NIE SI PRIHLASENÝ!
Pre zadávanie komentárov sa musíš najskôr prihlásiť, alebo registrovať.
Forum:
Krušetnica
11.03.2015 - 23:10
Nedeľa 8.3.2015 (12.00-13.45): vysnežená je 800 m zjazdovka pri sedačke, po jednej strane. Opäť bez čakačiek. Sedačka je čo sa týka komfortu na rovnakej úrovni ako nové fixky, akurát opierky na nohy sú čisto plastové, ktovie či vydržia, človek keď ich zaťaží, tak má pocit, že sa odlomia. Ale keď vydržali iks rokov v Taliansku...
Foto https://plus.google.com/photos/1166316927949153190...
Foto https://plus.google.com/photos/1166316927949153190...
Forum:
Krušetnica
31.12.2014 - 11:43
Zajtra spúšťajú lanovku, zdroj FB. Licenciu teda dostali a v budúcich rokoch sa predpokladám môžeme tešiť na záplavu repasovaných sedačiek po vzore z Česka a Poľska.
Forum:
Krušetnica
03.12.2014 - 22:32
Forum:
Krušetnica
26.11.2014 - 10:35
Včera robili na novej lanovke záťažové testy, foto: https://www.facebook.com/289837755395/photos/ms.c....
Forum:
Krušetnica
04.09.2014 - 23:44
Forum:
Krušetnica
23.08.2014 - 22:04
dnešne fotky : https://picasaweb.google.com/105703656337899662913... :)))
Najlepšie by pre nás všetkých bolo, keby štát naozaj len vytvoril optimálne podmienky pre rozvoj podnikania, stanovil rámce, koncepciu. Hlavne nech nezasahuje do trhu v podobe priamych dotácií. To ešte nikdy nijakému mechanizmu ako takému nepomohlo. Navyše nevidím dôvod na to, aby boli verejné zdroje prerozdeľované na zveľaďovanie súkromného majetku. A ak už sa štát či EU rozhodne poskytnúť nejaké priame stimuly, dotácie, potom by sa malo dostať všetkým bez ohľadu na ich význam, tržby, polohu, politický názor či bezchybne vypracovaný projekt. Ako na Malinom príu k tomu, že Donovaly dostali a oni nie? Ako majú konkurovať? Na mňa osobne by to pôsobilo demotivujúco. Alebo ako Ste spomínali, verejné zdroje by mali byť využité na zveľadenie verejného majetku. A teda v prípade CR na rozvoj dopravnej infraštruktúry (cesty, letiská, dialnice, odpočívadlá, MHD...) a s tým spojeného vybavenia. A potom tu máme nepriame stimuly. Na tie by mohli dosiahnuť úplne všetci podnikatelia. Napr. ak investuješ do skvalitnenia svojich služieb 100 000, môžeš si v nasledujúcom fiškáli o túto sumu znížiť daňový základ, alebo môžeš automaticky zrýchlene odpisovať. Tých možností a zároveň oveľa lacnejších ako priame dotácie, na rozpumpovanie CR, je také množstvo...Prečo sa neustále uchyľujeme k najhoršej z nich? A pod trvalo udržateľným rozvojom netreba chápať len nekonečné budovanie do šírky a výšky, ale hlavne skvalitňovanie, rozširovanie palety poskytovaných služieb. Stará lanovka sa dá predsa vymeniť za novú, pohodlnejšiu, rýchlejšiu. Ja osobne Kruštenici veľmi fandím. Možno sa zrodí aj nejaký regionálny produkt.
Najlepšie by pre nás všetkých bolo, keby štát naozaj len vytvoril optimálne podmienky pre rozvoj podnikania, stanovil rámce, koncepciu. Hlavne nech nezasahuje do trhu v podobe priamych dotácií. To ešte nikdy nijakému mechanizmu ako takému nepomohlo. Navyše nevidím dôvod na to, aby boli verejné zdroje prerozdeľované na zveľaďovanie súkromného majetku. A ak už sa štát či EU rozhodne poskytnúť nejaké priame stimuly, dotácie, potom by sa malo dostať všetkým bez ohľadu na ich význam, tržby, polohu, politický názor či bezchybne vypracovaný projekt. Ako na Malinom príu k tomu, že Donovaly dostali a oni nie? Ako majú konkurovať? Na mňa osobne by to pôsobilo demotivujúco. Alebo ako Ste spomínali, verejné zdroje by mali byť využité na zveľadenie verejného majetku. A teda v prípade CR na rozvoj dopravnej infraštruktúry (cesty, letiská, dialnice, odpočívadlá, MHD...) a s tým spojeného vybavenia. A potom tu máme nepriame stimuly. Na tie by mohli dosiahnuť úplne všetci podnikatelia. Napr. ak investuješ
+ pokračovanie
Pán Petrek čo sa týka Zákamenného, tak ten rezort funguje prakticky len na báze prírodného snehu. Majú nejaké zasnežovanie, ale slabé. Minulú sezónu nejazdili. Detto vlek pri družstve v Novoti, kde tiež minulú sezónu neťahali, tam zasnežovanie nemajú vôbec.
K strediskám, ktoré v tejto časti Oravy fungujú ako-tak normálne, môžeme okrem Oravskej Lesnej zaradiť Oravskú Polhoru, Sihelné a Hruštín-Zábavu.
K strediskám, ktoré v tejto časti Oravy fungujú ako-tak normálne, môžeme okrem Oravskej Lesnej zaradiť Oravskú Polhoru, Sihelné a Hruštín-Zábavu.
Iste, treba podporovať hlavne existujúce dobre rozbehnuté strediská, s tým s Vami úplne súhlasím. Lenže si myslím, že slovenské Karpaty majú omnoho vyšší potenciál na rozvoj lyžovania, aký je v súčasnosti zrealizovaný. Zbúdame totiž na pôsobenie synergických efektov, ktoré tak krásne pôsobia v Alpách a ktoré tak všetci obdivujeme. Samozrejme nie každý kopec, alebo pahorok má potenciál aby sa stal lyžiarskym strediskom. Tu by mal participovať štát a exaktným spôsobom navrhnúť koncepciu rozvoja lyžiarskeho športu a významovo a kompozične odstupňovať jednotlivé karpatské lokality a tomu prispôsobiť aj udeľovanie rozvojových impulzov. Ak by takýto dokument existoval, ťažko by sa mohlo stať, aby sa súbežne stavali strediská, ktoré nie sú synergické, ale sú konkurenčné, napríklad taká Kubínska hoľa a Racibor, kde Racibor je predom odsúdený k zániku. Myslím si však, že toto nie je príklad údolia Bielej Oravy, kde jednoznačne pôsobia synergické efekty to znamená, že strediská Oravská Lesná, Zakamenné a Krušetnica budú profitovať z toho, že spoločne vytvoria jeden významovo ucelený lyžiarsky región, ktorý nebude konkurenčný voči žiadnemu inému lyžiarskemu regiónu v okolí tejto časti Karpát.
Iste, treba podporovať hlavne existujúce dobre rozbehnuté strediská, s tým s Vami úplne súhlasím. Lenže si myslím, že slovenské Karpaty majú omnoho vyšší potenciál na rozvoj lyžovania, aký je v súčasnosti zrealizovaný. Zbúdame totiž na pôsobenie synergických efektov, ktoré tak krásne pôsobia v Alpách a ktoré tak všetci obdivujeme. Samozrejme nie každý kopec, alebo pahorok má potenciál aby sa stal lyžiarskym strediskom. Tu by mal participovať štát a exaktným spôsobom navrhnúť koncepciu rozvoja lyžiarskeho športu a významovo a kompozične odstupňovať jednotlivé karpatské lokality a tomu prispôsobiť aj udeľovanie rozvojových impulzov. Ak by takýto dokument existoval, ťažko by sa mohlo stať, aby sa súbežne stavali strediská, ktoré nie sú synergické, ale sú konkurenčné, napríklad taká Kubínska hoľa a Racibor, kde Racibor je predom odsúdený k zániku. Myslím si však, že toto nie je príklad údolia Bielej Oravy, kde jednoznačne pôsobia synergické efekty to znamená, že strediská Oravská Lesná, Zakamenné
+ pokračovanie
to ano pan Petrek. Urcite mate pravdu. Mne to len pride vsetko trochu v rozpore s trvaloudrzatelnym rozvojom. Jednoducho biznis ak ma fungovat - musi sa dalej rozvijat. A ja tam vidim rychlo vycerpany potencial. Ja osobne som zastancom rozsirovania uz existujucich stredisk na ukor vzniku vela dalsich malych roztriestenych. To zvysuje enormne naklady na propagaciu, infrastrukturu a pod. Nas stat sa nestara o turizmus vobec. Nebuduje a nestara sa o cesty ani k velkym rezortom - toboz k takym malym. Prevadzkovatel vleku to nemoze znasat. Osobne poznam niekolko rusov, ktori sa naucili na Slovensku lyzovat, ale kvoli obmedzenym moznostiam su nuteni cestovat dalej za hranice. Chapem, ze rodiny s detmi vyhladavaju na Slovensku mensie a cenovo priatelnejsie rezorty, ale ruku na srdce, kto z nas jazdi cely zivot na jednom malom aute ktore sme si lacno kupili ako prve vlastne auto? Ani Skodovka nemoze zostat iba pri Felicii, aj keby to bolo neviem jak lacne ludove auto - uz by davno skrachovala.
Povedzme také Záhradište je dlhé len 595 m a je to len taká somárska lúka. Zaujímavé by bolo spýtať sa Donovalcov, ktorá lanovka im prináša väčšie tržby, ja typujem, že Záhradište...
Myslím si, že pre údolie Bielej Oravy bude Krušetnica ďalším bonbónikom do zbierky horských dopravných zariadení v tomto regióne a určite to bude dobrý impulz na ďalší rozvoj CR na Hornej Orave.
Myslím si, že pre údolie Bielej Oravy bude Krušetnica ďalším bonbónikom do zbierky horských dopravných zariadení v tomto regióne a určite to bude dobrý impulz na ďalší rozvoj CR na Hornej Orave.
GabiM, dokáže. Aj keď dobrí lyžiari to moc nechápu, je exaktne zistené, že najväčšie tržby robia práve mierne svahy rodinného charakteru.
dik za Info Juraj. Ja som mojim prispevkom nechcel nijako kritizovat stredisko. Mne sa paci kazda nova lanovka, len podla tvojich fotiek mi to prislo cele dost rovinate. No a trochu ma udivuje ako niekto dokaze robit biznis v cestovnom ruchu takouto lanovkou. Ci teda fakt dokaze takato lanovecka na takomto briezku vygenerovat dostatocny zisk.
vodorovná dĺžka 783,63 m
prevýšenie 161,10 m
priemerný sklon trate 20,28 %
prevýšenie 161,10 m
priemerný sklon trate 20,28 %
gabiM prosimta nekomentuj, lebo potom tu bude opet nasa sk malost.. inak mi to pripomina cz repas styl, par sto metrov dlzka s prevysenim 100m..
Zhodou okoloností som bol aj ja včera v Krušetnici. Obzrel som si aj svah.
GabiM, nemusí sa báť, ten svah vyzerá celkom dobre, taký štandartný sklon, niečo ako Vitanová...
GabiM, nemusí sa báť, ten svah vyzerá celkom dobre, taký štandartný sklon, niečo ako Vitanová...
kurnik… to bude ta lanovka tahat z kopca dolu? To vyzera este horsie jak v Oravskej Lesnej. Kebyze chce starosta urobit detom radost - pochopim, ale… ah… radsej nic nepisem :(
PS: Juraj! - tebe dik za fotky. Ty si macher .-) Uz si to vsimli aj vo svete. Seilbahntechnik ta sharuje jedna radost :)
PS: Juraj! - tebe dik za fotky. Ty si macher .-) Uz si to vsimli aj vo svete. Seilbahntechnik ta sharuje jedna radost :)
Forum:
Krušetnica
12.08.2014 - 13:49
V Krušetnici sa už začalo betónovať, foto: http://www.lanovky.sk/?page=foto&fupd=501
Forum:
Krušetnica
07.08.2014 - 09:02
Renovácia podpier v Krušetnici, foto: http://www.lanovky.sk/?page=foto&fupd=499
Forum:
Krušetnica
03.08.2014 - 11:19
Ďalšia lanovka (fixná štvorka - repas) vo výstavbe na Slovensku. Dík za foto p. Lovás http://www.lanovky.sk/?page=lan&lan=103
Zo strediska sľúbili čoskoro zaslať detaily ohľadom stavby. Zaujímavosťou je to, že tento rezort prevádzkuje živnostník - asi prvá lanovka na Slovensku prevádzkovaná na živnosť.
Zo strediska sľúbili čoskoro zaslať detaily ohľadom stavby. Zaujímavosťou je to, že tento rezort prevádzkuje živnostník - asi prvá lanovka na Slovensku prevádzkovaná na živnosť.
Nacitavam...