezonu.
@radim25
Čo sa týka Arei, tam je vraj problém s výkupom pôdy.
Výmena Antercreps zdroj https://www.lift-world.info/it/lifts/place/arabba/...
Za touto muzeálnou pamiatkou mi bude tak trochu aj ľúto 😀
LePale na lift-world.info ešte nie je potvrdený rok výstavby.
@matus
Áno nie je toho veľa, ale podľa mojich info peniaze nie sú problem. Problém je byrokracia, podobne ako u nás.
Čaká sa či v júni Val Gardene odklepnú majstrovstvá sveta 2029, ak áno, tak tam pojde veľa investícii do lanoviek.
Ešte som zabudol, na Secede sa začína hovoriť o oživení dnes už neexistujúceho vleku Cuca. Končil pri dojazde Catores a dalo sa napojiť na La Longia. Na Google maps je stále zakreslený.
Čo sa týka Arei, tam je vraj problém s výkupom pôdy.
Výmena Antercreps zdroj https://www.lift-world.info/it/lifts/place/arabba/...
Za touto muzeálnou pamiatkou mi bude tak trochu aj ľúto 😀
LePale na lift-world.info ešte nie je potvrdený rok výstavby.
@matus
Áno nie je toho veľa, ale podľa mojich info peniaze nie sú problem. Problém je byrokracia, podobne ako u nás.
Čaká sa či v júni Val Gardene odklepnú majstrovstvá sveta 2029, ak áno, tak tam pojde veľa investícii do lanoviek.
Ešte som zabudol, na Secede sa začína hovoriť o oživení dnes už neexistujúceho vleku Cuca. Končil pri dojazde Catores a dalo sa napojiť na La Longia. Na Google maps je stále zakreslený.
Forum:
Jasná - Chopok
14.03.2024 - 20:34
Dnes nebola na Chopku fujavica a svietilo aj slniečko. Čo sa stalo???
Každodenná hmla dnes prišla na počudovanie až po 13. hod., a to sme už fujazdili domov. Plné hrnce nás zlákali dole z kopca.
Hore od Lukovej boli trate premrznuté, konečne výborná lyžovačka!! A navyše prišiel aj nečakaný úkaz na Chopku, do 12:30 svietilo slniečko jak besné a nebola víchrica. Dnes som si vyskúšal fotenie tých, čo nám ničia zjazdovky!! Musel som sa obetovať po každom krásnom zábere, keď snoubordista zaprášil sneh, bol som celý od snehu. Ale niektoré fotky za to stáli!!!
Každodenná hmla dnes prišla na počudovanie až po 13. hod., a to sme už fujazdili domov. Plné hrnce nás zlákali dole z kopca.
Hore od Lukovej boli trate premrznuté, konečne výborná lyžovačka!! A navyše prišiel aj nečakaný úkaz na Chopku, do 12:30 svietilo slniečko jak besné a nebola víchrica. Dnes som si vyskúšal fotenie tých, čo nám ničia zjazdovky!! Musel som sa obetovať po každom krásnom zábere, keď snoubordista zaprášil sneh, bol som celý od snehu. Ale niektoré fotky za to stáli!!!
My sme sa dostali najvyššie po Konský grúň. Od toho, aby sme šli hore na Chopok nás najprv odradili ľudia a neskôr hmla. Potvrdzujem Marianove slová o kvalite zjazdoviek po Priehybu resp. Koliesko. Dojazd na Lúčky je už dosť problematický. Tam treba kameňačky. Zaujímalo by ma podľa akého kľúča je otvorená reštaurácia na Lukovej? Rovnako by som rád vedel, kde sa podeli skipatroláci? Kedysi ich bolo po kopci plno a ako sa prezliekli do nových mundúrov som včera videl jedného po dosť dlhej dobe?
Forum:
Jasná - Chopok
14.03.2024 - 19:22
Tých zelených viest je v Jasnej už trocha moc. Vyzerá že časom sa všetky lyžiaráky Slovenska zídu na Priehybe.
Akurat som dnes rozmyslal ked som isiel hore, ze by im stredisko mohlo urobit nejake pekne vesty s logom a napisom a mali by to potom ako suvenir a reklamu.
Bolo ich teda dost aj hore aj dole. Ale tak teraz uz nie je velmi kde inde.
Co ma viac trapilo bol ten zapach na chopku, nejaky kuchynsky smrad ako zo skolskej jedalne + smrad zo zachodov (to je casto ked fuka z juhu).
Bolo ich teda dost aj hore aj dole. Ale tak teraz uz nie je velmi kde inde.
Co ma viac trapilo bol ten zapach na chopku, nejaky kuchynsky smrad ako zo skolskej jedalne + smrad zo zachodov (to je casto ked fuka z juhu).
Forum:
Tatranská Lomnica
12.03.2024 - 17:34
Po 20-tich rokoch opäť na 2 dni v Lomnickom sedle. Počasie slnečné, teplé, jarné, krásne, obloha modrá, oblačnosť sa usadila v doline pod Skalnatým plesom. Sneh v sedle bol skvelý po celý deň, podklad tvrdý, od Skalnatého dole poobede už rozbitý tankodrom. Ale bola to príjemná spomienka na minulé časy, keď sa po takomto teréne lyžovalo pravidelne. Toľko z toho pozitívneho pohľadu.
A teraz niečo z tej druhej strany. Príchod do sedla, ako keby som a vrátil so skanzenu. Neviem, koľko presne toho pamätajú tá historická dvojsedačka a tie hrdzavé búdky okolo, ale ja si ich takto pamätám ešte z r. 1983, kedy som tam bol asi prvý krát. Jediný nový je tam asi len ten červeno-žltý oplotok. Vzhľadom k tomu, aká je to na slovenské pomery stále výnimočná zjazdovka, je to smutné a zariadenia by si zaslúžili modernizovať. Neviem, či si ešte dobre pamätám, alebo sa mi to len zdá, ale oproti minulosti (myslím cca 30-40 rokov dozadu) mi príde upravovaná časť zjazdovky oveľa užšia, ako tomu bývalo voľakedy. Ale som si nie istý, možno ma len oko klamalo...
Čakať v rade na sedačku 40 minút, plus tou pomalou rýchlosťou hore, tak sa jedna jazda blížila k hodine. To už mi prišlo dosť pomalé tempo.
Ale na druhú stranu, malo to zase výhodu, že zjazdovka bola vždy takmer prázdna, pretože všetci čakali dole v rade, sedeli na sedačke, alebo sedeli od zúfalstva v bufete...
Aj to je zrejme spôsob, ako prispieť malou prepravnou kapacitou k prázdnej zjazdovke.
Myslím, že do Lomnického sedla zavítam v pravidelnom intervale, opäť za 20 rokov. Vlastne, keď pozriem do občianskeho preukazu, tak to už asi nestihnem...
Napriek všetkému, plán a účel bol splnený, bolo treba otestovať a rozhýbať zranené rameno, a popri tom rozlyžovať trochu nohy pred výjazdom do Rakúska.
A teraz niečo z tej druhej strany. Príchod do sedla, ako keby som a vrátil so skanzenu. Neviem, koľko presne toho pamätajú tá historická dvojsedačka a tie hrdzavé búdky okolo, ale ja si ich takto pamätám ešte z r. 1983, kedy som tam bol asi prvý krát. Jediný nový je tam asi len ten červeno-žltý oplotok. Vzhľadom k tomu, aká je to na slovenské pomery stále výnimočná zjazdovka, je to smutné a zariadenia by si zaslúžili modernizovať. Neviem, či si ešte dobre pamätám, alebo sa mi to len zdá, ale oproti minulosti (myslím cca 30-40 rokov dozadu) mi príde upravovaná časť zjazdovky oveľa užšia, ako tomu bývalo voľakedy. Ale som si nie istý, možno ma len oko klamalo...
Čakať v rade na sedačku 40 minút, plus tou pomalou rýchlosťou hore, tak sa jedna jazda blížila k hodine. To už mi prišlo dosť pomalé tempo.
Ale na druhú stranu, malo to zase výhodu, že zjazdovka bola vždy takmer prázdna, pretože všetci čakali dole v rade, sedeli na sedačke, alebo sedeli od zúfalstva v bufete...
Aj to je zrejme spôsob, ako prispieť malou prepravnou kapacitou k prázdnej zjazdovke.
Myslím, že do Lomnického sedla zavítam v pravidelnom intervale, opäť za 20 rokov. Vlastne, keď pozriem do občianskeho preukazu, tak to už asi nestihnem...
Napriek všetkému, plán a účel bol splnený, bolo treba otestovať a rozhýbať zranené rameno, a popri tom rozlyžovať trochu nohy pred výjazdom do Rakúska.
Po 20-tich rokoch opäť na 2 dni v Lomnickom sedle. Počasie slnečné, teplé, jarné, krásne, obloha modrá, oblačnosť sa usadila v doline pod Skalnatým plesom. Sneh v sedle bol skvelý po celý deň, podklad tvrdý, od Skalnatého dole poobede už rozbitý tankodrom. Ale bola to príjemná spomienka na minulé časy, keď sa po takomto teréne lyžovalo pravidelne. Toľko z toho pozitívneho pohľadu.
A teraz niečo z tej druhej strany. Príchod do sedla, ako keby som a vrátil so skanzenu. Neviem, koľko presne toho pamätajú tá historická dvojsedačka a tie hrdzavé búdky okolo, ale ja si ich takto pamätám ešte z r. 1983, kedy som tam bol asi prvý krát. Jediný nový je tam asi len ten červeno-žltý oplotok. Vzhľadom k tomu, aká je to na slovenské pomery stále výnimočná zjazdovka, je to smutné a zariadenia by si zaslúžili modernizovať. Neviem, či si ešte dobre pamätám, alebo sa mi to len zdá, ale oproti minulosti (myslím cca 30-40 rokov dozadu) mi príde upravovaná časť zjazdovky oveľa užšia, ako tomu bývalo voľakedy.
+ pokračovanie
A teraz niečo z tej druhej strany. Príchod do sedla, ako keby som a vrátil so skanzenu. Neviem, koľko presne toho pamätajú tá historická dvojsedačka a tie hrdzavé búdky okolo, ale ja si ich takto pamätám ešte z r. 1983, kedy som tam bol asi prvý krát. Jediný nový je tam asi len ten červeno-žltý oplotok. Vzhľadom k tomu, aká je to na slovenské pomery stále výnimočná zjazdovka, je to smutné a zariadenia by si zaslúžili modernizovať. Neviem, či si ešte dobre pamätám, alebo sa mi to len zdá, ale oproti minulosti (myslím cca 30-40 rokov dozadu) mi príde upravovaná časť zjazdovky oveľa užšia, ako tomu bývalo voľakedy.
My sme boli v utorok 12.3 a napriek ohlasenemu skaredemu pocasiu boli podmienky perfektné, oblacnost bola vacsinou len pri nastupe dvojsedacky a nižšie, ziadne cakacky, sneh bol sice maksi ale to vobec nevadilo lebo aj tak sme boli viac casu mimo zjazdovky, trat drzala tak do 11.30.
Ja si myslim ze trat sirsia by nemala zmysel lebo dole pri lieviku by to bolo aj tak nebezpečné, myslim ze je to tak akurát s touto fixou.
Ja si myslim ze trat sirsia by nemala zmysel lebo dole pri lieviku by to bolo aj tak nebezpečné, myslim ze je to tak akurát s touto fixou.
Áno, pri daných parametroch zjazdovky upravovať prepravnú kapacitu sedačky asi zmysel nemá, teda okrem komfortu nasadania pri odpojiteľnej lanovke. Možno neuvažujem správne, ale myslel som skôr, že širšia zjazdovka by zniesla viac lyžiarov, teda aj lanovka by mohla mať vyššiu kapacitu, viac lyžiarov by bolo na zjazdovke, menej v rade. Pri v súčasnosti takmer prázdnej zjazdovke by to na komfort lyžovania nemalo negatívny dopad.
Do Sedla s ohledem na sklon a šířku upravované sjezdovky podle mě ani zařízení s vyšší kapacitou nepatří. Náhrada fixky (z roku 1978) odpojitelnou lanovkou se stejnou kapacitou pak také nic neřeší - lyžaři by čas, který teď stáví na sedačce, jen prostáli dole ve frontě.
Připojuju ještě vzácné foto z roku 1979, kdy na svahu stály obě sedačky - původní Transporta a nová Poma.
Připojuju ještě vzácné foto z roku 1979, kdy na svahu stály obě sedačky - původní Transporta a nová Poma.
Forum:
Roháče - Spálená
11.03.2024 - 12:20
ahojte všichni, jaké jsou aktuální podmínky ve Spálené? Z minulého pobytu vím, že teploměr na kameře ukazuje tak nějak divně. Je to alespoň z rána přimrzlé a sjízdný ten padák ( nemyslím černou) díky.
Nacitavam...