NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Jasná - Chopok
24.11.2019 - 09:07
AAE kritizuje TMR ze sfusovala ich projekt
Keď to povie fundovana kancelaria asi na tom niečo pravdy bude
Pan Rattaj. Pletetie jedno cez druhe. Narodna technicka pamiatka je nieco ine ako autorake prava.
Nemyslim si ze toto je miesto na odbornu diskusiu. Ani sa do nej nechcem pustat.
Moja reakcia bola len na vasu narazku ( na stranke ) Ze zastupcovia investora (TMR) su nekopetentni.
V principe mam informacie co robite, ako kde a za kolko v TMR. Toto su podstatne veci na rozdiel od prevadzkovych detailov co sa aj tu obcas so mnou riesia.
Tak len tvrdim ze s takouto komunikaciou sa tazko bude hladat spolupraca. to je vsetko!
A architektonicke veci su diela dobre uznavam ale technicka infrastruktura ( lanovky napr) by nemala mat licencnu ochranu. Na tom trvam. Proste dosluzi a vymeni sa, zbura sa , nahradi. Fakt by som sa s tym moc nesral.
Potom to skonci ako s tym Jurkovicom a lanovkou v lomnici. Neda sa s tym urobit skoro nic. cele chranene , neriesitelne.... sice pekne ale nanic?
Mimochodom davame to na Tatransky okraslovaci spolok aby sa posnazil ziskat dotaciu na kulturne pamiatky ale ako to dopadne to neviem...
Moja reakcia bola len na vasu narazku ( na stranke ) Ze zastupcovia investora (TMR) su nekopetentni.
V principe mam informacie co robite, ako kde a za kolko v TMR. Toto su podstatne veci na rozdiel od prevadzkovych detailov co sa aj tu obcas so mnou riesia.
Tak len tvrdim ze s takouto komunikaciou sa tazko bude hladat spolupraca. to je vsetko!
A architektonicke veci su diela dobre uznavam ale technicka infrastruktura ( lanovky napr) by nemala mat licencnu ochranu. Na tom trvam. Proste dosluzi a vymeni sa, zbura sa , nahradi. Fakt by som sa s tym moc nesral.
Potom to skonci ako s tym Jurkovicom a lanovkou v lomnici. Neda sa s tym urobit skoro nic. cele chranene , neriesitelne.... sice pekne ale nanic?
Mimochodom davame to na Tatransky okraslovaci spolok aby sa posnazil ziskat dotaciu na kulturne pamiatky ale ako to dopadne to neviem...
S vynucovaním technických riešení bez ohľadu na zdravý rozum som sa u architektov občas stretol.
Ak je však ale pravda čo tu tvrdí AAE - "Logistika prestupu na medzistanici Kosodrevina je totálne odlišná od návrhu architekta", tak tu to bolo inak a konečne sme sa aspoň dozvedeli, že kto vlastne túto "prestupovaciu" katastrofu/hlúposť vymyslel...
Ak je však ale pravda čo tu tvrdí AAE - "Logistika prestupu na medzistanici Kosodrevina je totálne odlišná od návrhu architekta", tak tu to bolo inak a konečne sme sa aspoň dozvedeli, že kto vlastne túto "prestupovaciu" katastrofu/hlúposť vymyslel...
Igor Váš prispevok ma v mnohom zarazil.
Ale asi najviac ma šokovalo Vaše vyhlásenie že lanovka nie je umenie.
Predpokladám, že ako Tatranec poznáte stanicu lanovky v Tatranskej Lomnici z roku 1937 od asi najvýznamnejšieho slovenského architekta Dušana Samuela Jurkoviča.
Každý stavbný objekt môže byť umelecké dielo, aj stanica lanovky. Len potrebuje aby sa na jej vzniku stretol dobrý architekt a rozhľadený investor.
Ale asi najviac ma šokovalo Vaše vyhlásenie že lanovka nie je umenie.
Predpokladám, že ako Tatranec poznáte stanicu lanovky v Tatranskej Lomnici z roku 1937 od asi najvýznamnejšieho slovenského architekta Dušana Samuela Jurkoviča.
Každý stavbný objekt môže byť umelecké dielo, aj stanica lanovky. Len potrebuje aby sa na jej vzniku stretol dobrý architekt a rozhľadený investor.
Pôvodne sme nechceli reagovať na polemiku, ktorá sa rozbehla okolo nášho statusu z FB profilu, ktorý sme uverejnili v 03/2019. Tento status napádal licenčné zmluvy všeobecne a týkal sa vzdávania sa autorských práv projektantov. Vôbec to nebolo smerované na vzťah TMR a atelier AAE, tak ako sa to javí z názvu témy.
Nie sme zástancami takýchto verejných odborných anonymných diskusií a ani sa do nich nezapájame.
Keby sa tak dialo tak len komunikujeme cez rôzne portály a sociálne siete.
Nakoľko naše návrhy sú umiestňované skoro vždy vo vysoko exponovaných chránených územiach a vyvolávajú značné dávky polemiky.
Ale na základe komentára p. Rattaja /s ktorým sme sa nikdy počas spolupráce nestretli a nekomunikovali/ a na základe jeho nie celkom pravdivých vyjadrení, ktoré považujeme za už osobný atak na našu firmu vznikla táto naša reakcia.
Zverejnené ceny za projekty nie sú pravdivé /nech si urobí audit ak mu niečo niekde chýba. K tomu nás môže prizvať a budeme to riešiť osobne. Toto nie je na verejnú debatu.
Krátka poznámka k dľžke spolupráce so strediskom Jasná :
Prvú lanovku v Jasnej som ako hlavný inžinier projektu zastrešoval v rokoch cca. 1983-84 a jednalo sa o SL TS3 Otupné - Luková, ktorá je už dávnejšie prestavaná na SL TS4.
Všade posúvame svoje návrhy ako jediné správne ???
My osobne sme boli iniciátormi toho, aby do projektov boli prizývané i ostatné konkurenčné projekčné firmy.
Že my sa cítime byť ohrdnutí po neúspešnej súťaži na projekt lanovky Biela Púť - Priehyba ?
Súťaž bola predsa vyhlásená až jeden rok po našom dodaní rozpracovanej štúdie, po Vašom zadaní samozrejme bez finančnej náhrady.
Takýchto neohodnotených našich návrhov bolo počas spolupráce viac a nikdy sme to nepotrebovali vyťahovať.
Že sme mali zvyšujúce sa finančné požiadavky ?
Nie je to pravda, na každý projekt sme robili ponuku s našou zľavou a následnú požiadavku na zľavu požadovanú investorom sme vždy akceptovali.
Počas našej spolupráce sme nikdy nezverejnili návrh bez súhlasu investora.
Po vyhlásení výsledkov súťaže Biela Púť - Priehyba sme uverejnili náš návrh s udaním , že je nevíťazný, čo v konečnom dôsledku urobila aj ďaľšia slovenská nevíťazná firma.
Tvrdenie, že zverejnením návrhu lyžiarskej haly Donovaly sme spôsobili, že sa nebude realizovať je cez čiaru....... Všetko bolo konzultované s investorom.
p. Rattaj ak máte nejaký pocit , že našim príspevkom na Vás útočíme, tak to nie je pravda a vždy sme boli za slušnú komunikáciu,
Dovtedajšiu spoluprácu považujeme za úspešnú nakoľko sme spoločne vytvorili vysoko hodnotné diela, ohodnocované odbornou verejnosťou i laikmi.
Na rozdiel od Vás považujeme naše projekty za diela, ktoré by mali byť autorsky chránené,
K logistike prestupnej stanice na Kosodrevine, uvádzame, že realizácia objektu ja na základe požiadaviek investora totálne odlišná od nášho pôvodného návrhu v štúdii, ktorý schválil aj investor.
Investor pred vypracovaním realizačného projektu chcel šetriť a z projektu vypustil prepojenie hotela s medzistanicou, schodištia a eskalátory.
Farebné riešenie nie je nepodstatná záležitosť a udiala sa mimo nás a rôzne útoky na uvedené riešenie znášame formou rôznych kritík
Veľa úspechov Vám osobne i firme TMR želá tím ateliéru AAE
Nie sme zástancami takýchto verejných odborných anonymných diskusií a ani sa do nich nezapájame.
Keby sa tak dialo tak len komunikujeme cez rôzne portály a sociálne siete.
Nakoľko naše návrhy sú umiestňované skoro vždy vo vysoko exponovaných chránených územiach a vyvolávajú značné dávky polemiky.
Ale na základe komentára p. Rattaja /s ktorým sme sa nikdy počas spolupráce nestretli a nekomunikovali/ a na základe jeho nie celkom pravdivých vyjadrení, ktoré považujeme za už osobný atak na našu firmu vznikla táto naša reakcia.
Zverejnené ceny za projekty nie sú pravdivé /nech si urobí audit ak mu niečo niekde chýba. K tomu nás môže prizvať a budeme to riešiť osobne. Toto nie je na verejnú debatu.
Krátka poznámka k dľžke spolupráce so strediskom Jasná :
Prvú lanovku v Jasnej som ako hlavný inžinier projektu zastrešoval v rokoch cca. 1983-84 a jednalo sa o SL TS3 Otupné - Luková, ktorá je už dávnejšie prestavaná na SL TS4.
Všade posúvame svoje návrhy ako jediné správne ???
My osobne sme boli iniciátormi toho, aby do projektov boli prizývané i ostatné konkurenčné projekčné firmy.
Že my sa cítime byť ohrdnutí po neúspešnej súťaži na projekt lanovky Biela Púť - Priehyba ?
Súťaž bola predsa vyhlásená až jeden rok po našom dodaní rozpracovanej štúdie, po Vašom zadaní samozrejme bez finančnej náhrady.
Takýchto neohodnotených našich návrhov bolo počas spolupráce viac a nikdy sme to nepotrebovali vyťahovať.
Že sme mali zvyšujúce sa finančné požiadavky ?
Nie je to pravda, na každý projekt sme robili ponuku s našou zľavou a následnú požiadavku na zľavu požadovanú investorom sme vždy akceptovali.
Počas našej spolupráce sme nikdy nezverejnili návrh bez súhlasu investora.
Po vyhlásení výsledkov súťaže Biela Púť - Priehyba sme uverejnili náš návrh s udaním , že je nevíťazný, čo v konečnom dôsledku urobila aj ďaľšia slovenská nevíťazná firma.
Tvrdenie, že zverejnením návrhu lyžiarskej haly Donovaly sme spôsobili, že sa nebude realizovať je cez čiaru....... Všetko bolo konzultované s investorom.
p. Rattaj ak máte nejaký pocit , že našim príspevkom na Vás útočíme, tak to nie je pravda a vždy sme boli za slušnú komunikáciu,
Dovtedajšiu spoluprácu považujeme za úspešnú nakoľko sme spoločne vytvorili vysoko hodnotné diela, ohodnocované odbornou verejnosťou i laikmi.
Na rozdiel od Vás považujeme naše projekty za diela, ktoré by mali byť autorsky chránené,
K logistike prestupnej stanice na Kosodrevine, uvádzame, že realizácia objektu ja na základe požiadaviek investora totálne odlišná od nášho pôvodného návrhu v štúdii, ktorý schválil aj investor.
Investor pred vypracovaním realizačného projektu chcel šetriť a z projektu vypustil prepojenie hotela s medzistanicou, schodištia a eskalátory.
Farebné riešenie nie je nepodstatná záležitosť a udiala sa mimo nás a rôzne útoky na uvedené riešenie znášame formou rôznych kritík
Veľa úspechov Vám osobne i firme TMR želá tím ateliéru AAE
igor: výnimočne sa zhodneme :-) všeobecne na SK sú architekti "Páni", všetko musí byť ako oni chcú a ostatní sú blbci lebo nerozumejú ich "víziam". Že sa to obvykle nedá postaviť, alebo neprimerane draho vzhľadom na trh(áno, ten určuje hodnotu nehnuteľnosti, nie progresívny úradník) alebo dokonca sú ich riešenia technicky nefunkčné(oni totiž na rozdiel od predstáv verejnosti nie sú stavbári, oni sú podĺa ich vlastných slov "umelci"). Predstavovanie archi konceptov verejnosti skôr ako je to riešené cez úrad(a poza chrbát investora) je choré.
Dlho som Váhal ale asi musím Aj ja reagovať. Prestupná stanica kosodrevina nie je skvele ani ideálne riešenie to vieme všetci. Práve návrh tohto riesenia je od ateliéru AAE. Tak co im vadi. Tie farebne odtiene nie su fakt podstatne lebo ani navrh co je publikovany nie je ten posledny. Tak neviem co im tak vadi!
Bohužiaľ každý normálny investor si bude chcieť nechať licenčné právo pre seba z jedného dôvodu , pokiaľ by chcel za 20 rokov vymeniť lanovku ktorú architekti naprojektovali nebude potrebovať na to ich súhlas. Pokiaľ by ale licenčné pravá zostali u architekta tak môžu s takouto výmenou nesúhlasiť. Ja lanovku nepokladám za umelecké dielo ktoré by malo zostať po generácie. Ak chcú architekti tvoriť umelecké diela musia si nájsť investora ktorý im to zaplatí a nechá inteligenčné práva alebo mat meno ala Zaha Hadid aby sme to akceptovali ako nieco vynimocne.
Ateliér AAE spolupracoval na všetkých doterajších technických zariadeniach TMR a za tých cca 8 rokov si zarobil slušných skoro 3 000 000 € a to za prácu ktorú slušne odviedol.
Spolupráca sa začala skripat v posledných rokoch. Dôvod bol zvyšujúce sa finančné nároky architektov a neochota akceptovať riešenia ktoré by zohľadňovali aj ekonomické nároky investora. proste oni to neplatia !
Jednoducho nedajú sa stavať len umelecké diela, musí to byt aj navratne. Celé to vyvrcholilo tým že v poslednej súťaži na lanovku Biela púť- Priehyba sme zobrali aj dvorných architektov zo Špindlu a Szczyrku. Práve títo architekti boli ochotní a schopní dať funkčné,ale aj ekonomický zaujímavé riešenie tejto lanovky. Sutaz prebiehala anonymne a bohuzial ohrdnuty ateliér AAE začal všade podsuvat svoje riešenie ako jediné možné a správne a širit takuto kaman. Je to škoda lebo robili dobru robotu, ale ... nie su jedini...
Ich najvacsi problem je ze svoje navrhy prezentuju skor ako investor si to žela a prezentuju ich ako jedine mozne a spravne. Akoby neexistovala ina alternativa.
Ako naposledy Lyzirsku halu na Donovaloch ktoru zacali prezentovat skor ako to mal investor dohodnute s ochranou prirody. Aj vdaka nim z toho nic nebude (teda nastastie) lebo uz dnes je tam 18.000 podpisov na peticii proti tomu.
Bohužiaľ každý normálny investor si bude chcieť nechať licenčné právo pre seba z jedného dôvodu , pokiaľ by chcel za 20 rokov vymeniť lanovku ktorú architekti naprojektovali nebude potrebovať na to ich súhlas. Pokiaľ by ale licenčné pravá zostali u architekta tak môžu s takouto výmenou nesúhlasiť. Ja lanovku nepokladám za umelecké dielo ktoré by malo zostať po generácie. Ak chcú architekti tvoriť umelecké diela musia si nájsť investora ktorý im to zaplatí a nechá inteligenčné práva alebo mat meno ala Zaha Hadid aby sme to akceptovali ako nieco vynimocne.
Ateliér AAE spolupracoval na všetkých doterajších technických zariadeniach TMR a za tých cca 8 rokov si zarobil slušných skoro 3 000 000 € a to za prácu ktorú slušne odviedol.
Spolupráca sa začala skripat v posledných rokoch. Dôvod bol zvyšujúce sa finančné nároky architektov a neochota akceptovať riešenia ktoré by zohľadňovali aj ekonomické nároky investora. proste oni to neplatia !
Jednoducho nedajú sa stavať len umelecké diela, musí to byt aj navratne. Celé to vyvrcholilo tým že v poslednej súťaži na lanovku Biela púť- Priehyba sme zobrali aj dvorných architektov zo Špindlu a Szczyrku. Práve títo architekti boli ochotní a schopní dať funkčné,ale aj ekonomický zaujímavé riešenie tejto lanovky. Sutaz prebiehala anonymne a bohuzial ohrdnuty ateliér AAE začal všade podsuvat svoje riešenie ako jediné možné a správne a širit takuto kaman. Je to škoda lebo robili dobru robotu, ale ... nie su jedini...
Ich najvacsi problem je ze svoje navrhy prezentuju skor ako investor si to žela a prezentuju ich ako jedine mozne a spravne. Akoby neexistovala ina alternativa.
Ako naposledy Lyzirsku halu na Donovaloch ktoru zacali prezentovat skor ako to mal investor dohodnute s ochranou prirody. Aj vdaka nim z toho nic nebude (teda nastastie) lebo uz dnes je tam 18.000 podpisov na peticii proti tomu.
ja som si napr. vsimol pretekajucu strechu. Ešte by som dal do pozornosti článok na stranke v ktorom je kritizovana samotna vystavba
Oj a hlavne ten úzky výjazd okolo hotela Kosodrevina sa značne "vydaril". A to už nehovorím o miešaní sa prestupujúcich a nastupujúcich...
radim25: Predpokladám, že vieš ako tento objekt vyzerá v skutočnosti. Od vizualizácie, ktorú si zaslal má realizácia na hony ďaleko. Na tejto vizualizácií napríklad žiadna červená nie je.
A veď AAE práve tento objekt spomína.
A veď AAE práve tento objekt spomína.
Nacitavam...