NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Jasná - Chopok
28.04.2022 - 16:40
Rekordy
Toto som ukradol Igorovi z jeho FB. Hádam ma nezažaluje:
Lyžiarske rekordy minulej sezóny z TMR:
Individuálnym kráľom všetkých lyžiarov v strediskách prevádzkovaných TMR je 51-ročný Jamil, ktorý so svojím sezónnym skipasom nalyžoval za 124 dní spolu 6347 km. Pre lepšiu predstavivosť – je to približne vzdialenosť z Jasnej do kanadského Quebecu.
Najviac kilometrov v jeden deň sa podarilo nalyžovať v najväčšom stredisku na Slovensku v Jasnej. V sobotu 12. marca 2022 viac ako 7-tisíc hostí nalyžovalo neuveriteľných 129 215 kilometrov, čo v praxi znamená, že prelyžovali vzdialenosť rovnajúcu sa viac ako trojnásobnej ceste okolo zemegule.
Denný individuálny rekord v počte nalyžovaných kilometrov sa podarilo dosiahnuť v poľskom Szczyrku, kde lyžiar s denným skipasom nalyžoval 187 km. Rekordér so sezónnym skipasom nalyžoval v Špindlerovom Mlyne za jeden deň 136 km.
Medzi rodinami si pozíciu kráľov sezóny zabezpečila 4-členná rodina so sezónnymi skipasmi, ktorá nalyžovala 6910 km za 112 dní. Medzi lyžiarmi s dennými skipasmi dominovala 2-členná rodina s 2317 km za 42 dní.
Lyžiarske rekordy minulej sezóny z TMR:
Individuálnym kráľom všetkých lyžiarov v strediskách prevádzkovaných TMR je 51-ročný Jamil, ktorý so svojím sezónnym skipasom nalyžoval za 124 dní spolu 6347 km. Pre lepšiu predstavivosť – je to približne vzdialenosť z Jasnej do kanadského Quebecu.
Najviac kilometrov v jeden deň sa podarilo nalyžovať v najväčšom stredisku na Slovensku v Jasnej. V sobotu 12. marca 2022 viac ako 7-tisíc hostí nalyžovalo neuveriteľných 129 215 kilometrov, čo v praxi znamená, že prelyžovali vzdialenosť rovnajúcu sa viac ako trojnásobnej ceste okolo zemegule.
Denný individuálny rekord v počte nalyžovaných kilometrov sa podarilo dosiahnuť v poľskom Szczyrku, kde lyžiar s denným skipasom nalyžoval 187 km. Rekordér so sezónnym skipasom nalyžoval v Špindlerovom Mlyne za jeden deň 136 km.
Medzi rodinami si pozíciu kráľov sezóny zabezpečila 4-členná rodina so sezónnymi skipasmi, ktorá nalyžovala 6910 km za 112 dní. Medzi lyžiarmi s dennými skipasmi dominovala 2-členná rodina s 2317 km za 42 dní.
Zkusím se vrátit ještě k hlavnímu příspěvku, tj. tomu co napsal Lino. Jelikož jste zde na fóru hlavně sezonkáři a z regionu tak neočekávám moc pozitivních reakcí. A taktéž přiznávám, že jsem akcionář TMR a může být tímto ovlivněno.
Co se týče soutěže a rekordů, klidně ať takové soutěže jsou. Jen by se mi mnohem více líbila modifikace, kterou níže navrhl @dzowo3. A asi by bylo fajn i trochu upravit vyhodnocování, aby se předešlo podvodům.Ale samotná soutěž a rekordy není ta hlavní věc, co mne zneklidňuje.
Já osobně mám trochu problém s tím, že tato zpráva je tou hlavní zprávou, kterou na závěr sezóny TMR prostřednictvím hlavního akcionáře nám poskytla. Lze ji totiž číst i tak, že vyjadřuje o které klienty TMR především stojí. Tj. ty co si koupí sezónku a lyžují téměř každý den.
Co se týče sezónky jako takové tak já akceptuji, že je to a hlavní produkt TMR. I střediska v Alpách mají sezónky, takže v tom rozpor nevidím. Jen není tento produkt tlačen extrémně na první místo. Z akcionářského pohledu se mi jeví nastavená cena docela OK. To že je v předprodeji významná sleva je také asi OK. TMR tak získá v předstihu finanční prostředky a po 2 velmi těžkých zimách s covidem se hotovost jistě hodí. Na rozdíl od mnohých zde nevidím problém ani v tom, že neexistuje jen SK sezónka, ale jen ta 1co platí všude (CZ + SK + AT). Já to vnímám tak, že vlastně si kupujete SK sezónlu a ty další 3 země dostáváte jako bonus zdarma, nic za něj nepřiplácíte.
Sezónka je výhodná hlavně pro lidi z regionu a pro ty, kteří mají v blízkosti nemovitost. Například v ČR je to dobrý produkt pro pražáky, kteří jsou často ve Špindlu, jim se pořízení sezónky jistě vyplatí. Kromě Špindlu si třeba zajedou jednou za sezónu do Tater, na ledovec a jsou spokojeni. Já od Ostravy to mám trochu jiné, do Špindlu cesta dlouhá, Szczyrk je většinu zimy totálně přecpaný a Tatry jsou už také dále. Já osobně mám Jasnou a VT rád, takže si zajedu, ale většinou už sám. Mé okolí ztrácí o lyžování v TMR střediscích zájem. Jejich argumentům se těžko odporuje, oni cítí aktuální politiku TMR tak, že o ně nemají střediska zájem. Že stojí hlavně o sezonkáře, kteří zdarma zaparkují, obsadí parkoviště u lanovek už v 8.30 a podobně. Často to nejsou ani lidé kteří by na lyžovačku neměli, ale chtějí ty peníze utratit např. Alpách, kde podle jejich názoru o ně provozovatele více stojí. To se těžko vyvrací. Pak se k tomu ještě přidávají záležitosti ohledně například zapomenuté kartičky doma a nelíbí se jim proces výměny za kartu náhradní. Osobně se mohu podivovat tomu, že někdo kvůli 5 Eur poplatku rozhodne že Tatry už nikdy, když se v tomto případě jednalo velmi movitého člověka (nebyl to nikdo blízký). Dále jim vadí, že v případě nákupu sezónky oni "sponzorují" ty lyžaře, kteří jsou tam 100x za zimu. Ono by jim to až tak nevadilo kdyby nebylo děláno toto PR, protože by o tom vůbec nevěděli.
Shrnutí: mi chybí v komunikaci TMR aktuálně informace co můžeme očekávat nového kromě sezónek. Chybí mi další zajímavé produkty kromě nabídky sezónky. Produkty nepřibývají ale spíše mizí. Na argument, že TMR potřebuje předplacený produkt, mám já zase argumenty, že ve světě takové produkty běžně jsou. Například předplacený počet lyžařských dnů v sezóně případně přeplacený nákup nějakého věrnostního produktu, který je pak bude opravňovat k zvýhodněnému nákupu skipasů přes Gopass. Ale je mi jasné, že sezónky 2022/23 se asi prodávají velmi dobře a nikdo kvůli lidem jako jsem já toto měnit nebude.
Abych jen nekritizoval, zaznamenal jsem i pozitivní věci. Např. hotely TMR tuto letní sezónu nabízejí zdarma k pobytu lístky na lanovky nebo do aquaparku a to dokonce i v den příjezdu. To je podle mne dobrá akce a pomůže zvýšit naplněnost hotelů, i když ty, které provozuje TMR jsou docela drahé. Taktéž se mi líbí projekt Gopass, ušel za minulé roky pozitivním vývojem a je to systém umožňující nákup širokého portfolia produktů. Určitě je co ještě vylepšovat, ale aktuálně sleduji v Gopass a.s. snahu posunout systém vpřed a proto mu fandím.
Co se týče soutěže a rekordů, klidně ať takové soutěže jsou. Jen by se mi mnohem více líbila modifikace, kterou níže navrhl @dzowo3. A asi by bylo fajn i trochu upravit vyhodnocování, aby se předešlo podvodům.Ale samotná soutěž a rekordy není ta hlavní věc, co mne zneklidňuje.
Já osobně mám trochu problém s tím, že tato zpráva je tou hlavní zprávou, kterou na závěr sezóny TMR prostřednictvím hlavního akcionáře nám poskytla. Lze ji totiž číst i tak, že vyjadřuje o které klienty TMR především stojí. Tj. ty co si koupí sezónku a lyžují téměř každý den.
Co se týče sezónky jako takové tak já akceptuji, že je to a hlavní produkt TMR. I střediska v Alpách mají sezónky, takže v tom rozpor nevidím. Jen není tento produkt tlačen extrémně na první místo. Z akcionářského pohledu se mi jeví nastavená cena docela OK. To že je v předprodeji významná sleva je také asi OK. TMR tak získá v předstihu finanční prostředky a po 2 velmi těžkých zimách s covidem se hotovost jistě hodí. Na rozdíl od mnohých zde nevidím problém ani v tom, že neexistuje jen SK sezónka, ale jen ta 1co platí všude (CZ + SK + AT). Já to vnímám tak, že vlastně si kupujete SK sezónlu a ty další 3 země dostáváte jako bonus zdarma, nic za něj nepřiplácíte.
Sezónka je výhodná hlavně pro lidi z regionu a pro ty, kteří mají v blízkosti nemovitost. Například v ČR je to dobrý produkt pro pražáky, kteří jsou často ve Špindlu, jim se pořízení sezónky jistě vyplatí. Kromě Špindlu si třeba zajedou jednou za sezónu do Tater, na ledovec a jsou spokojeni. Já od Ostravy to mám trochu jiné, do Špindlu cesta dlouhá, Szczyrk je většinu zimy totálně přecpaný a Tatry jsou už také dále. Já osobně mám Jasnou a VT rád, takže si zajedu, ale většinou už sám. Mé okolí ztrácí o lyžování v TMR střediscích zájem. Jejich argumentům se těžko odporuje, oni cítí aktuální politiku TMR tak, že o ně nemají střediska zájem. Že stojí hlavně o sezonkáře, kteří zdarma zaparkují, obsadí parkoviště u lanovek už v 8.30 a podobně. Často to nejsou ani lidé kteří by na lyžovačku neměli, ale chtějí ty peníze utratit např. Alpách, kde podle jejich názoru o ně provozovatele více stojí. To se těžko vyvrací. Pak se k tomu ještě přidávají záležitosti ohledně například zapomenuté kartičky doma a nelíbí se jim proces výměny za kartu náhradní. Osobně se mohu podivovat tomu, že někdo kvůli 5 Eur poplatku rozhodne že Tatry už nikdy, když se v tomto případě jednalo velmi movitého člověka (nebyl to nikdo blízký). Dále jim vadí, že v případě nákupu sezónky oni "sponzorují" ty lyžaře, kteří jsou tam 100x za zimu. Ono by jim to až tak nevadilo kdyby nebylo děláno toto PR, protože by o tom vůbec nevěděli.
Shrnutí: mi chybí v komunikaci TMR aktuálně informace co můžeme očekávat nového kromě sezónek. Chybí mi další zajímavé produkty kromě nabídky sezónky. Produkty nepřibývají ale spíše mizí. Na argument, že TMR potřebuje předplacený produkt, mám já zase argumenty, že ve světě takové produkty běžně jsou. Například předplacený počet lyžařských dnů v sezóně případně přeplacený nákup nějakého věrnostního produktu, který je pak bude opravňovat k zvýhodněnému nákupu skipasů přes Gopass. Ale je mi jasné, že sezónky 2022/23 se asi prodávají velmi dobře a nikdo kvůli lidem jako jsem já toto měnit nebude.
Abych jen nekritizoval, zaznamenal jsem i pozitivní věci. Např. hotely TMR tuto letní sezónu nabízejí zdarma k pobytu lístky na lanovky nebo do aquaparku a to dokonce i v den příjezdu. To je podle mne dobrá akce a pomůže zvýšit naplněnost hotelů, i když ty, které provozuje TMR jsou docela drahé. Taktéž se mi líbí projekt Gopass, ušel za minulé roky pozitivním vývojem a je to systém umožňující nákup širokého portfolia produktů. Určitě je co ještě vylepšovat, ale aktuálně sleduji v Gopass a.s. snahu posunout systém vpřed a proto mu fandím.
Dovolím si odbočit od nalyžovaných km k problematice turniketů.Každý turniket má nastavenu dobu, která musí uplynout mezi jednotlivými vstupy přes branku na stejnou kartu. Je to z důvodu, aby si li nepodávali skipas a nejezdilo na něj více lidí. Mi se jednou podařilo na Donovalech na Záhradišti přijet k turniketu příliš brzy a ten mne nepustil. Tak jsem chvíli čekal a pak už to šlo. Nedalo mi to a šel se pak zeptat na správu střediska zda nemám nějakou vadnou kartu. Tam mi bylo vysvětleno to co jsem napsal výše. A na Záhradišti jezdí hlavně pomalejší lyžaři tak jsem narazil na tento limit.
Ešte že tu na tých kopcoch máme turistov čo sa vozia priemerkou 60-70kmh :-D Viete ako sa vraj spozná dobrý lyžiar? Predstaví sa: "patrím mezdi 5% najrýchlejších na svahu", alebo "najazdím za deň aj 100 kilometrov"...
Každý nech si samozrejme jazdí ako sa mu páči, téma však bola lyžiarske rekordy.
Keď budú nabudúce na haluškafore rozoberať majstrovstvá sveta v jedení halušiek, tiež
im tam potom treba napísať podobne niečo "k veci", napr že čože je už len také napchávanie sa haluškami oproti jazde na rannom menčestri.
Určite si to zoberú k srdcu a zahanbia sa že riešia nejaké žranie.
Keď budú nabudúce na haluškafore rozoberať majstrovstvá sveta v jedení halušiek, tiež
im tam potom treba napísať podobne niečo "k veci", napr že čože je už len také napchávanie sa haluškami oproti jazde na rannom menčestri.
Určite si to zoberú k srdcu a zahanbia sa že riešia nejaké žranie.
Marian, a dobrej... Kde sa hrabú dáke kilometre v porovnaní s posedením, pokecaním a pojedením na Priehybe...
Tie prelyzovane kilometre su len hra, ved za to ten clovek nic nedostane, ani jeho meno nieje zverejnene :) . Pre mna je zase otazne, ze ci su vobec takito rekordmani na zjazdovkach ziaduci. Cely den idu v priemere mozno 60-70 kmh na plnych zjazdovkach, ktovie kolko poruseni bieleho kodexu za tych par hodin dokazu vyprodukovat, ze ano. Pre mna to moc nieje na chvalu. To je ako (ak by to pocitalo presne) zverejnovat rekordmanov na nasich cestach a ako sa niekomu podarilo prejst za den 3500 km. Hra, ale s poliakom rutiacim sa po svahu 80-100 kmh?
Aj ja si toobcas pustim na nejakom padaku, ale tito tak jazdia nonstop.
Aj ja si toobcas pustim na nejakom padaku, ale tito tak jazdia nonstop.
Nezabudajte ze v Szczyrku je Fresh track aj vecerko. Lzyuje sa od 7:00 do 22:00 tusim s nejakou malou pauzou na upravu .
Ci to niekto nalyzoval alebo len prikladal sezonku je ale uplne jedno cele je to hra. Uz len to ze tolko o tom premyslate a analyzujete splnilo ucel tejto informacie ..
Mna viac zaujal clovek co lyzoval 123 dni v sezone. Tusim vynechal len 4-5 dni … ten existuje a teda vyuzil
Aezonku naozaj dostatocne ..
Ci to niekto nalyzoval alebo len prikladal sezonku je ale uplne jedno cele je to hra. Uz len to ze tolko o tom premyslate a analyzujete splnilo ucel tejto informacie ..
Mna viac zaujal clovek co lyzoval 123 dni v sezone. Tusim vynechal len 4-5 dni … ten existuje a teda vyuzil
Aezonku naozaj dostatocne ..
Nalyžovať v Sczyrku za deň 187 km je samozrejme úplná blbosť.
Dal som si tú robotu a pozrel som sa na ten Sczyrk – ešte pred pár rokmi som sa za rekordami naháňal aj ja. Stratégia pre „rekord“ v nejakom stredisku je jednoduchá – najrýchlejšia sedačka s najväčším prevýšením a točiť stále dookola. Nie kabínka – stratové časy, lyže dole, pešo do kabíny, lyže hore...
T.j. v Sczyrku skoro určite len na sedačke B1 dlhej 1574m prevýšenie 349m – a na priľahlej červenej zjazdovke Malinowa dlhej 1820m.
Tak počítajme čo sa tam dá teoreticky spraviť – sedačka 1574m to je ak je tam dobrý nástup a výstup a nie je to nejaká stará haraburda cca 6-7 minút. Jazda dole tých 1820m priemer 60km/h to je 1,5 minuty, spolu minimálne 8 minút.
187km / 1820m = 103 jázd x 8 min = 820 min / 60 = 13,5 hod
T.j. 13,5 hodiny a to v jeden deň by musel nonstop niekto jazdiť, aby spravil tých 187km....
Z toho vyplýva, že sa v Sczyrku ku jednej jazde na sedačke priraďujú nereálne prejazdené metre – t.j. TMR to má asi zle spočítané. Možno aj preto, aby oblbovali lyžiarov že aké super výkony dosahujú a tým ich nabádali aby zase prišli, alebo jednoducho preto, že to spravili len tak halabala.
Už sa to tu v minulosti aj párkrát riešilo - merať výkon prejazdenými kilometrami je v podstate hlúposť. Základom je totiž aj tak zaznamenanie jazdy sedačkou turniketom ktorej zodpovedá nejaká – strediskom stanovená – priemerná dĺžka jazdy na lyžiach, povedzme napr 2000m. No ten čo ide čiernou zjazdovkou reálne spraví len napr 1200m, a ten čo sa plazí modrou možno až 4000m. Všetkým sa však do výkonu započíta presne tá istá stanovená vzdialenosť t.j. tých 2000m. Takže "najlepší" lyžiar je napokon ten, kto sa najviackrát povozí na sedačke...
Systém Skiline ktorý sa na zaznamenávanie a porovnávanie výkonov používa v Európe síce tiež zaznamenáva aj tzv. prejazdené kilometre, no len tak okrajovo. No porovnávanie výkonov za jeden deň (vedie sa TOP100 za sezónu) je len a len cez odjazdené tzv. výškové kilometre.
T.j. ten kto išiel v Sczyrku tou červenou bez zástavky má za tých 8 minút 1574 výškových metrov, no a ten čo šiel nejakou turistickou modrou a dvakrát sa ešte aj zastavil má síce tiež tých istých 1574m, ale už možno za 30 minút. To je veľký rozdiel, ale obom sa pritom zaráta rovnakých 2km diaľkových.
Prikladám ako príklad nezmyselnosti používať na porovnanie diaľkové kilometre môj „graf“ z apríla v Schladmingu a použijem porovnanie s Marianovym grafom..
Ja som nalyžoval dokonca len 65 tých diaľkových kilometrov, t.j. ešte o 30 menej ako Marian. Ale pritom mám až 15447m prevýšenie, Marian len 13766m.
Spravili sme rovnaký počet jázd (Marian 36, ja 35), no Marianovi to trvalo 7,5 hodiny, mne len 5,5 hodiny.
No a práve to moje prevýšenie 15447m vs Marianových 13766m hovorí, že nalyžovať 95km za 7,5 hodiny na lúčkach Štrbského plesa je čo sa týka "výkonu" menej ako 65km za 5,5 hodiny na čiernočervených zjazdovkách Planai.
Cez odjazdené kilometre to v TMR porovnávajú asi ako jediní, porovnávať nejaké "výkony" je určite lepšie cez tie výškové metre.
Dal som si tú robotu a pozrel som sa na ten Sczyrk – ešte pred pár rokmi som sa za rekordami naháňal aj ja. Stratégia pre „rekord“ v nejakom stredisku je jednoduchá – najrýchlejšia sedačka s najväčším prevýšením a točiť stále dookola. Nie kabínka – stratové časy, lyže dole, pešo do kabíny, lyže hore...
T.j. v Sczyrku skoro určite len na sedačke B1 dlhej 1574m prevýšenie 349m – a na priľahlej červenej zjazdovke Malinowa dlhej 1820m.
Tak počítajme čo sa tam dá teoreticky spraviť – sedačka 1574m to je ak je tam dobrý nástup a výstup a nie je to nejaká stará haraburda cca 6-7 minút. Jazda dole tých 1820m priemer 60km/h to je 1,5 minuty, spolu minimálne 8 minút.
187km / 1820m = 103 jázd x 8 min = 820 min / 60 = 13,5 hod
T.j. 13,5 hodiny a to v jeden deň by musel nonstop niekto jazdiť, aby spravil tých 187km....
Z toho vyplýva, že sa v Sczyrku ku jednej jazde na sedačke priraďujú nereálne prejazdené metre – t.j. TMR to má asi zle spočítané. Možno aj preto, aby oblbovali lyžiarov že aké super výkony dosahujú a tým ich nabádali aby zase prišli, alebo jednoducho preto, že to spravili len tak halabala.
Už sa to tu v minulosti aj párkrát riešilo - merať výkon prejazdenými kilometrami je v podstate hlúposť. Základom je totiž aj tak zaznamenanie jazdy sedačkou turniketom ktorej zodpovedá nejaká – strediskom stanovená – priemerná dĺžka jazdy na lyžiach, povedzme napr 2000m. No ten čo ide čiernou zjazdovkou reálne spraví len napr 1200m, a ten čo sa plazí modrou možno až 4000m. Všetkým sa však do výkonu započíta presne tá istá stanovená vzdialenosť t.j. tých 2000m. Takže "najlepší" lyžiar je napokon ten, kto sa najviackrát povozí na sedačke...
Systém Skiline ktorý sa na zaznamenávanie a porovnávanie výkonov používa v Európe síce tiež zaznamenáva aj tzv. prejazdené kilometre, no len tak okrajovo. No porovnávanie výkonov za jeden deň (vedie sa TOP100 za sezónu) je len a len cez odjazdené tzv. výškové kilometre.
T.j. ten kto išiel v Sczyrku tou červenou bez zástavky má za tých 8 minút 1574 výškových metrov, no a ten čo šiel nejakou turistickou modrou a dvakrát sa ešte aj zastavil má síce tiež tých istých 1574m, ale už možno za 30 minút. To je veľký rozdiel, ale obom sa pritom zaráta rovnakých 2km diaľkových.
Prikladám ako príklad nezmyselnosti používať na porovnanie diaľkové kilometre môj „graf“ z apríla v Schladmingu a použijem porovnanie s Marianovym grafom..
Ja som nalyžoval dokonca len 65 tých diaľkových kilometrov, t.j. ešte o 30 menej ako Marian. Ale pritom mám až 15447m prevýšenie, Marian len 13766m.
Spravili sme rovnaký počet jázd (Marian 36, ja 35), no Marianovi to trvalo 7,5 hodiny, mne len 5,5 hodiny.
No a práve to moje prevýšenie 15447m vs Marianových 13766m hovorí, že nalyžovať 95km za 7,5 hodiny na lúčkach Štrbského plesa je čo sa týka "výkonu" menej ako 65km za 5,5 hodiny na čiernočervených zjazdovkách Planai.
Cez odjazdené kilometre to v TMR porovnávajú asi ako jediní, porovnávať nejaké "výkony" je určite lepšie cez tie výškové metre.
Já těm údajům o nalyžovaných kilometrech ze Szczyrku nevěřím, kdo ví, jak to tam mají v systému nastavené. Co se týče Jasnej, tak tam se prý snažili to nějak nastavit co nejlépe, ale zrovna v Jasnej to z principu nejde z důvodu rozvětvené sítě sjezdovek.
Příklad můžete jet z Chopku do Krupovej nejpřímější trasou anebo můžete jet traverzem na Zadné Dereše, potom po modré cestičce a přes Kosku a pak zase po cestičce až do Krupovej. Rozdíl v najetých km je proti přímé trase podstatný. Totéž lze realizovat na Severu. Např. můžete jet z Lukovej na Koliesko po černé, což bude krátké. Nebo z Lukovej traverzem na Rovnu holu. Odtamtud traverzem na Priehybu a pak zase po modré traverzy na Koliesko. Rozdíl v délce zase podstatný.
Prostě turnikety nemohou určit kolik jste nalyžovali kilometrů!
Igor Rattaj před časem psal tady na foru, že řešit km zda sedí nebo nesedí je blbost. Že si máte zapnout GPS tracker (např. v mobilní appce) pokud vás zajímá kolik jste nalyžovali kilometrů. A že celá tato statistika je hra. Mnohem lepší by bylo kdyby se ukazovaly v Gopassu jen najeté převýšení, to se dá z turniketů určit přesně.
Příklad můžete jet z Chopku do Krupovej nejpřímější trasou anebo můžete jet traverzem na Zadné Dereše, potom po modré cestičce a přes Kosku a pak zase po cestičce až do Krupovej. Rozdíl v najetých km je proti přímé trase podstatný. Totéž lze realizovat na Severu. Např. můžete jet z Lukovej na Koliesko po černé, což bude krátké. Nebo z Lukovej traverzem na Rovnu holu. Odtamtud traverzem na Priehybu a pak zase po modré traverzy na Koliesko. Rozdíl v délce zase podstatný.
Prostě turnikety nemohou určit kolik jste nalyžovali kilometrů!
Igor Rattaj před časem psal tady na foru, že řešit km zda sedí nebo nesedí je blbost. Že si máte zapnout GPS tracker (např. v mobilní appce) pokud vás zajímá kolik jste nalyžovali kilometrů. A že celá tato statistika je hra. Mnohem lepší by bylo kdyby se ukazovaly v Gopassu jen najeté převýšení, to se dá z turniketů určit přesně.
To nie je úplne jedno kde to je, lebo napr. v Jasnej gopass ukazuje menej než nalyzuješ a oproti tomu Štrbské pleso viac. Napríklad v Jasnej som mal podľa aplikacie/GPS/ 43 km a gopass 32 km, Štrbské pleso aplikácia 38 km gopass 54 km. Ale aj tak 187 km... nechce sa mi veriť.
Igor, mohol by si tu zverejniť, tak ako Marian, graf toho 187km rekordéra zo Szczyrku?
Ja som raz lyžoval na Štrbskom od 8,30 do 16 a dal som len 94 km!! 187???? https://bazala.sk/galeria/zima-a-leto/king-of-moun...
realne asi tazko. mozno niekto len prikladal cipovku k turniketu v najskorsom intervale, akom to pusta
EDIT: aj ked v Polsku je vraj denna prevadzka aj 13,5 hodiny, kedy ten rekord moze vyzniet realnejsie
EDIT: aj ked v Polsku je vraj denna prevadzka aj 13,5 hodiny, kedy ten rekord moze vyzniet realnejsie
mňa na tom zaujalo to ako niekto dokázal za 1 deň prelyžovať v Szczyrku 187km. A vlastne je to aj jedno, kde to bolo, ide o tých 187km.
Prelyžoval som túto sezónu v Jasnej 1 celý deň od 8:30 do 16:00 s 20min pauzou na obed ale stihol som “len” 81km…
Prelyžoval som túto sezónu v Jasnej 1 celý deň od 8:30 do 16:00 s 20min pauzou na obed ale stihol som “len” 81km…
Nacitavam...