NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Švajčiarske strediská
09.04.2023 - 22:29
Pridavam par postrrhov zo strediska Jungfrau. Stredisko sa nachadza v oblasti Bern oberland. Jeho slava je dana tym ze tu zacinalo sutazne lyzovanie, kona sa tu slavny zavod Lauberhorn-Wengen. Stredisko ma tri casti, ktore su prepojene - Grindelwald-first, Wengen-Grindelwald a Murren-Schilthorn. Uz malo tak trosku po sezone. Dediny Murrem a Wengen su car-free, cize sa tam da ist len vlakom, co je super, treba zazit, hlavne Murren bol uzasny. Lyzovacka taka jarna, na miestne pomery malo snehu, ale dal sa aj nejaky freeride s kamenmi. Stredisko sa vyznacuje tym ze su tu tie najlepsie vyhlady a background, to treba zazit, lepsie asi ako Zermatt. V rakusku nic porovnatelne nieje. Co zaujalosu ceny, na svajc pomery nizke, pivko velke 6 eur, jedlo sa dalo kupit niekde medzi 10-20 eur zakladne, pol litra vina 20e. V murrene zaujalo ze vacsina hosti boli pesiaci, tak sa na Schilthorn cakalo snad aj 30 min, lebo turistov tam bolo neurekom, Rezort samotny je velmi oldschool ale vestko tu funguje, uplny opak ako Ischgl alebo Selva di Gardena. Neviem ci to tu vedia robit, ale asi je to jedno lebo lanovka viac ludi uz neodvezie a nova bude az 2024 (Cast Murren Schilthorn). Cast z Grrindelwaldu ma uz novy terminal, neviem kolko to stalo, ale aj Stubaiska 3ska vyzera oproti tomuto tu ako sockarina, muselo to byt strasne drahe, ale 6km 3ska, sa len tak nevidi, s inegrovanym prestupom na dalsiu kabinu vlak a parkovisko. Nieje to tu pre lyziarov co nahanajukm, skor pre ludi co si chcu uzit stylovu lyzovacku s peknym vyhladom.
Je tam aj zaujímavá železnica čo ide z Kleine Scheidegg 2000m n.m. (cca na úrovni a kúsok od štartu Lauberhornu) cez tunel vytesaný v Eigeri a Moenchu smer na Jungfraujoch. Hore sú nádherné výhľady napr aj na najväčší ľadovec EU Aletsch. Cestou je zástavka niekde vnútri Eigeru a možnosť pozerať cez veľké okná.
Mňa pomaly najviac zaujala tá obrovská horná stanica železnice - celá vnútri v skale v 3500m, zo 4 koľaje vedľa seba a možno 100m dĺžka. Odtiaľ šiel zo 50m výťah hore na vyhliadkovú plošinu na ešte vyše tých 3500m.
Foto nemám digitálne, bol som tam niekedy v 2004.
Mňa pomaly najviac zaujala tá obrovská horná stanica železnice - celá vnútri v skale v 3500m, zo 4 koľaje vedľa seba a možno 100m dĺžka. Odtiaľ šiel zo 50m výťah hore na vyhliadkovú plošinu na ešte vyše tých 3500m.
Foto nemám digitálne, bol som tam niekedy v 2004.
Nádherný report, moc hezké fotky!
Co se týče hospodářských výsledků, o kterých psal níže @bukvar, tak více informací v češtině na https://zdopravy.cz/nejvyse-polozena-zeleznice-v-e...
Majitelem je veřejně obchodovatelná akciovka podobně jako je TMR.
Co se týče hospodářských výsledků, o kterých psal níže @bukvar, tak více informací v češtině na https://zdopravy.cz/nejvyse-polozena-zeleznice-v-e...
Majitelem je veřejně obchodovatelná akciovka podobně jako je TMR.
@bukvar na vlak sa akurat kupia nove vozne nizko podlazne. Lanovka je ok. Co sa uz stavia je nova lanovka do Murren priama zo spodu, nahradza staru nakladnu a potom novy Funifor na Schilthorn tiez uz stavaju.
na schilthorne zastal cas este s jamesom bondom ale ta oblast to je fakt uzasne, ci vlete ci vzime, ta cena za pivo je az neuveritelna.. lanovky tusim patria lokalnej zeleznicnej spolocnosti ktora sa posledny rok vratila do zisku aj napriek investicii ako je 3S ajked najvecsi podiel ma samozrejme jungfraubahn.. teraz sa bude rekonstruovat trat lauterbrunnen - murren..
drží rekord najdlhšej 3S lanovky v alpách, a vykon 1,2 MW by mal byt najsilnejsi na svete. tu je pekné video zostrihané z výstavby+ rozhovory https://youtu.be/ndLMxk7umHQ
NIE SI PRIHLÁSENÝ!
Pre zadávanie príspevkov, alebo komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo zaregistrovať.Nacitavam...