NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Francúzske strediská
22.01.2022 - 13:14
Tak ako sľúbil pridávam report zo 7 návštevy Les Trois Vallées.....
Túto neistú sezónu ktorá aktuálne beží sme sa rozhodli že nebudeme absolútne nič plánovať a pôjdeme systémom Last Minute. Tak vzniklo v decembri Taliansko a tam sme si povedali že hádam by sme v januári kdesi ešte mohli vypadnúť. Rozhodnutie padlo 2.1.2022 a destinácia bola vybraná. Bulharsko a strediská Borovets a Bansko. Počasie sa však akosi čudne začalo vyvíjať a tak som len kukol v stredu 5.1.2022 ako to vyzerá vo FR. Predpoveď bola absolútne jasno. Takže aj voľba bola zmenená, veď je to v podstate rovnako ďaleko akurát nejdeš na Komárno ale na Bratislavu. Zmenili sme teda kurz na západ.
Objednal som apartmán v Meribel-Mottaret pre 8 ľudí ale obsadený bude 5-timi kvôli životnému priestoru. Štandardne na francúzsky spôsob bez stravy ale so skipasmi. Keďže to bola objednávka last minute ponúklo mi možnosť isť od pondelka a nie štandardne od soboty do soboty. Hovorím to bude paráda lebo budeme lyžovať v ľudoprázdnu sobotu , no trt makový vtedy chodili jednodenní Francúzi a ľudí bolo najviac za týždeň avšak je nutné spomenúť že celý týždeň tam nebol skoro nik.
Cesta:
Prvý krat sme volili cestu cez Českú republiku v trase Čadca-Frýdek Místek-Bělotín-Pěrov-Brno-Praha-Plzeň-Rozvadov-Nurimberg-Mulhouse-Lyon-Albertville-Meribel.
Obchádzali sme teda Rakúsko aj Švajčiarsko. Znervozňujú ma totiž rakúske zelené hlavy a ich 80-ky v IG-L a taktiež mestské diaľnice vo švajčiarsku. Keďže bratia Česi konečne dokončili veľstavbu D1 tak sme skusili takto. Vo vseobecnosti je to trošku dlhšie, drahšie ale omnoho rýchlejšie a taktiež bez zápch a kolón. Akurát na nemeckú diaľnicu A5 keby vošiel ešte jeden kamión tak ju roztrhne vo švíkoch.
COVID Opatrenia:
Po ceste žiadne, nikde ani stopy po kontrolách.
V stredisku pri ubytovaní sa testy ani preukazy o očkovaní nevyžadujú.
Pri nákupe skipasov sa taktiež nevyžadujú na kontrolu. Je uvedené že skipas predajú každému ale lyžovať môžu iba OTP. Ako sa stým vysporiadá každý človek je na ňom. Samotné OTP kontrolujú hliadky náhodne pri nástupných staniciach lanoviek. Niekde sa proste postavia, vytiahnu tablety a snímajú. Nás kontrolovali za 6 dní 5 krát.
V reštauráciách je OTP povinne kontrolované hneď po pozdrave vás skontroluje a potom sa s vami baví ďalej.
V obchodoch sú povinné rúška ale ak sa obchodník rozhodne kontrolovať "pass sanitarie" (Covid pass) tak rúška nie sú potrebné. Nikto to nekontroluje takže rúška treba.
Na lanovkách sú povinné chirurgické rúška alebo nanošátka s logom Les 3 Vallées za 12 €. V praxi je to tak že upozorňovali na rúška iba ak vznikol hlúčik ľudí pri lanovke a akceptovali akýkoľvek toaletný papier cez nos a ústa. Ja osobne som mal pracovný respirátor FFP2 ktorý sa dáva poza hlavu a je tvrdený tým pádom som ho rýchlo vedel nasadiť v rukaviciach a ešte rýchlejšie zložiť.
Jedlo na svahu:
Je štandardne rovnako drahé ako bolo aj v minulosti a o niečo zdraželo ako všetko. Vládnu aj veľmi veľké rozdiely medzi lokalitami napríklad cibuľačka na ceste do Saint Martin za 9,50 € a v Courcheveli pri lanovke Signal za 24 €. Osobne to nepovažujem za zlé lebo pokiaľ vopcham týždňovú lyžovačku do 1200 € na osobu v najväčšom lyžiarskom stredisku na svete je to skrátka bez reptania a som maximálne spokojný.
Ubytovanie:
Hrôzostrašne ceny z reštaurácii na svahu kompenzujú ceny ubytovania ktoré bolo aj s poistením 220 € na osobu na 7 nocí. Komu by aj to bolo veľa môže si kúpiť vlastný apartmán za 250 000 € vo výmere 26 m2 ;-)
Lanovky:
Je to štandardné Francúzsko , čiže 90% lanoviek je odpojiteľných ale bez vyhrievania a bublín čo mne absolútne nevadí hlavne že sú rýchle a na rozdiel od talianska (Alta Badia) sú Francúzke lanovky nekonečné. 6-sedačka dĺžky 2900 m žiaden problém. Niekede su ešte klasické a aj veľmi dlhé vleky typu H. Konečne bola vymenená kabínka Platiéres 3 za novú sedačku radu MULTIX od POMY a na 700 m trase netreba vyzúvať lyže, zmenila aj meno na BOUQUETIN a zatraktívnila zjazdovku Aoulette. V Orele už funguje kabínková lanovka na CIME CARON od Doppelmayra radu D-LINE , ma veľmi pekné kabínky OMEGA V.
Taktiež bola postavená v Les Menuires nová kabínka od LEITNER s kabínami DIAMOND EVO na vrchol Masse. Lanovka nesie meno POINTE DE LA MASSE a je to lanovka ktorá nahradila 2 lanovky MASSE 1 a MASSE 2. Táto nová lanovka je vraj najrýchlejšia obežná jednolanová lanovka a premáva rýchlosťou 7 m/s čo je aj cítiť, má dĺžku cez 3000 m a pri jej výstavbe ustúpili 2 neodpojiteľné sedačky a kabínka MASSE 2 (Masse 1 bola ponechaná a normálne sa prevádzkuje). Zrušením hornej kabínky sa sektor stal trochu neatraktívny ale snáď to ešte nejakou 6-sedačkou vyriešia.
Celý týždeň bolo priemerne odstavených 12 lanoviek zo 180 kvôli nedostatku personálu a taktiež sa občas stalo že ak lanovka mala ísť o 9:40 tak išla až o 10:00. Celkovo si treba zvyknúť že i keď sa tu čas neposúva je tu o 8:20 ešte tma a o 17:00 vidno. Takže to že lanovky idú až od 9:00 nesúvisí nijako s francúzskou lenivosťou.
Zjazdovky:
Sú to štandardne dlhé a kvalitné trate ALE ich úprava neprebieha každý deň. Zvyčajne na striedačku čo sa netýka modrých tie sú upravené každý deň.
1. DEŇ:
Sme sa vybrali do Orelle cez Les Menuires a prvé čo nás prekvapilo bolo minimum ľudí. Boli sme zvyknutý na väčší nápor. V tejto časti netreba obísť zjazdovky 4 Vents, Allmands, Mont de la Chambre, Pluviometre, Jerusalem a prípadne až dole do Saint Martin čo je parádna oddychovka.
Jedli sme v Orelle kde som sa najedol aj s dezertom za 22 €
2.DEŇ:
Zvolili sme Courchevel, časť Praz a La Taniu kde sme išli cez Méribel. V tejto časti určite stoja za zmienku zjazdovky Pic Bleu, Folyeéres, Biché, Maduit, Biolay.
Jedlo bolo v reštaurácii BOUC BLANC nad La Tania kde sú primerané ceny a obed vyššiel okolo 25 €.
3.DEŇ:
Ráno sme sa rozhodli že pôjdeme do Val Thorens. Toto je najvyššie položené miesto a často tu býva horšie počasie ale taktiež sú tu veľmi pekné a dlhé zjazdovky čo mne najviac utkvelo v pamäti sú zjazdovky Genépi, Tetras, Tete Ronde, Blanchot, Plan de L´Eau. Jedlo tento krát vo Val Thorens kde bol asi najhorší pomer cena vs. kvalita.
4. DEŇ:
V tento deň sme na to išli z prudšia a lyžovali sme prevažne zjazdovky v Courcheveli z vrcholu Saulire ako M, Saulire, Suissess, Marmotes, Park City, CREUX, a následne sa presunuli do zadného Courchevelu označovaného ako Moriond alebo Courchevel 1650. Tú sú krásne modré zjazdovky a taktiež pekné a športové červené a naviac absolútne ĽUDOPRÁZDNO.
Energiu sme doplnili pri lanovke Signal v Courcheveli kde som si dal fantastickú cibuľačku ale za nie fantastických 24 €.
5.DEŇ:
To sme sa konečne rozhodli polyžovať "doma" V Méribel. Zjazdovky okolo lanovky Tougnette 2 sú takmer bezchybné. A tak sme sa venovali tomuto sektoru a síce Faon, Combe Tougnete, Face, Roc de Fer, Martre, Sittele, Dahu, Roc de Tougne, Teppes, Aoulette no a samozrejme MONT VALLON.
Jedli sme na ceste do Saint Martin sa prijemné ceny a veľmi dobrú kvalitu kde som strávil aj 2 dezerty.
6.DEŇ:
Ten nebol vobec oddychový akoby sa dalo čakať ale vybrali sme si to najlepšie z Méribel a Courchevel. Jedlo bolo opäť v zadnom Coucheveli ale tentokrát na vystupnej stanici kabínky ARIONDAZ.
Počasie:
6 dni absolútne AZÚRO a tak -5. Chcel som odfotiť mrak ale nebolo kde.
Mapa:
https://www.latania.co.uk/skiing/maps/2022/2022-3V...
Záver:
Nalyžovali sme 367 km za 6 dní (podľa iSKI Tracker) a sme spokojní, nie veľmi unavení a snáď v marci sme tu opäť. ;-)
V prípade že by vás niečo zaujímalo kľudne sa pýtajte rád zodpoviem.
Túto neistú sezónu ktorá aktuálne beží sme sa rozhodli že nebudeme absolútne nič plánovať a pôjdeme systémom Last Minute. Tak vzniklo v decembri Taliansko a tam sme si povedali že hádam by sme v januári kdesi ešte mohli vypadnúť. Rozhodnutie padlo 2.1.2022 a destinácia bola vybraná. Bulharsko a strediská Borovets a Bansko. Počasie sa však akosi čudne začalo vyvíjať a tak som len kukol v stredu 5.1.2022 ako to vyzerá vo FR. Predpoveď bola absolútne jasno. Takže aj voľba bola zmenená, veď je to v podstate rovnako ďaleko akurát nejdeš na Komárno ale na Bratislavu. Zmenili sme teda kurz na západ.
Objednal som apartmán v Meribel-Mottaret pre 8 ľudí ale obsadený bude 5-timi kvôli životnému priestoru. Štandardne na francúzsky spôsob bez stravy ale so skipasmi. Keďže to bola objednávka last minute ponúklo mi možnosť isť od pondelka a nie štandardne od soboty do soboty. Hovorím to bude paráda lebo budeme lyžovať v ľudoprázdnu sobotu , no trt makový vtedy chodili jednodenní Francúzi a ľudí bolo najviac za týždeň avšak je nutné spomenúť že celý týždeň tam nebol skoro nik.
Cesta:
Prvý krat sme volili cestu cez Českú republiku v trase Čadca-Frýdek Místek-Bělotín-Pěrov-Brno-Praha-Plzeň-Rozvadov-Nurimberg-Mulhouse-Lyon-Albertville-Meribel.
Obchádzali sme teda Rakúsko aj Švajčiarsko. Znervozňujú ma totiž rakúske zelené hlavy a ich 80-ky v IG-L a taktiež mestské diaľnice vo švajčiarsku. Keďže bratia Česi konečne dokončili veľstavbu D1 tak sme skusili takto. Vo vseobecnosti je to trošku dlhšie, drahšie ale omnoho rýchlejšie a taktiež bez zápch a kolón. Akurát na nemeckú diaľnicu A5 keby vošiel ešte jeden kamión tak ju roztrhne vo švíkoch.
COVID Opatrenia:
Po ceste žiadne, nikde ani stopy po kontrolách.
V stredisku pri ubytovaní sa testy ani preukazy o očkovaní nevyžadujú.
Pri nákupe skipasov sa taktiež nevyžadujú na kontrolu. Je uvedené že skipas predajú každému ale lyžovať môžu iba OTP. Ako sa stým vysporiadá každý človek je na ňom. Samotné OTP kontrolujú hliadky náhodne pri nástupných staniciach lanoviek. Niekde sa proste postavia, vytiahnu tablety a snímajú. Nás kontrolovali za 6 dní 5 krát.
V reštauráciách je OTP povinne kontrolované hneď po pozdrave vás skontroluje a potom sa s vami baví ďalej.
V obchodoch sú povinné rúška ale ak sa obchodník rozhodne kontrolovať "pass sanitarie" (Covid pass) tak rúška nie sú potrebné. Nikto to nekontroluje takže rúška treba.
Na lanovkách sú povinné chirurgické rúška alebo nanošátka s logom Les 3 Vallées za 12 €. V praxi je to tak že upozorňovali na rúška iba ak vznikol hlúčik ľudí pri lanovke a akceptovali akýkoľvek toaletný papier cez nos a ústa. Ja osobne som mal pracovný respirátor FFP2 ktorý sa dáva poza hlavu a je tvrdený tým pádom som ho rýchlo vedel nasadiť v rukaviciach a ešte rýchlejšie zložiť.
Jedlo na svahu:
Je štandardne rovnako drahé ako bolo aj v minulosti a o niečo zdraželo ako všetko. Vládnu aj veľmi veľké rozdiely medzi lokalitami napríklad cibuľačka na ceste do Saint Martin za 9,50 € a v Courcheveli pri lanovke Signal za 24 €. Osobne to nepovažujem za zlé lebo pokiaľ vopcham týždňovú lyžovačku do 1200 € na osobu v najväčšom lyžiarskom stredisku na svete je to skrátka bez reptania a som maximálne spokojný.
Ubytovanie:
Hrôzostrašne ceny z reštaurácii na svahu kompenzujú ceny ubytovania ktoré bolo aj s poistením 220 € na osobu na 7 nocí. Komu by aj to bolo veľa môže si kúpiť vlastný apartmán za 250 000 € vo výmere 26 m2 ;-)
Lanovky:
Je to štandardné Francúzsko , čiže 90% lanoviek je odpojiteľných ale bez vyhrievania a bublín čo mne absolútne nevadí hlavne že sú rýchle a na rozdiel od talianska (Alta Badia) sú Francúzke lanovky nekonečné. 6-sedačka dĺžky 2900 m žiaden problém. Niekede su ešte klasické a aj veľmi dlhé vleky typu H. Konečne bola vymenená kabínka Platiéres 3 za novú sedačku radu MULTIX od POMY a na 700 m trase netreba vyzúvať lyže, zmenila aj meno na BOUQUETIN a zatraktívnila zjazdovku Aoulette. V Orele už funguje kabínková lanovka na CIME CARON od Doppelmayra radu D-LINE , ma veľmi pekné kabínky OMEGA V.
Taktiež bola postavená v Les Menuires nová kabínka od LEITNER s kabínami DIAMOND EVO na vrchol Masse. Lanovka nesie meno POINTE DE LA MASSE a je to lanovka ktorá nahradila 2 lanovky MASSE 1 a MASSE 2. Táto nová lanovka je vraj najrýchlejšia obežná jednolanová lanovka a premáva rýchlosťou 7 m/s čo je aj cítiť, má dĺžku cez 3000 m a pri jej výstavbe ustúpili 2 neodpojiteľné sedačky a kabínka MASSE 2 (Masse 1 bola ponechaná a normálne sa prevádzkuje). Zrušením hornej kabínky sa sektor stal trochu neatraktívny ale snáď to ešte nejakou 6-sedačkou vyriešia.
Celý týždeň bolo priemerne odstavených 12 lanoviek zo 180 kvôli nedostatku personálu a taktiež sa občas stalo že ak lanovka mala ísť o 9:40 tak išla až o 10:00. Celkovo si treba zvyknúť že i keď sa tu čas neposúva je tu o 8:20 ešte tma a o 17:00 vidno. Takže to že lanovky idú až od 9:00 nesúvisí nijako s francúzskou lenivosťou.
Zjazdovky:
Sú to štandardne dlhé a kvalitné trate ALE ich úprava neprebieha každý deň. Zvyčajne na striedačku čo sa netýka modrých tie sú upravené každý deň.
1. DEŇ:
Sme sa vybrali do Orelle cez Les Menuires a prvé čo nás prekvapilo bolo minimum ľudí. Boli sme zvyknutý na väčší nápor. V tejto časti netreba obísť zjazdovky 4 Vents, Allmands, Mont de la Chambre, Pluviometre, Jerusalem a prípadne až dole do Saint Martin čo je parádna oddychovka.
Jedli sme v Orelle kde som sa najedol aj s dezertom za 22 €
2.DEŇ:
Zvolili sme Courchevel, časť Praz a La Taniu kde sme išli cez Méribel. V tejto časti určite stoja za zmienku zjazdovky Pic Bleu, Folyeéres, Biché, Maduit, Biolay.
Jedlo bolo v reštaurácii BOUC BLANC nad La Tania kde sú primerané ceny a obed vyššiel okolo 25 €.
3.DEŇ:
Ráno sme sa rozhodli že pôjdeme do Val Thorens. Toto je najvyššie položené miesto a často tu býva horšie počasie ale taktiež sú tu veľmi pekné a dlhé zjazdovky čo mne najviac utkvelo v pamäti sú zjazdovky Genépi, Tetras, Tete Ronde, Blanchot, Plan de L´Eau. Jedlo tento krát vo Val Thorens kde bol asi najhorší pomer cena vs. kvalita.
4. DEŇ:
V tento deň sme na to išli z prudšia a lyžovali sme prevažne zjazdovky v Courcheveli z vrcholu Saulire ako M, Saulire, Suissess, Marmotes, Park City, CREUX, a následne sa presunuli do zadného Courchevelu označovaného ako Moriond alebo Courchevel 1650. Tú sú krásne modré zjazdovky a taktiež pekné a športové červené a naviac absolútne ĽUDOPRÁZDNO.
Energiu sme doplnili pri lanovke Signal v Courcheveli kde som si dal fantastickú cibuľačku ale za nie fantastických 24 €.
5.DEŇ:
To sme sa konečne rozhodli polyžovať "doma" V Méribel. Zjazdovky okolo lanovky Tougnette 2 sú takmer bezchybné. A tak sme sa venovali tomuto sektoru a síce Faon, Combe Tougnete, Face, Roc de Fer, Martre, Sittele, Dahu, Roc de Tougne, Teppes, Aoulette no a samozrejme MONT VALLON.
Jedli sme na ceste do Saint Martin sa prijemné ceny a veľmi dobrú kvalitu kde som strávil aj 2 dezerty.
6.DEŇ:
Ten nebol vobec oddychový akoby sa dalo čakať ale vybrali sme si to najlepšie z Méribel a Courchevel. Jedlo bolo opäť v zadnom Coucheveli ale tentokrát na vystupnej stanici kabínky ARIONDAZ.
Počasie:
6 dni absolútne AZÚRO a tak -5. Chcel som odfotiť mrak ale nebolo kde.
Mapa:
https://www.latania.co.uk/skiing/maps/2022/2022-3V...
Záver:
Nalyžovali sme 367 km za 6 dní (podľa iSKI Tracker) a sme spokojní, nie veľmi unavení a snáď v marci sme tu opäť. ;-)
V prípade že by vás niečo zaujímalo kľudne sa pýtajte rád zodpoviem.
Áno tiež ma napadla tá legendárna veta keď som to písal ??? a dokonca ma 1 km zjazdu vyšiel 79 centov!
Len tu tie kilometre rýchlo pribúdajú a ani si to neuvedomuješ. A asi sa tu dobre lyžuje keď to isté zvládol môj temer 66 ročný otec.
No ale fakt je že Igor mal pravdu, veď koniec koncov nikto nechce zákazníka typu "strýko Držgroš"
Len tu tie kilometre rýchlo pribúdajú a ani si to neuvedomuješ. A asi sa tu dobre lyžuje keď to isté zvládol môj temer 66 ročný otec.
No ale fakt je že Igor mal pravdu, veď koniec koncov nikto nechce zákazníka typu "strýko Držgroš"
parádny report, akože úplne kompletka...??
"...nalyžovali sme 367 km za 6 dní..." toľko smradiť na zjazdovke... to by mal z teba Igor radosť...?
"...nalyžovali sme 367 km za 6 dní..." toľko smradiť na zjazdovke... to by mal z teba Igor radosť...?
@romanv:
Nie nerobil ale ja to stredisko poznám úplne naspamäť. Je to moje najobľúbenejšie a aj ten report som písal bez mapy v ruke. Ani sám neviem čím mi tak prirástlo k srdcu.....
Nie nerobil ale ja to stredisko poznám úplne naspamäť. Je to moje najobľúbenejšie a aj ten report som písal bez mapy v ruke. Ani sám neviem čím mi tak prirástlo k srdcu.....
NIE SI PRIHLÁSENÝ!
Pre zadávanie príspevkov, alebo komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo zaregistrovať.Nacitavam...